Ramowy plan nauczania w okresie zawieszenia zajęć w klasie II
w Niepublicznej Szkole Podstawowej w Dytmarowie (ważny od 30 marca 2020r.)
Lp. | Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek |
1. | Zaj. zintegrowane | Zaj. zintegrowane | Zaj. zintegrowane | Zaj. zintegrowane | Zaj. zintegrowane |
2. | Zaj. zintegrowane | Zaj. zintegrowane | Zaj. zintegrowane | J. niemiecki – dodatkowy | Zaj. zintegrowane |
3. | Zaj. zintegrowane | Zaj. zintegrowane | Zaj. zintegrowane | Zaj. zintegrowane | Kółko matematyczne |
4.
| (WF) | Edukacja plastyczna | (WF) | Edukacja muzyczna | (WF) |
Edukacja informatyczna jest realizowana przez uczniów w ramach e-lekcji – 1 godzina.
Religia: 2 godziny konsultacji – praca zdalna
——————————————————————————————————————————————————————————————-
Przedmioty | Liczba godzin e-lekcji |
Edukacja polonistyczna | 5 |
Edukacja matematyczna | 4 |
Edukacja muzyczna | 1 |
Edukacja plastyczna | 1 |
Edukacja techniczna | 1 |
Edukacja przyrodnicza | 1 |
Kółko matematyczne | 1 |
j. angielski | 2 |
j. niemiecki | 1 |
Wychowanie fizyczne | 3 |
ŁĄCZNIE: | 20 |
Edukacja informatyczna jest realizowana przez uczniów w ramach e-lekcji – 1 godzina.
Religia: 2 godziny konsultacji – praca zdalna
——————————————————————————————————————————————————————————————-
Plan lekcji w okresie zdalnego nauczania w klasie II (ważny do 27.03.2020r.)
Lp. | Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek |
1 | Edukacja polonistyczna | Edukacja polonistyczna | Edukacja polonistyczna | Edukacja polonistyczna | Edukacja polonistyczna |
2 | Edukacja matematyczna | Edukacja matematyczna | Edukacja techniczna | Edukacja matematyczna | Edukacja matematyczna |
3 | Wychowanie fizyczne | Edukacja plastyczna | J. angielski | Edukacja muzyczna | J. angielski |
4 | J. niemiecki | Edukacja informatyczna |
Edukacja wczesnoszkolna:
DATA: 25.06.2020r.
Projekt nr 33 – Nasze emocje i uczucia. Bezpieczeństwo na wakacjach. Utrwalenie umiejętności matematycznych i przyrodniczych.
Temat dnia: To już potrafię.
Temat lekcji: Czy już potrafisz? Podsumowanie wartości Piękno.
- Ćwiczenia polonistyczno- społeczne, strona 54-55.
Edukacja plastyczna: Temat: Reklama mojej miejscowości – pocztówka.
Edukacja muzyczna: Temat: Muzykowanie w klasie 2.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
————————————————————————————————————
DATA: 24.06.2020r.
Projekt nr 33 – Nasze emocje i uczucia. Bezpieczeństwo na wakacjach. Utrwalenie umiejętności matematycznych i przyrodniczych.
Temat dnia: Uśmiechaj się.
Temat lekcji: Dbamy o nasz język – powtarzamy gramatykę i ortografię! Czy już potrafisz? Powtórzenie i utrwalenie poznanych wiadomości i umiejętności matematycznych.
- Ćwiczenia polonistyczno- społeczne, strona 52-53.
- Ćwiczenia matematyczno- przyrodnicze, strona 72-73.
Wychowanie fizyczne: Temat: Gry i zabawy ruchowe ogólnorozwojowe.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
————————————————————————————————————
DATA: 23.06.2020r.
Projekt nr 33 – Nasze emocje i uczucia. Bezpieczeństwo na wakacjach. Utrwalenie umiejętności matematycznych i przyrodniczych.
Temat dnia: Myślę pozytywnie.
Temat lekcji: Emocje dobre, emocje trudne – ćwiczenia językowe w nazywaniu swoich przeżyć i uczuć. Utrwalenie dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia liczb.
- Podręcznik polonistyczno- społeczny, strona 60-61; ćwiczenia polonistyczno- społeczne, strona 50-51, ćwiczenie 1-3.
- Podręcznik matematyczno- przyrodniczy, strona 71, zadanie 2 i 3; ćwiczenia matematyczno- przyrodnicze, strona 70.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
————————————————————————————————————
DATA: 22.06.2020r.
Projekt nr 33 – Nasze emocje i uczucia. Bezpieczeństwo na wakacjach. Utrwalenie umiejętności matematycznych i przyrodniczych.
Temat dnia: Niesiemy radość.
Temat lekcji: Jak mówić i pisać, by wyrazić uczucia? Poznajemy zdrobnienia i spieszczenia.
Utrwalenie dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia liczb. Wymyślanie i wykonanie znaczka „Bezpieczne wakacje”.
- Ćwiczenia polonistyczno- społeczne, strona 47, ćwiczenie 3; strona 48, ćwiczenie 2; strona 49, polecenia poniżej ramki „Zapamiętaj”
- Ćwiczenia matematyczno- przyrodnicze, strona 70.
Wychowanie fizyczne: Temat: Ćwiczenia i próby gibkości.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
————————————————————————————————————
DATA: 19.06.2020r.
Projekt nr 33 – Nasze emocje i uczucia. Bezpieczeństwo na wakacjach. Utrwalenie umiejętności matematycznych i przyrodniczych.
Temat dnia: Pamiętniki z wierszykami.
Temat lekcji: Nazywamy nasze uczucia- budowanie słownika biernego i czynnego dziecka, pomocnego w wyrażaniu emocji i uczuć. Bezpieczeństwo na wakacjach. Zabawy z liczbami.
- Podręcznik polonistyczno- społeczny, strona 58-59; ćwiczenia polonistyczno- społeczne, strona 46.
- Podręcznik matematyczno- przyrodniczy, strona 68-69; ćwiczenia matematyczno- przyrodnicze, strona 68-69.
Wychowanie fizyczne:
Temat: Ćwiczenia z elementami gimnastyki korekcyjnej.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
———————————————————————————————————–
DATA: 15.06.2020r.
Projekt nr 32 – Świat jest dobry i piękny. Powodzie. Znaki rzymskie. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 1000.
Temat dnia: Tworzymy wierszyki.
Temat lekcji: Kształtowanie wrażliwości językowej dziecka – rozwijanie zdań, tworzenie własnych wierszyków do pamiętnika. Dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 1000– zadania różne. Obliczenia czasowe.
- Ćwiczenia polonistyczno- społeczne, strona 44-45.
- Podręcznik matematyczno- przyrodniczy, strona 67.
Wychowanie fizyczne:
Temat: Doskonalenie sprawności ogólnej w grach i zabawach. Sportopoly.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
————————————————————————————————————
DATA: 10.06.2020r.
Projekt nr 32 – Świat jest dobry i piękny. Powodzie. Znaki rzymskie. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 1000.
Temat dnia: Pamiętniki z wierszykami.
Temat lekcji: Worek wierszyków do pamiętników – praca z krótkimi formami poetyckimi, rozwijanie wyobraźni dziecka. Obliczenia zegarowe – zadania tekstowe.
- Podręcznik polonistyczno- społeczny, strona 56-57; ćwiczenia polonistyczno- społeczne, strona 42-43.
- Ćwiczenia matematyczno- przyrodnicze, strona 66
Edukacja plastyczna: Moje wakacyjne marzenie – praca techniką kolaż.
Wychowanie fizyczne: Miniolimpiada lekkoatletyczna.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
————————————————————————————————————
DATA: 09.06.2020r.
Projekt nr 32 – Świat jest dobry i piękny. Powodzie. Znaki rzymskie. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 1000.
Temat dnia: Pięknie potrafię … .
Temat lekcji: Pięknie mówię, pięknie czytam, pięknie piszę – utrwalenie umiejętności językowych dzieci. Obliczenia zegarowe.
Edukacja przyrodnicza: Powodzie.
- Podręcznik polonistyczno- społeczny, strona 54-55; ćwiczenia polonistyczno- społeczne, strona 40-41.
- Podręcznik matematyczno- przyrodniczy, strona 66, zadanie 4; ćwiczenia matematyczno- przyrodnicze, strona 67, ćwiczenie 1.
- Podręcznik matematyczno- przyrodniczy, strona 64-65; ćwiczenia matematyczno- przyrodnicze, strona 64, ćwiczenie 1.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
————————————————————————————————————
DATA: 08.06.2020r.
Projekt nr 32 – Świat jest dobry i piękny. Powodzie. Znaki rzymskie. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 1000.
Temat dnia: Dobro i piękno.
Temat lekcji: Co jest dobre i piękne. Czytamy bajkę Jak Pan Bóg stworzył owieczki i opisujemy zwierzęta. Obliczenia kalendarzowe – utrwalenie znaków rzymskich.
Wychowanie fizyczne:
Temat: Miniolimpiada lekkoatletyczna.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
————————————————————————————————————
DATA: 05.06.2020r.
Projekt nr 31 – Rodzina – nasze miejsce na ziemi. Wykorzystywanie wody przez człowieka. Powtórzenie wiadomości.
Dzień bez podręcznika
Temat dnia: Wywiad z rodziną.
Temat lekcji: Rodzina – przeprowadzamy wywiad z najbliższymi.
Edukacja muzyczna: Trochę matematyki na „majówce z muzyki”.
Wychowanie fizyczne:
Temat: Ćwiczenia i zabawy z obręczą gimnastyczną.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
————————————————————————————————————
DATA: 04.06.2020r.
Projekt nr 31 – Rodzina – nasze miejsce na ziemi. Wykorzystywanie wody przez człowieka. Powtórzenie wiadomości.
Temat dnia: Rodzina i ja.
Temat lekcji: Lubię swoją siostrę, lubię swojego brata .. . Opisujemy wygląd i zainteresowania bliskich nam osób. Powtórzenie wiadomości. Zadania różne.
- ćwiczenia polonistyczno- społeczne, strona 36-37,
- ćwiczenia matematyczno- przyrodnicze, strona 63, ćwiczenie 2 i 3.
Edukacja plastyczna: Temat: Ja i moja rodzina – kredka.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
————————————————————————————————————
DATA: 03.06.2020r.
Projekt nr 31 – Rodzina – nasze miejsce na ziemi. Wykorzystywanie wody przez człowieka. Powtórzenie wiadomości.
Temat dnia: Nasze rodzeństwo.
Temat lekcji: Rozmawiamy o rodzeństwie – opisywanie wyglądu postaci. Rozwiązywanie zadań tekstowych. Dodawanie w zakresie 60 z przekroczeniem progu dziesiątkowego. Wykorzystywanie wody przez człowieka – transport wodny.
- Podręcznik polonistyczno- społeczny, strona 52-53; ćwiczenia polonistyczno- społeczne, strona 32-33,
- Podręcznik matematyczno- przyrodniczy, strona 60-61; ćwiczenia matematyczno- przyrodnicze, strona 60.
