Tel.: 77 436 19 66 | Email: dytmarszkola@op.pl

KLASA IV rok szkolny 2020/2021

22.10.2020r.

Przyroda

Stały link p. Dorota Nosidlak (przyroda i WDŻ)

https://meetingsemea20.webex.com/meet/dnosidlak

Logujemy się według planu lekcji

——————————————————————————————————————————————————————–

Język angielski

j. angielski webex godzina: 9.40

Link: https://meetingsemea21.webex.com/meet/pr954103740

——————————————————————————————————————————————————————–

Wychowanie fizyczne

Lekcja online na platformie webex, zaczynamy o godzinie 11:30.

Link do lekcji poniżej:

https://meetingsemea30.webex.com/meet/pr1525765831

Proszę o zapoznanie się z podstawowymi przepisami gier zespołowych,

poniżej zamieszczam plik do pobrania w formacie .doc

Podstawowe-przepisy-gier-zespołowych

Dla utrwalenia zdobytej wiedzy proponuję test:

https://test.4free.pl/test/558008/75743

——————————————————————————————————————————————————————–

21.10.2020r.

MUZYKA 20-21.10.2020r. (zastępstwo)

Zapoznajcie się z informacjami w podręczniku, strona 22-25.

Dla tych, którzy podręcznik zostawili w szkole, przesyłam flipbook:

http://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Lekcja-muzyki-4-podrecznik/index.html#p=20

W zeszycie zapiszcie temat lekcji: Porozmawiaj z echem, czyli głośno i cicho.

Uzupełnij notatkę:

DYNAMIKA- głośność dźwięków w muzyce.

piano (p)- cicho (możecie narysować buźkę z palcem na ustach – jako skojarzenie J )

forte (f)– głośno (możecie narysować głośnik – jako skojarzenie głośnych dźwięków)

 

Posłuchajcie dwóch utworów, zwróćcie uwagę na zmianę dynamiki:

  1. https://youtu.be/LmlEmi2HxjY – „Marsz ołowianych żołnierzyków” z baletu „Dziadek do orzechów”, Piotr Czajkowski
  2. https://youtu.be/VOLy6JxEDLw – „Z uderzeniem w kocioł” Symfonia G-dur, Józef Haydn

———————————————————————————————————————————————————————

Język angielski

Temat: Super backpack! Praca z tekstem.

Przeczytaj tekst na stronie 31 (podręcznik) i odpowiedź w zeszycie na pytania w ćw. 3 i 4 (strona 31)

Ćwiczenie 3 odpowiedzi: prawda- true/ fałsz-false

Ćwiczenie 4 odpowiedz krótkimi zdaniami

———————————————————————————————————————————————————————

Wychowanie fizyczne – lekcja 2 (zastępstwo)

link do lekcji:

https://meetingsemea30.webex.com/meetingsemea30/j.php?MTID=m7e5ee7d4a56dc2f74d82883c9486afcc

Hasło: 21.10.2020

———————————————————————————————————————————————————————

Język mniejszości narodowej – niemiecki

Temat lekcji: Ist Karin deine Tante? Odpowiedzi twierdzące i przeczące.

Cele lekcji: uczniowie udzielają informacji nt. rodziny, kształtują umiejętność komunikowania się, używają zaprzeczenia w zdaniu oraz zaimków osobowych ,,er” i ,,sie”.

Link do lekcji:

https://meetingsemea15.webex.com/meetingsemea15/j.php?MTID=mb7fa505ca3c2fb6bc1a806c686a77e87

———————————————————————————————————————————————————————

20.10.2020r.

Technika:

Temat: Piechotą po mieście

Przeczytać „Jak bezpiecznie przejść przez jezdnię?” ze s. 18 podręcznika oraz „Sygnalizacja świetlna” ze s. 19. Uzupełnić kartę pracy.

Karta-pracy-piechota-po-miescie

———————————————————————————————————————————————————————

Matematyka:

Link do lekcji godz. 7:45 Webex

https://meetingsemea.webex.com/webappng/sites/meetingsemea/meeting/download/993b63f6a05a457e98d74538d49b4962?siteurl=meetingsemea&MTID=m52ca2df63fc89537e2008dbaa0c97276

———————————————————————————————————————————————————————

Język mniejszości narodowej – niemiecki

Temat lekcji: Meine Mutter heißt Klara. Przedstawianie członków rodziny.

