Tel.: 77 436 19 66 | Email: dytmarszkola@op.pl


O szkole

Drodzy rodzice!

 

Jeśli stajecie przed wyborem najlepszej placówki edukacyjnej dla Waszych pociech – Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Dytmarowie to najatrakcyjniejsze miejsce.

Od tradycyjnej szkoły odróżnia nas kameralność, umożliwiająca efektywną pracę pedagogiczną w małych klasach. Nasza szkoła powstała w 2011 roku. Jest zatem młodą placówką, ale utworzoną przez osoby o wieloletnim doświadczeniu pedagogicznym. Koncepcja naszej szkoły jest efektem długotrwałych obserwacji, przemyśleń i praktyki nauczania, a co najważniejsze wyrazem naszych pasji.

W szczególności nasze działania ukierunkowane są na:

  • wszechstronny rozwój,

  • opanowanie wiedzy i umiejętności umożliwiających kontynuowanie nauki na kolejnych etapach kształcenia,

  • nabywanie praktycznego stosowania wiedzy i umiejętności,

  • rozwijanie dociekliwości poznawczej,

  • przygotowanie do publicznego prezentowania swoich wiadomości i umiejętności w rozmaitych formach,

  • przygotowanie do planowania, organizowania i oceniania swojej pracy,

  • przygotowanie uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym,

  • przygotowanie do współpracy w zespole, do umiejętności wyrażania swego zdania i brania pod uwagę poglądów innych ludzi,

  • rozwijanie poczucia odpowiedzialności, miłości ojczyzny oraz poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego, przy jednoczesnym otwarciu na wartości kultur Europy i świata,

  • kształtowanie u uczniów postaw sprzyjających ich rozwojowi indywidualnemu i społecznemu, takich jak: uczciwość, odpowiedzialność, wiarygodność, poczucie własnej wartości, szacunek dla innych ludzi, dbałość o środowisko naturalne, kultura osobista, kreatywność,

  • umożliwienie posługiwania się językiem mniejszości narodowej, podtrzymywanie i rozwijanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej,

  • rozwijanie sprawności umysłowych i zainteresowań,

  • nabycie umiejętności dostrzegania rozmaitych związków i zależności, umiejętności analizowania, uogólniania, wnioskowania,

  • poznanie swojego środowiska w rozmaitych aspektach (kulturowym, ekologicznym, społecznym itp.),

  • współdziałanie z instytucjami działającymi na rzecz dzieci w celu kształtowania środowiska wychowawczego uczniów,

  • poznanie potrzeb zdrowotnych i sposobów dbania o sprawność fizyczną i rozwój psychofizyczny.