- Lekcja wskazana na platformie EduNect: Dodawanie w zakresie 60 (z PPD)
Wychowanie fizyczne: Temat: Ćwiczenia koordynacyjne – pajacyki.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
————————————————————————————————————
DATA: 02.06.2020r.
Projekt nr 31 – Rodzina – nasze miejsce na ziemi. Wykorzystywanie wody przez człowieka. Powtórzenie wiadomości.
Dzień bez podręcznika
Temat dnia: Życzenia dla dzieci – Dzień Dziecka.
Temat lekcji: Rodzinne świętowanie – rozmowy o Dniu Dziecka. Opis dnia. Matematyczny Escaperoom – doskonalenie mnożenia w zakresie 100.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
————————————————————————————————————
DATA: 01.06.2020r.
Projekt nr 31 – Rodzina – nasze miejsce na ziemi. Wykorzystywanie wody przez człowieka. Powtórzenie wiadomości.
Temat dnia: Życzenia dla najbliższych.
Temat lekcji: Życzenia dla najbliższych – rozmawiamy o uczuciach i sposobach ich wyrażenia w słowach i gestach. Obliczenia długości i szerokości. Symetria.
- Ćwiczenia polonistyczno- społeczne, strona 32-33,
- Podręcznik matematyczno- przyrodniczy, strona 63, zadanie 1,2; ćwiczenia matematyczno- przyrodnicze, strona 62.
Wychowanie fizyczne:
Temat: Ćwiczenia i zabawy z obręczą gimnastyczną.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
————————————————————————————————————
DATA: 29.05.2020r.
Projekt nr 30 – Wiemy, jak korzystać z mediów. Wody płynące – rzeki, strumienie. Porównywanie liczb w zakresie 1000.
Temat dnia: Coraz więcej wiemy.
Temat lekcji: Czy już potrafisz? Podsumowanie wartości „Motywacja do uczestniczenia w kulturze”. Wody płynące.
- Ćwiczenia polonistyczno- społeczne, strona 28-29,
- Podręcznik matematyczno- przyrodniczy, strona 56-57; ćwiczenia matematyczno- przyrodnicze, strona 54.
Edukacja muzyczna: Temat: Muzyczna telewizja.
Dodatkowe zajęcia matematyczne: Programowanie – obroty, kierunki.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
————————————————————————————————————
DATA: 28.05.2020r.
Projekt nr 31 – Rodzina – nasze miejsce na ziemi. Wykorzystywanie wody przez człowieka. Powtórzenie wiadomości.
Temat dnia: Szczęśliwa rodzina
Temat lekcji: Obliczenia pieniężne i wagowe.
- Podręcznik polonistyczno- społeczny, strona 50-51; ćwiczenia polonistyczno- społeczne, strona 30-31,
- Podręcznik matematyczno- przyrodniczy, strona 62-63; ćwiczenia matematyczno- przyrodnicze, strona 61, ćwiczenie 2, 4
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
————————————————————————————————————
DATA: 27.05.2020r.
Projekt nr 30 – Wiemy, jak korzystać z mediów. Wody płynące – rzeki, strumienie. Porównywanie liczb w zakresie 1000.
Temat dnia: Mali reżyserzy.
Temat lekcji: Edukacja filmowa i telewizyjna – reżyser, aktor, rodzaje filmów i programów. Rozwiązywanie zadań tekstowych – czy już potrafisz.. .
- Ćwiczenia polonistyczno- społeczne, strona 26-27,
- Ćwiczenia matematyczno- przyrodnicze, strona 58- 59.
Wychowanie fizyczne
Temat: Gry i zabawy na świeżym powietrzu.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
————————————————————————————————————
DATA: 26.05.2020r.
Projekt nr 30 – Wiemy, jak korzystać z mediów. Wody płynące – rzeki, strumienie. Porównywanie liczb w zakresie 1000.
Temat dnia: Film.
Temat lekcji: Filmowy wieczór – rozwijanie umiejętności językowych dzieci poprzez konstruowanie opowiadania. Utrwalanie wiadomości o liczbach.
- Podręcznik polonistyczno– społeczny, strona 48-49; ćwiczenia polonistyczno- społeczne, strona 24-25,
- Podręcznik matematyczno- przyrodniczy, strona 59, zadanie; ćwiczenia matematyczno- przyrodnicze, strona 56- 57.
Edukacja plastyczna: Temat: Laurka dla Mamy.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
————————————————————————————————————
DATA: 25.05.2020r.
Projekt nr 30 – Wiemy, jak korzystać z mediów. Wody płynące – rzeki, strumienie. Porównywanie liczb w zakresie 1000.
Temat dnia: Prezenter telewizyjny
Temat lekcji: Co chcemy oglądać? Układamy własny program telewizyjny. Rozwiązywanie zadań tekstowych – porównywanie różnicowe. Łąka pełna kwiatów.
- Podręcznik polonistyczno- społeczny – strona 46-47; ćwiczenia polonistyczno-społeczne, strona 22-23,
- Ćwiczenia matematyczno- przyrodnicze, strona 55,
Wychowanie fizyczne
Temat: Przygody Oli i Stasia. Aktywność fizyczna.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
————————————————————————————————————
DATA: 22.05.2020r.
Projekt nr 29 – Świat mediów – jego zalety i wady. Wody stojące. Porównywanie różnicowe. Figury geometryczne.
Temat dnia: Reporterzy.
Dzień bez podręcznika
Temat lekcji: Wywiad z ciekawym człowiekiem. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych i psarskich dzieci.
Dodatkowe zajęcia matematyczne: Temat: Wiosenne zadania matematyczne. (EduNect)
Edukacja muzyczna: Temat: Jesteś mamo skarbem mym – nauka piosenki.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
————————————————————————————————————
DATA: 21.05.2020r.
Projekt nr 30 – Wiemy, jak korzystać z mediów. Wody płynące – rzeki, strumienie. Porównywanie liczb w zakresie 1000.
Temat dnia: Polskie rzeki.
Temat lekcji: Wiadomości, serial, konkurs. Uczymy się rozpoznawać różne typy programów. Rozwiązywanie zadań na porównywanie różnicowe.
- Podręcznik polonistyczno- społeczny – strona 46-47; ćwiczenia polonistyczno-społeczne, strona 20-21,
- Podręcznik matematyczno- przyrodniczy, strona 58,
Edukacja plastyczna: Stop wypalaniu traw! – plakat.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
————————————————————————————————————
DATA: 20.05.2020r.
Projekt nr 29 – Świat mediów – jego zalety i wady. Wody stojące. Porównywanie różnicowe. Figury geometryczne.
Temat dnia: Piszemy opowiadanie
Temat lekcji: Ojej, mój piesek! Uczymy się pisać opowiadania z perspektywy różnych osób biorących udział w danym zdarzeniu. Figury geometryczne.
- Ćwiczenia polonistyczno- społeczne, strona 18-19.
- Podręcznik matematyczno- przyrodniczy, strona 55; ćwiczenia matematyczno- przyrodnicze, strona 53.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
————————————————————————————————————
DATA: 19.05.2020r.
Projekt nr 29 – Świat mediów – jego zalety i wady. Wody stojące. Porównywanie różnicowe. Figury geometryczne.
Temat dnia Plotki- ploteczki..
Temat lekcji: Czytamy wiersz J. Brzechwy „Ptasie plotki”. Uczymy się rozpoznawać informacje i opinie. Rozwiązywanie zadań na porównywanie różnicowe. Wody stojące.
- Podręcznik polonistyczno- społeczny, strona 44-45; ćwiczenia polonistyczno- społeczne, strona 16-17.
- Podręcznik matematyczno- przyrodniczy, strona 52-53; ćwiczenia matematyczno- przyrodnicze, strona 50 i 52
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
————————————————————————————————————
DATA: 18.05.2020r.
Projekt nr 29 – Świat mediów – jego zalety i wady. Wody stojące. Porównywanie różnicowe. Figury geometryczne.
Temat dnia Wywiady.
Temat lekcji: Chciałbym zapytać o … uczymy się, jak przeprowadzić wywiad z ciekawą osobą. Rozwiązywanie zadań na porównywanie różnicowe. Konstruowanie wędki – zabawa w wędkarza.
- Podręcznik polonistyczno- społeczny, strona 42-43; ćwiczenia polonistyczno- społeczne, strona 14-15, ćwiczenia 1-4
- Podręcznik matematyczno- przyrodniczy, strona 54
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
————————————————————————————————————
DATA: 15.05.2020r.
Projekt nr 28 – W świecie informacji. Jak chronimy przyrodę? Dlaczego wypalanie traw jest groźne? Liczenie w zakresie 1000.
Temat dnia: Redagujemy gazetę.
dzień bez podręcznika
Temat lekcji: Informacje, informacje …. Redagujemy gazetę.
Edukacja muzyczna: Pan Kreseczka i Pan Kropeczka, czyli artykulacja w muzyce.
Dodatkowe zajęcia matematyczne: Figury wokół nas. Lekcje na platformie EduNect:
- Rozpoznawanie figur geometrycznych
- Mnożenie w zakresie 50.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
————————————————————————————————————
DATA: 14.05.2020r.
Projekt nr 29 – Świat mediów – jego zalety i wady. Wody stojące. Porównywanie różnicowe. Figury geometryczne.
Temat dnia Moda.
Temat lekcji: Modelki, aktorzy piosenkarki … Budowanie poczucia własnej wartości dziecka poza kanonem współczesnych mediów. Rozwiązywanie zadań na porównywanie różnicowe.
- Podręcznik polonistyczno- społeczny, strona 42-43; ćwiczenia, strona 12-13.
- Ćwiczenia matematyczno- przyrodnicze, strona 51
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
————————————————————————————————————
DATA: 13.05.2020r.
Projekt nr 28 – W świecie informacji. Jak chronimy przyrodę? Dlaczego wypalanie traw jest groźne? Liczenie w zakresie 1000.
Temat dnia Uważnie słucham.
Temat lekcji: Wiem, gdzie szukać informacji. Edukacja czytelnicza i medialna w praktyce.
Rozwiązywanie zadań tekstowych – dodawanie i odejmowanie pełnymi dziesiątkami i setkami w zakresie 1000. Ćwiczenia polonistyczno- społeczne, strona 10-11;
- Ćwiczenia matematyczno- przyrodnicze, strona 49.
Edukacja plastyczna: Stop wypalaniu traw! – plakat.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
————————————————————————————————————
DATA: 12.05.2020r.
Projekt nr 28 – W świecie informacji. Jak chronimy przyrodę? Dlaczego wypalanie traw jest groźne? Liczenie w zakresie 1000.
Temat dnia Przeczenie „nie”.
Temat lekcji: Szukamy informacji. Rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem oraz wyszukiwania potrzebnych wskazówek z otaczającego świata. Dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 1000 – rozwiązywanie zadań. Jak chronimy przyrodę? Dlaczego wypalanie łąk jest groźne?