Cele lekcji: uczniowie potrafią przedstawić członków rodziny, kształtują umiejętność komunikowania się, znają zaimki osobowe ,,er” i ,,sie”

Temat lekcji: Das ist die Oma von Tina. Określanie stopnia pokrewieństwa w rodzinie.

Cele lekcji: uczniowie znają stopnie pokrewieństwa w rodzinie, kształtują umiejętność komunikowania się oraz pisowni.

Obie lekcje odbędą się online pod linkiem:

https://meetingsemea15.webex.com/meetingsemea15/j.php?MTID=m7155f231c8303057a5cecfe34b4a5cec

Do zobaczenia!!

————————————————————————————————————————————————————————-

19.10.2020r.

Matematyka:

Jutrzejsza lekcja matematyki, odbędzie się o godz. 9:35 na platformie webex. Oto link:

https://meetingsemea.webex.com/webappng/sites/meetingsemea/meeting/download/5d0eb8c51dfd4ad0a86ec698d33bbea6?siteurl=meetingsemea&MTID=mc411cc9aea6eca705c879b25038aa431

——————————————————————————————————————————————————————————

Język polski:

Temat:  Szukamy podobieństw. Porównanie.

  • W podręczniku na str.71 omawialiśmy wiersz „Zoologiczny talent” i dowiedzieliście się , co to jest porównanie. Proszę przypomnieć sobie definicję
  • Wykonajcie w zeszycie ćwiczeń ćwiczenia 1. 2, 3 i 4 na stronach 16, 17, 18. Mam nadzieję, że nie sprawią Wam trudności.
  • Proszę, pamiętajcie o przeczytaniu lektury „ Kajko i Kokosz. Szkoła latania” Janusza Christa.
  • Powodzenia!

——————————————————————————————————————————————————————————

Język angielski:

Topic : Are you OK ? – question form of the verb “ to be” (forma pytajaca czasownika “być”).

  1. Przypomnij sobie , jak tworzymy pytania dla czasownika ‘być’  w czasie teraźniejszym:

I am ….. – Am I ……?

You are…… – Are you….?

He is ……….- Is he…….?

She is ……..- Is she…….?

We are….. – Are we…….?

You are … – Are you…..?

They are…. –  Aret hey……?

  1. Wykonaj teraz ćwiczenia w Workbook , s.16, ćw.1,2,3,4,5.

——————————————————————————————————————————————————————————

Przyroda:

Temat: Obserwujemy przyrodę – utrwalenie.

Proszę przypomnijcie sobie informacje podane na ostatniej lekcji oraz samodzielnie przeczytajcie temat w podręczniku str. 38- 41.

Dokończcie w ćwiczeniach zad. 1 i 3 str. 24-26.

Dla chętnych : wykonaj wg instrukcji w podręczniku wybrany przez siebie przyrząd do pomiaru pogody. Str. 39. Powodzenia.

——————————————————————————————————————————————————————————

Plastyka:

Proszę dokończyć zaległe prace (kto nie oddał  jeszcze lub wziął do domu do dokończenia):

  1. Laurka na Dzień Nauczyciela
  2. Konkurs plastyczny: „Zdrowe, smaczne, kolorowe- kupuję produkty krajowe”- dla chętnych
  3. Konkurs plastyczny: „ Zagrożenia wypadkowe w gospodarstwach wiejskich oczami dziecka”- dla chętnych

——————————————————————————————————————————————————————————

Wychowanie fizyczne:

Alfabet

W załączonym pliku o nazwie: „Alfabet” znajduję się alfabet i do każdej literki dopasowane są ćwiczenia oraz grafiki jak należy wykonać ćwiczenia.

Waszym zadaniem jest:

1 – „wykonać” swoje imię i nazwisko (nie używamy polskich znaków).

2 – jak najszybciej „wykonać” imiona wszystkich domowników

Czas oraz liczbę powtórzeń proszę dobrać do własnych możliwości (nie mniej niż 10 powtórzeń i nie mniej niż 10 sekund)