- Ćwiczenia polonistyczno- społeczne, strona 8-9; podręcznik strona 40-41.
- Ćwiczenia matematyczno- przyrodnicze, strona 48
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
————————————————————————————————————
DATA: 08.05.2020r.
Projekt nr 28 – W świecie informacji. Jak chronimy przyrodę? Dlaczego wypalanie traw jest groźne? Liczenie w zakresie 1000.
Temat dnia: Świat mediów.
Temat lekcji: Zagadki nie tylko o mediach – wprowadzenie dzieci w kulturę medialną XXI wieku. Rozszerzenie zakresu liczbowego do 1000.
- Podręcznik polonistyczno- społeczny, strona 40-41; ćwiczenia polonistyczno- społeczne, CZĘŚĆ 4, strona 3-4.
- Podręcznik matematyczno- przyrodniczy, strona 49-50
Wychowanie fizyczne: Różne formy aktywności fizycznej na świeżym powietrzu.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
————————————————————————————————————
DATA: 07.05.2020r.
Projekt nr 27 – Świat nas ciągle zaskakuje. Krajobrazy Polski. Mnożenie i dzielenie w zakresie 50.
Temat dnia: Stopniujemy przymiotniki.
Temat lekcji: Wojtek jest wyższy od Adama. Stopniowanie przymiotnika – stopień wyższy.
Powtórzenie materiału – zadania różne
- Ćwiczenia polonistyczno- społeczne, strona 76-77.
- Ćwiczenia matematyczno- przyrodnicze, strona 44-45.
Edukacja muzyczna: Tempo w muzyce.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
————————————————————————————————————————————————————-
DATA: 06.05.2020r.
Projekt nr 27 – Świat nas ciągle zaskakuje. Krajobrazy Polski. Mnożenie i dzielenie w zakresie 50.
Temat dnia: Wiem, potrafię.
Temat lekcji: Czy już potrafisz? Podsumowanie wartości aktywność i przedsiębiorczość.
Mnożenie i dzielenie liczb.
- Ćwiczenia polonistyczno- społeczne, strona 78-79.
- EduNect: „Mnożenie i dzielenie w zakresie 50”
Wychowanie fizyczne: Różne formy aktywności fizycznej na świeżym powietrzu.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
—————————————————————————————————————————————————-
DATA: 05.05.2020r.
Projekt nr 27 – Świat nas ciągle zaskakuje. Krajobrazy Polski. Mnożenie i dzielenie w zakresie 50.
Temat dnia: Różnimy się.
Temat lekcji: Czy wszyscy muszą być tacy sami? Rozwijanie poczucia własnej wartości i godności dziecka w klasie. Mnożenie i dzielenie liczb – rozwiązywanie zadań.
- Podręcznik polonistyczno- społeczny, strona 39, ćwiczenia polonistyczno- społeczne, strona 74-75.
- Ćwiczenia matematyczno- przyrodnicze, strona 43.
Edukacja plastyczna: Wykonujemy pracę na konkurs pt. ” Niepełnosprawni tacy sami, czy inni?”
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
———————————————————————————————————————————————————-
DATA: 04.05.2020r.
Projekt nr 27 – Świat nas ciągle zaskakuje. Krajobrazy Polski. Mnożenie i dzielenie w zakresie 50.
Temat dnia: Opis zabawy.
Temat lekcji: Opisujemy zabawy- nazwę, przedmioty potrzebne do zabawy, miejsce oraz ilość dzieci w niej uczestniczących. Mnożenie i dzielenie liczb. Rozwiązujemy zadania tekstowe. Środki transportu wodnego.
- Ćwiczenia polonistyczno- społeczne, strona 72.
- Podręcznik matematyczno- przyrodniczy, strona 43; ćwiczenia matematyczno- przyrodnicze, strona 42.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
—————————————————————————————————————–
DATA: 30.04.2020r.
Projekt nr 27 – Świat nas ciągle zaskakuje. Krajobrazy Polski. Mnożenie i dzielenie w zakresie 50.
Temat dnia: Humor w literaturze.
Temat lekcji: Co to znaczy być przedsiębiorczym? Rozwijanie poczucia humoru poprzez literaturą dziecięcą. Przemienność mnożenia liczb. Dzielenie odwrotnością mnożenia.
- Podręcznik polonistyczno- społeczny, strona 36-38, ćwiczenia polonistyczno- społeczne, strona 70-71.
- Podręcznik matematyczno- przyrodniczy, strona 42; ćwiczenia matematyczno- przyrodnicze, strona 41.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
——————————————————————————————————————————————————————-
DATA: 29.04.2020r.
Projekt nr 26 – Odwaga na co dzień. Krajobraz górski – rośliny i zwierzęta. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 100. Zadania różne.
Temat dnia: Radzimy sobie w trudnych sytuacjach.
Dzień bez podręcznika
Temat lekcji: Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach, kiedy ktoś nas nie szanuje tak, jak na to zasługujemy?
Wychowanie fizyczne: Zajęcia ruchowe na świeżym powietrzu. Jeździmy na dostępnym sprzęcie rekreacyjnym.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
—————————————————————————————————————————————————–
DATA: 28.04.2020r.
Projekt nr 26 – Odwaga na co dzień. Krajobraz górski – rośliny i zwierzęta. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 100. Zadania różne.
Temat dnia: Opisujemy swojego przyjaciela.
Temat lekcji: Opisujemy wygląd i inne ważne cechy swojego przyjaciela lub przyjaciółki, członka rodziny. Dodawanie i odejmowanie liczb dwucyfrowych w zakresie 100. Krajobraz górski.
- Ćwiczenia polonistyczno- społeczne, strona 68-69, zadanie 3 dla chętnych.
- Podręcznik matematyczno- przyrodniczy, strona 36-37; ćwiczenia matematyczno- przyrodnicze, strona 36, 39.
Edukacja plastyczna: Piękno polskich gór – kolaż.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
——————————————————————————————————————————————————————
DATA: 27.04.2020r.
Projekt nr 26 – Odwaga na co dzień. Krajobraz górski – rośliny i zwierzęta. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 100. Zadania różne.
Temat dnia: Opisujemy postaci.
Temat lekcji: Opisujemy wygląd postaci – gromadzimy potrzebne informacje i piszemy krótkie opisy. Odejmowanie liczb dwucyfrowych w zakresie 100 typu 48-18=, 96-50=, 80-24=.
- Podręcznik polonistyczno- społeczny, strona 34-35; ćwiczenia polonistyczno- społeczne, strona 66-67, zadanie 3 dla chętnych.
- Podręcznik matematyczno- przyrodniczy, strona 39; ćwiczenia matematyczno- przyrodnicze, strona 38.
Wychowanie fizyczne: Ćwiczymy koordynację wzrokowo-ruchową.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
——————————————————————————————————————————————————————-
DATA: 24.04.2020r.
Projekt nr 26 – Odwaga na co dzień. Krajobraz górski – rośliny i zwierzęta. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 100. Zadania różne.
Temat dnia: Dbamy o honor.
Temat lekcji: Jak na co dzień dbać o honor? Poznawanie zasad ortograficznych dotyczących pisowni wyrazów z h. Dodawanie liczb dwucyfrowych w zakresie 60 typu 21+30=.
- Podręcznik polonistyczno- społeczny, strona 32-33, ćwiczenia polonistyczno- społeczne, strona 64-65,
- Ćwiczenia matematyczno- przyrodnicze, strona 37.
Wychowanie fizyczne: Temat: Zabawy i gry podwórkowe.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
—————————————————————————————————————————————————————-
DATA: 23.04.2020r.
Projekt nr 26 – Odwaga na co dzień. Krajobraz górski – rośliny i zwierzęta. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 100. Zadania różne.
Temat dnia: Odwaga na co dzień.
Temat lekcji: Odwaga to bardzo poważna sprawa. Rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem. Dodawanie liczb dwucyfrowych w zakresie 60, typu 21+30.
- Podręcznik polonistyczno- społeczny, strona 32-33, ćwiczenia polonistyczno- społeczne, strona 62-63,
- Podręcznik matematyczno- przyrodniczy, strona 38.
Edukacja muzyczna: Temat: Nauka piosenki – „Zielony dom”.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
———————————————————————————————————————————————————————-
DATA: 22.04.2020r.
Projekt nr 25 – Lenistwo nie popłaca. Krajobraz nadmorski- rośliny i zwierzęta. Mierzenie długości- metr. Dzielenie.
Dzień bez podręcznika
Temat dnia: Tworzymy komiksy.
Temat lekcji: Nasza aktywność – czytamy różne komiksy i tworzymy własny komiks.
Światowy Dzień Ziemi.
Edukacja techniczna: Temat: Tworzymy pojemniki do segregacji odpadów.
Wychowanie fizyczne: Temat: Zabawy i gry podwórkowe.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
———————————————————————————————————————————————————————–
DATA: 21.04.2020r.
Projekt nr 25 – Lenistwo nie popłaca. Krajobraz nadmorski- rośliny i zwierzęta. Mierzenie długości- metr. Dzielenie.
Temat dnia: Nasz wolny czas.
Temat lekcji: Jak możemy spędzać wolny czas? Tworzenie krótkich opowiadań zawierających wiele czasowników. Mnożenie i dzielenie w zakresie 30.
Edukacja polonistyczna: ćwiczenia strona 60-61
Edukacja matematyczna: ćwiczenia strona 34-35
Edukacja plastyczna: Temat: Wycinanki kurpiowskie.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
—————————————————————————————————————————————————————————
DATA: 20.04.2020r.
Projekt nr 25 – Lenistwo nie popłaca. Krajobraz nadmorski- rośliny i zwierzęta. Mierzenie długości- metr. Dzielenie.
Temat dnia: Lekarstwo na nudę.
Edukacja polonistyczna: Podręcznik, strona 30-31, ćwiczenia strona 58-59
Edukacja matematyczna: Podręcznik, strona 35, zadanie 1, 2, 4; do wyboru: 3 lub 5.
Wychowanie fizyczne: Temat: Zabawy i gry podwórkowe.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
————————————————————————————————————————————————————————–
DATA: 17.04.2020r.
Projekt nr 25 – Lenistwo nie popłaca. Krajobraz nadmorski- rośliny i zwierzęta. Mierzenie długości- metr. Dzielenie.
Temat dnia: Wokół nas – c.d.
Edukacja matematyczna: Ćwiczenia „Liczę – zeszyt zadań matematycznych”, strona 54.
Edukacja przyrodnicza: Podręcznik matematyczno- przyrodniczy, strona 32-33,
ćwiczenia matematyczno- przyrodnicze strona 32.
Wychowane fizyczne: Ćwiczenia ruchowe rozwijające sprawność.
Dodatkowe zajęcia matematyczne: platforma edukacyjna EduNect
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
—————————————————————————————————————————————————————————-
DATA: 16.04.2020r.
Projekt nr 25 – Lenistwo nie popłaca. Krajobraz nadmorski- rośliny i zwierzęta. Mierzenie długości- metr. Dzielenie.
Temat dnia: Wokół nas.
Edukacja polonistyczna: Podręcznik polonistyczno- społeczny, strona 28-29, ćwiczenia polonistyczno- społeczne, strona 56-57.
Edukacja matematyczna: Ćwiczenia matematyczno- przyrodnicze, strona 33.
Edukacja muzyczna: Kolory i smaki muzyki. Poznajemy klarnet.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
————————————————————————————————————————————————————————–
DATA: 15.04.2020r.
Projekt nr 25 – Lenistwo nie popłaca. Krajobraz nadmorski- rośliny i zwierzęta. Mierzenie długości- metr. Dzielenie.
Temat dnia: Praca wre.
Edukacja polonistyczna: Podręcznik polonistyczno- społeczny, strona 28-29, ćwiczenia polonistyczno- społeczne, strona 54-55.
Edukacja techniczna: Ciasteczka z masy solnej.
Wychowanie fizyczne: Ćwiczenia równoważne z różnymi przyborami.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
————————————————————————————————————————————————————————–
DATA: 08.04.2020r.
Projekt nr 24 – Świat na nas czeka z otwartymi ramionami. Krajobraz nizinny- rośliny, zwierzęta. Dzielenie w zakresie 30.
Temat dnia: To już umiem i potrafię.
Edukacja polonistyczna: Ćwiczenia polonistyczno- społeczne, strona 52-53.
Edukacja techniczna: Moje AGD – instrukcja obsługi.
Wychowanie fizyczne: Temat: Ćwiczenia ruchowe przy muzyce.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
—————————————————————————————————————————————————————————–
DATA: 07.04.2020r.
Projekt nr 24 – Świat na nas czeka z otwartymi ramionami. Krajobraz nizinny- rośliny, zwierzęta. Dzielenie w zakresie 30.
Temat dnia: Kopciuszek smutny i wesoły.
Edukacja polonistyczna: Ćwiczenia polonistyczno- społeczne, strona 50-51.
Edukacja matematyczna: Ćwiczenia matematyczno- przyrodnicze, strona 30-31.
Edukacja plastyczna: Temat: Krajobraz mojej najbliższej okolicy.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
————————————————————————————————————————————————————————–
DATA: 06.04.2020r.
Projekt nr 24 – Świat na nas czeka z otwartymi ramionami. Krajobraz nizinny- rośliny, zwierzęta. Dzielenie w zakresie 30.
Temat dnia: Inscenizacja Kopciuszka.
Edukacja polonistyczna: Podręcznik, strona 26-27, Ćwiczenia strona 48-49
Edukacja matematyczna: Podręcznik, strona 31, zadanie 1, 2
Matzoo: mnożenie: https://www.matzoo.pl/klasa2/tabliczka-mnozenia-w-zakresie-30_9_101
dzielenie: https://www.matzoo.pl/klasa2/tabliczka-dzielenia-w-zakresie-20_10_107
Wychowanie fizyczne: Ćwiczenia równoważne.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
—————————————————————————————————————————————————————–
DATA: 03.04.2020r.
Projekt nr 24 – Świat na nas czeka z otwartymi ramionami. Krajobraz nizinny- rośliny, zwierzęta. Dzielenie w zakresie 30.
Temat dnia: Nasza rodzina – c.d.
Edukacja matematyczna: Podręcznik, strona 30, zadanie 1, 2
Edukacja przyrodnicza: Podręcznik, strona 26-29, ćwiczeniach matematyczno-przyrodniczych na stronie 26, ćwiczenie 1,2.
Wychowanie fizyczne: Gry i ćwiczenia ogólnorozwojowe.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
——————————————————————————————————————————————————————-
DATA: 02.04.2020r.
Temat dnia: Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci.
Edukacja polonistyczna: Dzień z ulubioną książką.
Edukacja społeczna: Międzynarodowy Dzień Świadomości Autyzmu – włączenie się do obchodów tego dnia.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
—————————————————————————————————————–
DATA: 01.04.2020r.
Projekt nr 24 – Świat na nas czeka z otwartymi ramionami. Krajobraz nizinny- rośliny, zwierzęta. Dzielenie w zakresie 30.
Temat dnia: Nasza rodzina.
Edukacja polonistyczna: Ćwiczenia polonistyczno- społeczne, strona 46-47, ćwiczenie 1, 3.
Edukacja techniczna: Temat: Robot z odpadów – praca według własnego pomysłu.
Wychowanie fizyczne: Temat: Robot z odpadów – praca według własnego pomysłu.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
—————————————————————————————————————-
DATA: 31.03.2020r.
Projekt nr 24 – Świat na nas czeka z otwartymi ramionami. Krajobraz nizinny- rośliny, zwierzęta. Dzielenie w zakresie 30.
Temat dnia: Poznaję wszechświat.
Edukacja polonistyczna: Podręcznik polonistyczno- społeczny strona 24-25 (fragment opowiadania), zadania 1-4, Ćwiczenia polonistyczno- społeczne, strona 44, ćwiczenie 1,2.
Edukacja matematyczna: Ćwiczenia matematyczno- przyrodnicze, strona 27, ćwiczenie 2,3.
Edukacja plastyczna: Temat: Portret mojego taty – technika dowolna.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
——————————————————————————————————————-
DATA: 30.03.2020r.
Projekt nr 23 – Domowe bezpieczne przestrzenie. Hodowla roślin. Wprowadzenie dzielenia. Liczby parzyste.
Temat dnia: Jesteśmy twórcami.
Dzień bez podręcznika
Edukacja polonistyczna: Ćwiczenia z przymiotnikami – do zapisania w zeszycie.
Edukacja matematyczna: Praca na platformie EduNect – Tabliczka mnożenia i dzielenia w zakresie 20.
Edukacja muzyczna: Temat: Witaj Wiosno! Nauka piosenki pt. „Wiosna, Wiosenka”.
Wychowanie fizyczne: Temat: Ćwiczenia ogólnorozwojowe – gra planszowa.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
——————————————————————————————————————-
DATA: 27.03.2020r.
Projekt nr 23 – Domowe bezpieczne przestrzenie. Hodowla roślin. Wprowadzenie dzielenia. Liczby parzyste.
Temat dnia: Przymiotniki.
Edukacja polonistyczna: Podręcznik polonistyczno- społeczny, strona 22-23; Ćwiczenia polonistyczno- społeczne, strona 42-43, ćwiczenie 1.2,4
Edukacja techniczna: Temat: Wiosenny motyl – praca przestrzenna.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
——————————————————————————————————————-
DATA: 26.03.2020r.
Projekt nr 23 – Domowe bezpieczne przestrzenie. Hodowla roślin. Wprowadzenie dzielenia. Liczby parzyste.
Temat dnia: Wspaniała mama.
Edukacja polonistyczna: Podręcznik polonistyczno- społeczny, strona 22-23; Ćwiczenia polonistyczno- społeczne, strona 40-41, ćwiczenie 1.
Edukacja matematyczna: Ćwiczenia matematyczno- przyrodnicze: stron 24-25, ćwiczenie 2, 3.
Edukacja muzyczna: Temat: Witaj Wiosno! Nauka piosenki pt. „Wiosna, Wiosenka”.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
——————————————————————————————————————-
DATA: 25.03.2020r.
Projekt nr 23 – Domowe bezpieczne przestrzenie. Hodowla roślin. Wprowadzenie dzielenia. Liczby parzyste.
Temat dnia: Zaczarowany kot.
Edukacja polonistyczna: Podręcznik polonistyczno- społeczny, strona 22-23 (fragment opowiadania), zadanie 4.
Edukacja matematyczna: Podręcznik matematyczno- przyrodniczy: strona 25, zadanie 1, 3
Edukacja plastyczna: Temat: Kolorowa Pani Wiosna – praca plastyczna.
Instruktaż z wytłumaczeniem i informacjami dla uczniów został umieszczony przez wychowawcę klasy na platformie ClassDojo.
—————————————————————————————————————————————————————
23.03-24.03.2020r.
- Ćwiczenia dodatkowe „Piszę”: strona 27- 28.
- Ćwiczenia dodatkowe „Liczę”: strona 29- 30.
Wskazana lekcja na platformie EduNect: „Obliczenia w zakresie 50 (z PPD)”
Edukacja plastyczna: „Pani Wiosna” – technika, dobór materiałów dowolny.
Wychowawca pozostaje do dyspozycji Rodziców m.in. za pośrednictwem platformy ClassDojo.
—————————————————————————————————————————————————————
16.03-20.03.2020r.
1. „Piszę” – zeszyt zadań polonistycznych.
2. „Liczę” – zeszyt zadań matematycznych.
3. Ćwiczenia powtórkowe- utrwalające, wskazane na platformie edukacyjnej EduNect (www.edunect.pl).
Kto z uczniów będzie zainteresowany, może skorzystać z proponowanych stron edukacyjnych, jako urozmaicenie czasu wolnego w domu:
• zabawy z kodowaniem: https://runmarco.allcancode.com/ .
Zachęcamy uczniów, by ten czas wykorzystać także na czytanie ciekawych książek, gry planszowe/ edukacyjne, aktywność fizyczną
Rodzicom zapewniamy codzienne wsparcie i pomoc m.in. za pośrednictwem platformy ClassDojo.
Język angielski:
24.06.2020r.
Temat: The holiday of my dreams. – Wakacje moich marzeń.
Rozpoczęło się lato…Niedługo wakacje. Narysuj miejsce, gdzie chciałbyś/chciałabyś spędzić wakacje.
Podpisz elementy swojego obrazka, możesz użyć słówek:
sea – morze
lake – jezioro
river – rzeka
beach – plaża
sand – piasek
mountains – gory
rocks –skały
forest – las
jungle – dżungla
swimming pool – basen
sky – niebo
sun – słońce
———————————————————————————————————————————————————-
19.06.2020r.
Temat: Let’s be friends. – Opowiadanie.
- W podręczniku , na s.68 – 69 znajdźcie kolejne opowiadanie o Archiem i Gus. Przeczytaj /Posłuchaj opowiadania (elt.oup.com>Home>Materiały dla uczniów Explore Treetops 2, Class Audio CD 3, track 23.
- W zeszycie ćwiczeń , s. 67. Zauważ , że ilustracje pochodzą z opowiadania. Dopasuj obrazki po lewej stronie do tych po prawej . A teraz uzupełnij zdania wyrazami z ramki.
—————————————————————————————————————————————————-
10.06.2020r.
Temat: Sports. – Poznajemy nazwy sportów w języku angielskim.
- Podręcznik, s.66:
ride a bike – jeździć na rowerze
dance – tańczyć
play football – grać w piłkę nożną
roller skate – jeździć na rolkach
run – biegać
do gymnastics – uprawiać gimnastykę
play basketball – grać w koszykówkę
swim – pływać
Posłuchaj nagrania (elt.oup.com>Home>Materiały dla uczniów Explore Treetops 1 Class Audio CD 3) 18, a następnie 19 i postaraj się powtarzać słowa.
- Chant – wyliczanka:
Let’s play football.
Let’s roller skete.
Let’s do gymnastics.
Now let’s run.
Let’s play basketball.
Now let’s swim.
Let’s ride a bike.
Now let’s dance.
( To nagranie 20.)
- Zeszyt ćwiczeń: s. 65. Odszukaj nazwy sportów w wykreślance i zapisz je pod odpowiednimi obrazkami.
————————————————————————————————————————————————————
05.06.2020r.
Temat: Explore! Clothes in the past and now. –Ubrania dawniej i dziś.
- Podręcznik, s.64. Przyjrzyj się obrazkom. Posłuchaj nagrania (elt.oup.com>Home>Materiały dla uczniów Explore Treetops 2 ClassAudio CD 3’ truck 14) i wskaż właściwe obrazki.
- Posłuchaj następnego nagrania (truck 15):
Can I borrow your camera, please? –Czy mogę pożyczyć twój apparat?
Powtórz to zdanie.
- W następnym nagraniu ( truck16) wysłuchaj piosenki o tym jak poprosić o pożyczenie aparatu i jak grzecznie odpowiedzieć na tę prośbę. Spróbuj zaśpiewać tę piosenkę.
- W ramce na s.65znajdują się wyrazy:
museum – muzeum
jacket – kurtka, marynarka
hat – kapelusz, czapka
boots – buty (z cholewkami powyżej kostki)
Zapisz je w zeszycie ,podając polskie znaczenie.
- Przeczytaj email (ćw.1) i narysuj dziewczynkę z czasów wiktoriańskich ( to było ponad 100 lat temu) ubraną zgodnie z opisem.
————————————————————————————————————————————–
03.06.2020r.
Temat: My clothes. – Powtarzamy wiadomości o ubraniach.
- Przypomnij sobie słówka związane z ubraniami słuchając Picture Dictionary
Lub grając w Games na tronie Explore Treetops 2, Fun Zone.
- W zeszycie ćwiczeń zrób ćw.1, na s. 61. Pokoloruj ubrania dla Holly, wybierz w co chcesz ją ubrać, narysuj to i opisz.
- Podręcznik, s.63, ćw. 4 – zrób bransoletkę przyjaźni – A FRIENDSHIP BRACELET. (Jeśli nie masz ochoty robić bransoletki, zrób jej projekt – narysuj.)
—————————————————————————————————————————————–
29.05.2020r.
Temat: Co masz ubrane? Rozmawiamy o ubraniach.
- W podręczniku, na s.62 są dwie dziewczynki – Vlada i Katie narysuj je w zeszycie , a następnie posłuchaj nagrania i pokoloruj ich ubrania (elt.oup.com>Home>Materiały dla uczniów; Explore Treetops2, Class Audio CD3, truck 12.
- Przeczytaj krótki tekst o Marku. A teraz narysuj siebie i opisz w co jesteś ubrany: I am wearing (kolor + ubranie).
- Zeszyt ćwiczeń, s. 60, ćwiczenie 1 i 2.
——————————————————————————————————————————————————-
27.05.2020r.
Temat: A new dress! – Czas na opowiadanie.
- Przeczytaj i posłuchaj histryjkę – podręcznik, s.60 – 61 ( elt.oup.com>Home>materiały dla uczniów ; Explore Treetops dla klasy 2. CD 3/truck 9 i 10.
- Podręcznik, s.61, ćw.1 – posłuchaj i powtórz ( truck 11).
- Podręcznik, s.61, ćw.2. Napisz wyrazy we właściwej kolejności, tak aby powstały poprawne zdania. Do każdego zdania dopasuj obrazek : a, b lub c .
- Zeszyt ćwiczeń , s. 59. Uzupełnij wyrazami z ramki. Na pewno zauważyłeś , że obrazki i zdania pochodzą z historyjki w książce . Możesz sobie nimi pomóc.
———————————————————————————————————————————————
22.05.2020r.
Temat: I’ve got a blue T-shirt. Rozmawiamy o ubraniach.
- Podręcznik, s.59. Przyglądnij się obrazkom dzieci mówią o swoich ubraniach podając ich kolory: I’ve got a pink skirt.
I’ve got a green and white T-shirt.
I’ve got a navy-blue tracksuit.
Wybierz swoje ulubione ubrania . Narysuj je I podpisz, podajac kolory.
- Wypełnij w zeszycie ćwiczeń , ćwiczenie 1, s.58.
- Posłuchaj piosenki „Party Clothes”.
Put on – znaczy ‘załóż, ubierz’.
———————————————————————————————————————————————————-
20.05.2020r.
Temat: My clothes. – Moje ubrania.
- Dla utrwalenia słówek o lecie, w zeszycie ćwiczeń wykonaj ćw.1 , s.56.
- W tej części książki nauczysz się nazywać po angielsku ubrania noszone latem.
Na stronie internetowej : elt.oup.com>Materiały dla uczniów
Explore Treetops 2, Class Audio 3 ścieżka 4 I 5. Posłuchaj I pokaż. Powtórz.
a t-shirt – koszulka
a trucksuit – dres
a skirt – spódnica
trousers – spodnie
shorts – szorty, krótkie spodenki
a dress – sukienka
trainers – buty sportowe
sandals – sandały.
- Posłuchaj wyliczanki ( ścieżka 6.)
Come and look! Come and buy!
On my stall today!
Trousers, a t-shirt, a trucksuit, a shirt.
On my stall today!
Come and look! Come and buy!
On my stall today!
Trainers , shorts, sandals, a dress.
On my stall today!
- W zeszycie ćwiczeń wykonaj ćwiczenie na s.57.
——————————————————————————————————————————————-
15.05.2020r.
Temat: Summer in Treetops Town. Lato w mieście Treetops.
- Podręcznik s.56, ćw. 1 What’s the weather like? Jaka jest pogoda?
It’s sunny. =Jest słonecznie.
It’s rainy = Jest deszczowo.
Przyjrzyj się obrazkowi i wpisz do zeszytu właściwe zdani.
- Ćw.2, przepisz te słówka i narysuj do nich obrazki:
a bee = bee
a boat = łódź
a frog = żaba
a ball= piłka
- Ćw.3, s. 57 : poszukaj na obrazku tych wyrazów
a whistle – gwizdek
a pitch – boisko
goggles – gogle
a pool – basen
a towel – ręcznik
a coach – trener
- Na stronie Explore Treetops Fun Zone – Songs posłuchaj piosenki „Summer” i narysuj do niej ilustrację.
- Ćwiczenia, s.56, ćw.1, popatrz na obrazek i napisz.
———————————————————————————————————————————————
13.05.2020r.
Temat: Materials. – Materiały.
- W podręczniku , s 54 wymienione są materiały:
WOOD – drewno
FABRIC – tkanina,materiał
PLASTIC – plastik
GLASS – szkło
METAL – metal
PAPER – papier
W ćw.1 przyporządkuj materiał do obrazka np.wood – 2.
- Ćw.2 . Przyjrzyj się obrazkom. Spróbuj utworzyć zdania z czego są zrobione przedmioty. Może Ci pomóc piosenka z YouTube – 1c Materials Song by Peter Weatherall. Możesz też posłuchać piosenki: Materials song 1.
( Zdania :The chair is made of metal and plastic. A flag is made of metal and fabric. A window is made of wood and glass.)
- W ćw. 3 podane są wyrazy określające jak czujemy różne materiały , gdy ich dotykamy:
SOFT – miękki
HARD – twardy
SMOOTH – gładki
ROUGH – szorstki, porowaty
Przyporządkuj te słowa do obrazków.
- W zeszycie ćwiczeń wykonaj ćw. 1 i 2 na s.55
————————————————————————————————————————————
08.05.2020r.
Temat: Taking care of our community. Dbamy o nasze otoczenie.
- Podręcznik, s.55. Chłopiec z Wielkiej Brytanii opowiada , jak jego klasa dba o otoczenie:
Put litter in the bin. – Wrzucaj śmieci do kosza.
We collect bottles and tins in our school. – Zbieramy butelki i puszki w naszej szkole.
We recycle plastic, paper and glass. – Oddajemy do przetworzenia plasik, papier I szkło.
- W ćw.2 jest wierszyk:
Take care of your town
Take care of your world
Pick up litter from the grass
Recycle plastic, paper, glass
Your town is clean
Your world is green!
Dbaj o swoje miasto
Dbaj o swój świat
Zbieraj śmieci z trawy
Przetwarzaj plastik, papier, szkło
Twoje miasto jest czyste
Twój świat jest zielony!
- Twoje zadanie na dzisiaj polega na wykonaniu plakatu, na którym pokażesz jak dbasz o to , by twoje otoczenie było czyste. Umieść na tym plakacie ten wierszyk(po angielsku). Przyślij zdjęcie plakatu do mnie. A może też będziesz na tym zdjęciu.
——————————————————————————————————————————————————
06.05.2020r.
Temat: Play time. Round up. (Powtórzenie.)
Workbook. – Zeszyt ćwiczeń.
- Wykonaj ćwiczenia na stronach 50 I 51.
PAMIĘTAJ: SHE’S GOT = SHE HAS GOT – ona ma
HE’S GOT = HE HAS GOT – on ma
- Rozwiąż krzyżówkę na s.53. Pokoloruj te przedmioty, które masz w domu.
- Wypełnij w ćwiczeniach s.52. Podpisz obrazki wyrazami z ramki. Następnie pokoloruj przejście dla pieszych, w zależności jak oceniasz swoją prace w unit 6. Możesz pokolorować całe ( jeśli uważasz, że pracowałeś fantastycznie i umiesz wszystko, lub częściowo)
- Strona 54 jest dla chętnych. W ćwiczeniu pierwszym należy ułożyć wyrazy we właściwej kolejności i odpowiedzieć na pytanie zgodnie z prawdą ( dla Ciebie) YES lub NO.
W ćw.2 piszemy zdania o tym, co mają chłopiec i dziewczynka na obrazku.
——————————————————————————————————————————————————
29.04.2020r.
Temat : What have you got? More activities.
1. Przypomnij sobie słówka z ostatniej lekcji ( Użyj strony Explore Treetops2 – Fun Zone, games unit 6).
2. Workbook= Ćwiczenia, s.48. Podpisz obrazki , a następnie znajdź i wykreśl wyrazy w wykreślance.
3. Pamiętasz komiks z ostatniej lekcji? (Podręcznik, ss.50 – 51)?Przypomnij go sobie, a następnie uzupełnij komiks w ćwiczeniu na 49 stronie w zeszycie ćwiczeń.
Proszę, nie zpomnij przesłać do mnie.
—————————————————————————————————————————————————————–
24.04.2020r.
Temat : He has got a bike and she has got a kite.
- Prześledź uważnie komiks na s.50. DO NOT DISTURB ! znaczy nie przeszkadzać.Taki napis ma Gus na swojej budzie.
- Popatrz na obrazek pod ćw.1 nas.51 w podręczniku. Gus obserwuje Archie i jego przyjaciółkę przez lornetkę i mowi:
He’s got a bike. – On ma rower. She’s got a skateboard.- Ona ma deskę.
A teraz przyjrzyj sie obrazkowi i zapisz w zeszycie : He’s got albo She’s got ( dodaj właściwy wyraz, tak jak w przykładzie.)
————————————————————————————————————————————————————-
22.04.2020r.
Temat: My favourite play time objects. Moje ulubione przedmioty do spędzania wolnego czasu
- Przypomnij sobie nazwy przedmiotów, których używasz spędzjąc wolny czas.( Gra z Explore Treetops2, Unit 6, Game 1, 2).
- Podręcznik, s.49. Popatrz na obrazki. Na podstawie obrazka nr 1 ( I’ve got a Frisbee, a kite and a skateboard. – Ja mam frizbi, latawiec i skejtbord) dokończ zdania do obrazków 2, 3.
Zapisz je w zeszycie.
- Narysuj siebie i przedmioty ,których używasz , spędazjąc wolny czas ( rower, piłka itp.)
Koniecznie podpisz ten obrazek.( Np. I’ve got a bike and a skateboard.)
- W podręczniku na s.49 są słowa piosenki ‘The skateboard song.’
Piosenka skejtbordowa.
Czy masz skejtebord?
Tak,ale gdzie?
Popatrz w twoim pokoju – czy jest tam?
Czy jest w szafie albo pod łóżkiam?
Czy jest na biurku?
Gdzie, gdzie, gdzie?
Posłuchaj kilka razy piosenki na Explore Treetops 2 –Fun Zone- Songs.
Przyślij do mnie swoje rysunki. A może nagranie piosenki, którą śpiewasz.
————————————————————————————————————————————————————–
17.04.2020r.
Play Time. Poznajemy nazwy przedmiotów potrzebnych przy spędzaniu wolnego czasu.
- Podręcznik, s.48, obejrzyj obrazki, następnie wysłuchaj wymowy, znana już strona Explore Treetops2 – Fun Zone – Picture Dictionary.
- Naucz się nazywać przedmioty na Games – unit 6, game1.
(klikamy na głośnik, a potem wybieramy obrazek na którym jest nazwany przedmiot).
Game 2 , po włączeniu nagrania wybieramy obrazki w kolejności podanej na nagraniu.
Pomocą służą funkcje: check answers – sprawdź odpowiedzi
start again – zacznij jeszcze raz
show answers – pokaż odpowiedzi
- Można zrobić z dzieckiem ‘memory’. Karteczki z obrazkami i ich ( wyrazy są wypisane na s.48)
—————————————————————————————————————————————————————————-
15.04.2020r.
Where i sit? – Gdzie to jest?
- Proszę obejrzyj i wysłuchaj filmiku do piosenki na YouTube:
In On Under Song/Preposition Song For Kids.
IN – w
ON – na
UNDER – pod
- Podręcznik, s.43 ćw.1 , wskazując na obrazek odpowiedz gdzie oni są : in, on, under?
- Podręcznik strona 43, ćw.2 .Popatrz na obrazek i wybierz właściwą odpowiedź. Możesz zrobić swój rysunek do tego ćwicenia i przesłać do mnie.
- * Dla chętnych: Narysuj i podpisz gdzie znajdują się osoby/rzeczy:
IN/ ON/ UNDER
———————————————————————————————————————————————————————-
08.04.2020r.
Happy Easter – lekcja świąteczna
- Wykonaj kolorowankę zgodnie z poleceniem na niej
Easter Bunny – królik wielkanocny
- Jeśli masz ochotę wykonaj projekt pisanki i prześlij go do mnie.
HAPPY EASTER!
——————————————————————————————————————————————————————–
03.04.2020r.
‘Can I have a lolipop?’ –rozmówka w sklepie (cd.)
- Wykorzystujemy kartoniki z liczbami 10 – 100 z poprzedniej lekcji.
- Zapowiadamy zabawę w sklep. Prosimy, żeby dziecko zebrało kilka rzeczy, które chce mieć w swoim ‘sklepie’, pod warunkiem, że potrafi je nazwać po angielsku.( To mogą być np. zabawki, owoce, przybory szkolne).
- Prosimy dziecko o nazwanie rzeczy w sklepie.
- Ustawiamy przed ‘towarami’ kartoniki z liczbami. To są ceny
- Bawimy się w sklep: Can I have……….., please? ( Czy mogę prosić……?/Wymowa nie jest trudna ,przepraszam za sposób przekazania – Kan aj hew ………. Pliz?)
How much is it? – It’s……….(np.50 ) To było na poprzedniej lekcji.
- Dla chętnych lub zamian za zabawę w sklep, proszę poprosić, aby dziecko wykonało cennik towarów w swoim sklepie ( obrazek przedmiotu, jego nazwa po angielsku i cena, może być cyframi albo , trudniej, napisana słownie.
Bardzo proszę o przesłanie prac : hwiatr32@gmal.com lub tel. nr 693 458 889
————————————————————————————————————————————————————
01.04.2020r.
‘How much is it? (Ile to kosztuje?).
- Proszę powórzyć liczebniki 10 – 100 / liczenie dziesiątkami/.
Strona OUP – Picture Dictionary, Explore Treetops2, Unit 4b
- Poproś ,aby dziecko wykonało kartoniki z liczebnikami 10 -100.
- Kartoniki ustawiamy przed przedmiotami ( najlepiej takimi, których nazwy dziecko zna po angielsku, np. przybory szkone, zabawki, meble).
Pytamy: How much is it? – Ile to kosztuje?
Odpowiwdź : It’s….(np.50).
Następnie zamieniamy się rolami.
Good luck! Powodzenia!
Bardzo proszę dzwonić w razie wątpliwości: 693 458 889
—————————————————————————————————————————————————————–
27.03.2020r.
My Bedroom
Podręcznik s.41, ćwiczenia s.40
1. Proszę o powtórzenie z dzieckiem słow: a desk – biurko, a bed -łózko, a bookshelf – półka na książki, a lamp- lampa, a wardrobe – szafa, a chair – krzesło, drowers – komoda
2. Utrwal słownictwo przy pomocy strony OUP – Explore Treetops 2
Fun Zone.
3. Poproś dziecko, żeby opowiedziało co widzi na obrazkach historyjki o zabałaganionym pokoju /po polsku/
4.” Mój pokój – bałagan czy porządek”(‘My Bedroom. Tidy or Messy”). Prace można wysłać, albo zachowac jak się spotkamy.
—————————————————————————————————————————————————————–
25.03.2020r.
How much is it ?
Dzieci wprawdzie nie mają cd, ale nagranie jest dostępne na stronie oup.exploretreetops2
Dużo wskazówek w Poradniku dla rodziców. /Tez na tej stronie/
s.30 w podręczniku
- Wierszyk , w którym liczymy dziesiątkami. /Dobrze by było gdyby dziecko powtrzało, az do opanowania na pamięć/.
- 36 w podręcznik – Co zbiera każda osoba? /Poradnik .. ss.18 – 19/
- Dodatkowo można obejrzeć bajkę o Charliem i Loli /bbc.co.uk/cheebies/charlieandlola/stories/iamcollectingacollection/
Jeśli mają Państwo jakiekolwiek pytania, proszę o kontakt. Jestem do Waszej dyspozycji
Tel. 693 458 889 lub e-mail : hwiatr32@gmail.com
—————————————————————————————————————————————————————–
24.03.2020r.
Praca z historyjka o Sprytnym Kocie.
Obejrzenie filmiku, gry na stronie:
https://elt.oup.com/?fbclid=IwAR0G-qLoD57EWDmsgKhFbkK-5xlfRvhmBDcEs1arGHFKNkVuWxXa3VHAG_E&cc=pl&selLanguage=pl
—————————————————————————————————————————————————————–
17.03.2020r.
- Zeszyt ćwiczeń – UNIT 4.
- Po wejściu na stronę podaną w linku: https://elt.oup.com/student/exploretreetops/?cc=pl&selLanguage=pl i wybraniu „level 2”, można także korzystać z proponowanych gier do unitów, jako formę zabawową do powtórki materiału.
Język niemiecki:
23.06.2020r.
Temat lekcji: Tschüs Anna und Benno!! Pożegnanie z bohaterami podręcznika.
Cele lekcji: uczeń doskonali umiejętność rozumienia tekstów ze słuchu, ćwiczy wymowę, utrwala słownictwo nt. miejsc, gdzie można spędzać czas wolny.
- Na dzisiejszej lekcji pożegnamy Annę i Benno. Na początek posłuchajcie, dokąd idzie Anna w dniu wolnym od szkoły, podręcznik, str. 70. Posłuchajcie również piosenki na str. 71.
- Zapoznajcie się z Scherz – Zoo i Humor – Labor na str. 72 – 73. Co się przydarzyło Benno? Oby Wam się coś takiego nie przydarzyło podczas wakacji!!
- Na koniec: kto ma jeszcze siły może zrobić pozostałe zadania w ćwiczeniach. Schöne Sommerferien!!
—————————————————————————————————————–
09.06.2020r.
Temat lekcji: Wohin gehen wir? Nazywanie zajęć w czasie wolnym, formy spędzania czasu wolnego.
Cele lekcji: uczeń doskonali umiejętność rozumienia tekstów ze słuchu, ćwiczy wymowę, poznaje słownictwo nt. miejsc, gdzie można spędzać czas wolny.
- Na początek zapoznajcie się z ,,Scherz- Zoo”, str. 64, a potem z ,,Humor- Labor”, str.65. Jako powtórzenie i podsumowanie rozdziału 7 zróbcie w ćwiczeniach część praktyczną ,,Das kann ich!”, str. 77
- Rozpocznijcie ostatni już rozdział w naszym podręczniku. Wakacje za pasem, więc poznacie nazwy miejsc, w których można spędzić czas wolny: podręcznik , str. 66 – 67. Słuchajcie nagrań i patrzcie do tekstu. Wszystkie słówka miejsc zebrane są w ,,Freizeit – Rap”- porapujcie sobie!!!
- Na koniec zróbcie w ćwiczeniach zadania ze stron 78 – 81, te, które potraficie zrobić samodzielnie. Viel Erfolg!!
—————————————————————————————————————–
02.06.2020r.
Temat lekcji: Śniadanie w klasie. Rozumienie tekstu ze słuchu.
Cele lekcji: uczeń doskonali umiejętność rozumienia tekstów ze słuchu, ćwiczy wymowę, utrwala słownictwo nt. jedzenia i picia.
- Dzisiejsza lekcja jest poświęcona umiejętności rozumienia ze słuchu. Najpierw dowiecie się, co lubią jeść i pić na śniadanie bohaterowie podręcznika. Posłuchajcie nagrania, podręcznik, str. 62.
- A teraz w ćwiczeniach: str. 74, tym razem dowiecie się, co chcą ugotować Grazia i jej siostra i czego im zabrakło? Pamiętajcie o nagraniach na chmura.klett.pl .
- Na koniec zróbcie w ćwiczeniach zad. 8, str. 73 oraz zad. 10, str. 75.
—————————————————————————————————————–
26.05.2020r.
Temat lekcji: Muttertag. Dzień Matki, porównanie tradycji polskiej i niemieckiej, wierszyk dla mamy
Cele lekcji: uczeń zna niemiecką tradycję obchodzenia Dnia Matki, ćwiczy wymowę, poznaje słownictwo związane ze świętem
- Zwróciliście uwagę, jaki dziś mamy dzień? Dzisiaj obchodzimy Dzień Matki. Dlatego zapoznajcie się ze słownictwem na str. 78, podręcznik, co możemy podarować naszym mamom? W Niemczech Dzień Matki obchodzi się w drugą niedzielę maja.
- Przeczytajcie wiersz dla mamy na str. 79, pamiętajcie o nagraniach, mogą wam pomóc.
- A na koniec: kto nie zrobił różowego słonika (wkładka do ćwiczeń), to teraz może zrobić i podarować mamie.
—————————————————————————————————————–
19.05.2020r.
Temat lekcji: Benno robi zakupy. Ćwiczenie pisowni, grupowanie słówek.
Cele lekcji: uczeń nazywa artykuły spożywcze, ćwiczy pisownię oraz wymowę
- Na tej lekcji powinniście utrwalić nazwy artykułów spożywczych oraz ich pisownię. Dlatego zróbcie w zeszycie ćwiczeń zad. 4, 5, 6, 7, str. 70 – 72.
- A po wysiłku otwórzcie podręczniki na str. 63 i zapoznajcie się z piosenką ,,Und der Hunger ist vorbei”- ,,Hunger” to ,,głód”, czyli tytuł znaczy tyle co ,,Głód minął”.
- Przypomnijcie sobie inne poznane i ulubione piosenki i pośpiewajcie sobie.
—————————————————————————————————————–
12.05.2020r.
Temat lekcji: Odwiedziny u Grazii. Ein Besuch bei Grazia
Cele lekcji: uczeń wyraża życzenia nt. jedzenia i picia, informuje, co smakuje, a co nie, nazywa artykuły spożywcze
- Przechodzimy do rozdziału 7, przeczytajcie dialogi, rozmowy ze stron 58 – 59
- Korzystajcie z płyty CD i słuchajcie tych dialogów patrząc w tekst,
- Poćwiczcie ,,Lebensmittel- Rap” czyli rapowankę o artykułach spożywczych, część z nich znacie z klasy I, zwróćcie uwagę na nowe słówka, np. Wurst, Tee, Gemüse…..
- Kto chce, może zrobić zadania z ćwiczeń, strony 68 – 69
—————————————————————————————————————–
05.05.2020r.
Temat lekcji: Das kann ich! Powtórzenie materiału językowego
Cele lekcji: uczeń nazywa wybrane zwierzątka domowe, ćwiczy poprawną wymowę oraz pisownię, utrwala poznane słownictwo
- Kończymy rozdział szósty i dlatego przechodzimy do części praktycznej- wykonajcie ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń do rozdziału 6- te, które potraficie zrobić samodzielnie,
- Korzystajcie z płyty CD i zróbcie podsumowanie ,,Das kann ich!”( str. 67) oraz ćwiczenie ze słuchu o papudze Lolo w zeszycie ćwiczeń lub ze strony chmura.klett.pl
—————————————————————————————————————–
28.04.2020r.
Temat lekcji: ,,Der kleine Zoo”. Śpiewamy piosenki o zwierzątkach domowych.
Cele lekcji: uczeń nazywa wybrane zwierzątka domowe, ćwiczy poprawną wymowę, śpiewa piosenki
- Powoli zbliżamy się do zakończenia rozdziału 6, dlatego korzystajcie z płyt CD i przypomnijcie sobie poznane piosenki
- Zapoznajcie się z piosenką z rozdziału szóstego ,,Der kleine Zoo”, str. 55, a w ćwiczeniach jest jedno zadanie do piosenki: zad. 9, str. 65
- Można skorzystać ze strony www.chmura.klett.pl – tam są nagrania wszystkich tekstów oraz piosenek- klikacie na ,,język niemiecki”, a potem na ,,swój” podręcznik
- Na koniec przeczytajcie ,,Scherz- Zoo” oraz ,,Humor- Labor”. ,,Ein Strauß” to ten ,,ptaszek” na zdjęciach! ( str. 56- 57) Viel Spaß!!
——————————————————————————————————————————————————————-
21.04.2020r.
Temat lekcji: Mein Hund, meine Katze. Krótkie wypowiedzi pisemne nt. swoich zwierzątek domowych.
Cele lekcji: uczeń nazywa wybrane zwierzątka domowe, ćwiczy poprawną pisownię oraz wymowę
- Kontynuujemy rozdział 6, tym razem wykonajcie zadania w zeszycie ćwiczeń do tego rozdziału, zróbcie te, które potraficie zrobić samodzielnie,
- Na podstawie ćwiczeń zróbcie krótką notatkę w zeszycie o swoim zwierzątku, Na koniec możecie to zwierzątko narysować.
- Przypomnijcie sobie ,,Der Tier-Rap”, str. 51
- Rozwiązujcie także ćwiczenia zamieszczone na platformie ,,Edunect”- lekcje proponowane oraz świąteczna lekcja zaplanowana (tę lekcję ocenię), zwłaszcza ci, którzy jeszcze ich nie zrobili.
————————————————————————————————————————————————————-
07.04.2020r.
Temat lekcji: Ostern. Wielkanoc. Życzenia wielkanocne i zwyczaje
Cele lekcji: uczeń zna słownictwo nt. zwyczajów wielkanocnych, czyta proste określenia ćwiczy wymowę, zna proste życzenia
- Pod tym linkiem znajdziecie rysunek związany z Wielkanocą, nie trzeba go drukować, proszę namalować w zeszycie swój koszyk. Zadanie polega na rozszyfrowaniu kolorów pisanek i pokolorowaniu ich.
- https://de.islcollective.com/preview/201803/b2/bunte-ostereier-farben-aktivitaten-spiele-aktivitatskarten-arbeitsblatter_105387_1.jpg
- Na platformie Edunect w lekcjach zaplanowanych jest lekcja dla was o Wielkanocy– proszę zrobić.
————————————————————————————————————————————————————-
31.03.2020r.
Temat lekcji: Mein Haustier. Moje zwierzątko domowe.
Cele lekcji: uczeń nazywa wybrane zwierzęta domowe, czyta proste dialogi, ćwiczy wymowę, poznaje wierszyk-rap.
- Przechodzimy do rozdziału 6, przeczytajcie dialogi, rozmowy ze stron 50 – 51
- Korzystajcie z płyty CD i słuchajcie tych dialogów patrząc w tekst,
- Poćwiczcie sobie ,,Der Tier- Rap”
- Na platformie Edunect w lekcjach zaplanowanych jest lekcja dla was – proszę zrobić – zwłaszcza ci, którzy jeszcze jej nie zrobili, a pozostali mogą zrobić lekcje proponowane.
—————————————————————————————————————————————————-
23.03-27.03.2020r.
- Przechodzimy do części praktycznej- wykonajcie ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń do rozdziału 4- te które potraficie zrobić samodzielnie,
- Korzystajcie z płyty CD i zróbcie podsumowanie ,,Das kann ich!” oraz ćwiczenie ze słuchu o księżniczce w zeszycie ćwiczeń lub ze strony chmura.klett.pl
- Na platformie Edunect w lekcjach zaplanowanych jest lekcja dla was – proszę zrobić
16.03-20.03.2020r.
- Korzystajcie z płyt CD i przypomnijcie sobie poznane piosenki
- Zapoznajcie się z piosenką z rozdziału czwartego ,,Ich kann alles machen”
- Można skorzystać ze strony chmura.klett.pl – tam są nagrania wszystkich tekstów oraz piosenek- klikacie na ,,język niemiecki”, a potem na ,,swój” podręcznik
- Przeczytajcie sobie ,,Scherz- Zoo” oraz ,,Humor- Labor”
Gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna:
Zestaw ćwiczeń wzmacniający mięśnie grzbietu, które są odpowiedzialne za utrzymanie prawidłowej postawy naszego ciała.
Ćwiczenia z przyborami – w miarę ich posiadania.
Ilość powtórzeń można zmniejszyć np. do 20.
Proszę zwracać uwagę przede wszystkim na prawidłową pozycję do ćwiczeń oraz na dokładność.
Link do ćwiczeń:
https://www.youtube.com/watch?v=sT7ZwPCQGSc
—————————————————————————————————————————————-
DOMOWE ZESTAWY ĆWICZEŃ KOREKCYJNYCH
Uwagi do ćwiczeń korekcyjnych:
- najbardziej wskazane jest wykonywanie ćwiczeń codziennie w godzinach popołudniowych lub wieczornych przed posiłkiem,
- strój ćwiczebny, na boso,
- ćwiczenia wykonuje dziecko zdrowe w obecności rodzica,
- ćwiczyć 3 razy w tygodniu, przez min 15 minut,
- okresowo nie ćwiczy dziecko chore,
- ćwiczyć należy w pogodnym, wesołym nastroju,
- nie należy wykonywać ćwiczeń po posiłku,
- rodzice (opiekunowie) starają się korygować postawę dziecka podczas ćwiczeń (słownie) oraz zapewniają bezpieczeństwo.
- „Zestaw ćwiczeń domowych kształtujące nawyk prawidłowej postawy” – dla każdego, reszta według wady postawy.
Zestaw ćwiczeń domowych kształtujące nawyk prawidłowej postawy:
- stanie tyłem do ściany – kontrola poprawnego ustawienia stóp, kolan, miednicy, brzucha, barków i głowy,
- jak wyżej – skłon tułowia w przód ze stopniowym zbliżaniem stóp do ściany – wyprost,
- leżenie tyłem (na plecach), nogi ugięte, stopy na podłodze – stopniowe zbliżanie nóg do klatki piersiowej (plecy przylegają do podłoża),
- stanie – laska (lub podobny przybór) na plecach (pod łokciem) – marsz z laską na plecach,
- siad skrzyżny (po turecku) ramiona wzdłuż tułowia, plecy przywarte do ściany – luźny skłon w przód, swobodny powrót do skorygowanej pozycji,
- marsz z przyborem na głowie (książka, woreczek) – kontrola poprawnego ustawienia miednicy, brzucha, barków i głowy (miednica w jednej linii z nogami, brzuch wciągnięty, barki ściągnięte do tyłu, głowa prosto).
Zestaw ćwiczeń domowych odciążających kręgosłup od ucisku osiowego – skolioza:
- w leżeniu przodem (na brzuchu), dłonie splecione na karku, łokcie oparte o podłoże. Na sygnał rodzica dziecko unosi nad podłogę łokcie, nie rozplątując dłoni. Wytrzymać kilka sekund. Klatka piersiowa podczas ćwiczenia cały czas leży na podłożu,
- leżąc przodem, nogi złączone, wyprostowane, twarzą do rodzica. Ręce przeniesione w bok, uniesione nad podłogę. Raz dziecko klaszcze z tyłu (nad biodrami) – raz z przodu nad głową;
- chodząc po pokoju, dziecko naśladuje zgarbionego, zmęczonego staruszka i na zmianę wysokiego, wysportowanego żołnierza. Czas staruszka powinien być zdecydowanie krótszy od czasu żołnierza,
- w parze z rodzicem w odległości 2-3 m dmuchanie lekkiej piłeczki np. ping – pongowej. Pozycja podczas wykonywania ćwiczenia powinna być następująca: na kolanach, dłonie oparte o podłoże palcami do siebie; wykonanie ruchu dmuchania odbywa się poprzez obniżenie głowy i górnej części tułowia,
- dziecko kładzie się na brzuchu na piłce (piłka nożna, koszykowa, itp.), dłonie oparte o podłoże na wysokości barków. Przesuwanie się po piłce,
- chodzenie po pokoju jak wielkolud, we wspięciu na palcach, wyciągając ręce jak najwyżej w górę.
Zestaw ćwiczeń domowych dla wady płaskostopie (1):
- w siadzie na krzesełku lub taborecie – stawianie na ziemię na zmianę jednej i drugiej stopy na palcach z wysokim unoszeniem pięty,
- w siadzie lub staniu, stopy ustawione blisko siebie – podkurczanie i prostowanie palców stóp, wewnętrzne krawędzie stóp unoszą się,
- chód gąsienica – przesuwanie się do przodu z silnym podkurczaniem i prostowaniem palców stóp,
- siad na brzegu krzesła z odchylonym tułowiem ku tyłowi i wyprostowanymi kolanami –szybkie naprzemienne uderzanie palcami stóp o podłogę – fontanna,
- chód we wspięciu krzyżując stopy jedna przez drugą,
- siad prosty – dziecko na zmianę „drapie” jedną stopę palcami stopy drugiej.
Zestaw ćwiczeń domowych dla wady płaskostopie (2):
- przysiad z wysokim unoszeniem pięt, ręce wsparte o ścianę lub podane rodzicowi,
- chód w różnych kierunkach trzymając woreczki (mogą być szmatki, ścier ki, małe ręczniczki, itp.) palcami stóp. Każda stopa trzyma jeden woreczek,
- w staniu chwytanie woreczka (mogą być szmatki, ścierki, małe ręczniczki, itp.) palcami stopy z ziemi i przekazywanie do rąk z przodu lub z tyłu,
- leżenie tyłem (na plecach), nogi zgięte, kolana rozchylone szeroko, palce jednej stopy trzymają woreczek (mogą być szmatki, ścierki, małe ręczniczki, itp.). Przekazywanie woreczka drugiej stopie (woreczek podaje noga – nodze),
- leżenie tyłem (na plecach), palce obu stóp trzymają po jednym woreczku (mogą być szmatki, ścierki małe ręczniczki, itp.) . Jazda na rowerze, mijają się kolana, a stopy mocno pedałują,
- w staniu zakładanie na krzesełko (na podwyższenie) i zdejmowanie woreczka (mogą być szmatki, ścierki małe ręczniczki, itp.) palcami jednej i drugiej stopy.
Zestaw ćwiczeń domowych przeciw plecom okrągłym (1):
- klęk prosty przed krzesłem, dłonie oparte na siedzeniu. Przejście do siadu klęcznego i pogłębianie skłonu – krzesło,
- siad skrzyżny tyłem do oparcia krzesła; chwyt ramion za oparcie – łopatki ściągnięte. Uwypuklanie klatki piersiowej – wdech, powrót do swobodnego siadu – wydech,
- leżenie przodem (na brzuchu), unoszenie ramion z laską ( kijem, zwiniętym w rulonik ręcznikiem, itp.) w górę – wytrzymać, powrót do leżenia,
- siad na taborecie tyłem do ściany, szafy; woreczek lub książka na głowie. Wypychanie przedmiotu w górę, głęboko oddychać. Ramiona ułożone na udach,
- leżenie tyłem (na plecach), nogi ugięte w kolanach. Przeniesienie piłki (lalki, misia) za głowę – wdech, opuścić piłkę przodem – wydech,
- w klęku podpartym naprzemianstronne wymachy nogi w tył (palce stopy obciągnięte) i ręki w przód.
Zestaw ćwiczeń domowych przeciw plecom okrągłym (2):
- w leżeniu tyłem (na plecach) piłka ułożona między łopatkami – unoszenie bioder w górę i utrzymanie równowagi,
- w leżeniu przodem (na brzuchu) trzymanie piłki w górze, wykonać obrót, bez pomocy rąk przejść do stania,
- leżenie przodem (na brzuchu), piłka między stopami, ramiona pod brodą. Przeniesienie ramion w tył z równoczesnym ugięciem nóg w kolanach (próba dotknięcia piłki dłońmi),
- bieg w miejscu, łopatki ściągnięte, ramiona z tyłu – uderzenie piętami o dłonie,
- w leżeniu przodem (na brzuchu), rozkładanie ramion w bok z unoszeniem głowy –samolocik,
- bieg z klaskaniem dłońmi za plecami.
Zestaw ćwiczeń korekcyjnych przeciw plecom wklęsłym:
- w rozkroku przesuwanie krążka (przedmiotu) po podłodze zataczając kółka między stopami (pisanie ósemki),
- w siadzie, krążek między stopami, podeszwy przylegają do krążka – podawanie krążka stopami do rąk i zabieranie,
- leżenie przodem (na brzuchu), ręce pod czołem – naprzemianstronne unoszenie prostych nóg w górę,
- leżenie tyłem (na plecach), ręce na karku, nogi proste – próby siadania,
- w klęku podpartym dłonie skierowane do siebie – zginanie w łokciach ramion,
- leżenie przodem, ręce pod czołem, nogi ugięte w stawach kolanowych –naprzemianstronne unoszenie ud w górę.
————————————————————————————————————————————————————————————–
Zachęcam do wykonywania ćwiczeń korekcyjno-kompensacyjna w domu.
Przykładowy zestaw ćwiczeń poprawiających naszą postawę:
Religia:
Zadania dla uczniów z religii – ks. Mariusz Pełechaty
Klasa 2
– Wklej stacje drogi krzyżowej Pana Jezusa – zadanie w podręczniku str. 132
– Naucz się 7 sakramentów świętych – podręcznik str 146
Kółko matematyczne:
05.06.2020r.
Temat: Doskonalenie tabliczki mnożenia.
W ramach dodatkowych zajęć matematycznych rozwiąż działania z mnożenia:
———————————————————————————————————-
29.05.2020r.
Temat: Programowanie – obroty, kierunki.
W ramach dodatkowych zajęć matematycznych proponuję wstęp do programowania:
https://www.matzoo.pl/programowanie/programowanie-obroty-poziom-1_86_486
————————————————————————————————————————————–
22.05.2020r.
Temat: Wiosenne zadania matematyczne.
W ramach dodatkowych zajęć matematycznych, zachęcam do rozwiązania wskazanej lekcji na EduNect: „Wiosenne zadania”.
————————————————————————————————————————————–
15.05.2020r.
Temat: Figury wokół nas.
W ramach zajęć dodatkowych wskazałam dwie lekcje na platformie EduNect:
- Rozpoznawanie figur geometrycznych
- Mnożenie w zakresie 50.
———————————————————————————————————-
08.05.2020r.
KÓŁKO MATEMATYCZNE: Mnożenie i dzielenie liczb w grach i zabawach.
By doskonalić swoje umiejętności w zakresie mnożenia i dzielenia, proponuję pracę ze znaną Ci już platform edukacyjną MatZoo.
Za każde prawidłowo rozwiązanie działanie jeden puzzel zostanie odsłonięty. Możesz wybrać planszę z 24 lub 48 puzzlami. Masz do wyboru mnożenie i dzielenie.
Powodzenia!
Druga propozycja to gra w kości.
Do gry potrzebne są dwie kostki dziesięciokątne i plansza, pisak w dowolnym kolorze – dla każdego z uczestników inny.
Zadaniem każdego z graczy jest zamknięcie kratki poprzez połączenie ze sobą kropek. Jak to zrobić? Trzeba najpierw rzucić dwiema kostkami, pomnożyć wartości, a następnie znaleźć wynik i połączyć znajdujące się przy nim kropki. Osoba, która zamknie kwadrat, zamalowuje pole swoim kolorem – zdobywa jeden punkt!
Gra kończy się w momencie, kiedy wszystkie kropki są połączone lub upłynie ustalony czas gry.
Gra w kości – plik do pobrania
——————————————————————————————————
24.04.2020r.
Temat: Obliczenia zegarowe – Zadania.
W ramach dodatkowych zajęć matematycznych proponuję lekcję na EduNect: „Obliczenia zegarowe – Zadania” . Spróbujcie w ciągu dnia kilkukrotnie zerknąć na zegarek, w różnych odstępach czasowych. Którą godzinę wskazuje zegar? Która godzina była, kiedy poprzednio zerkałeś/ zerkałaś na zegar? Ile czasu minęło? Udanej zabawy
————————————————————————————————————————————————————
17.04.2020r.
Temat: Obliczenia pieniężne – Zadania tekstowe.
W ramach dodatkowych zajęć matematycznych proponuję rozwiązanie wskazanej lekcji na platformie EduNect: „Obliczenia pieniężne – Zadania tekstowe”.
Ponadto proponuję, żebyście „poszli na zakupy” – oczywiście przestrzegamy zasad bezpieczeństwa – zakupy robicie bez wychodzenia z domu. Będziecie potrzebowali sklepowej gazetki z ofertą handlową. Kwota jaką dysponujecie, to 100zł. Co możecie za to kupić? Ile zapłacicie za zakupy, a ile reszty otrzymacie?
———————————————————————————————————————————————————–
03.04.2020r.
Temat: Odczytywanie pełnych godzin na zegarze – Powtórzenie
W ramach dodatkowych zajęć matematycznych proponuję lekcję na EduNect: „Odczytywanie pełnych godzin na zegarze – Powtórzenie” . Spróbujcie w ciągu dnia kilkukrotnie zerknąć na zegarek, w różnych odstępach czasowych. Którą godzinę wskazuje? Ile minut brakuje do pełnej godziny? Ile godzin minęło od pełnej godziny? Możecie zanotować swoje obserwacje i obliczenia.
———————————————————————————————————————————————————–
27.04.2020
Temat: Obrazkowe sudoku.
W ramach kółka matematycznego proponuję pracę z platformą edukacyjną MatZoo.
https://www.matzoo.pl/lamiglowki/obrazkowe-minisudoku-poziom-1_65_398