Ramowy plan nauczania w okresie zawieszenia zajęć w klasach VII
Niepublicznej Szkoły Podstawowej w Dytmarowie (ważny od 6 kwietnia)
Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek | |
1. | j.polski | j.polski | j.polski | j.polski | j.polski |
2. | j.angielski | historia | geografia | historia | j.angielski |
3. | chemia | biologia | matematyka | biologia | fizyka |
4. | matematyka | fizyka | w-f | matematyka | j.niemiecki |
5. | w-f | matematyka | j.angielski | w-f | w-f |
6. | geografia | muzyka | chemia | informatyka | plastyka |
7. | j.niemiecki |
——————————————————————————————————————————————————————————
Przedmioty | Liczba godzin e-lekcji |
j. polski | 5 |
j. angielski | 3 |
j. niemiecki | 2 |
Matematyka | 4 |
Geografia | 2 |
Historia | 2 |
Biologia | 2 |
Chemia | 2 |
Fizyka | 2 |
Muzyka | 1 |
Plastyka | 1 |
Informatyka | 1 |
WF | 4 |
Razem | 31 |
Geografia – 1 godzina konsultacji
WDŻ– 1 godzina konsultacji
Religia– 2 godziny konsultacji, zachęcamy do kontaktu (ks. Bensz): ananasy678nsp@onet.eu
Godzina wychowawcza – 1 godzina konsultacji
Wspomaganie: konsultacje indywidualne – praca zdalna.
——————————————————————————————————————————————————————————-
Język polski:
25.06.2020r.
Temat: Liryka i gatunki liryczne – powtórzenie i utrwalenie wiadomości.
- Przypomnij sobie wiadomości o liryce i gatunkach lirycznych.
- Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania utrwalające na str. 4- 5.
- Powodzenia!
————————————————————————————————————————————
24.06.2020r.
Temat: Streszczenie – ćwiczenia utrwalające.
- Przypomnij sobie jak się pisze streszczenie.
- Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania utrwalające na str. 126- 127.
- Powodzenia!
————————————————————————————————————————————————-
23.06.2020r.
Temat: Zebranie i utrwalenie najważniejszych zagadnień poznanych w rozdziale Przeszłość dla przyszłości.
- Wykonaj zadania utrwalające znajdujące się w podręczniku na str. 360- 361.
- Powodzenia!
—————————————————————————————————————————————————–
22.06.2020r.
Temat: Jak napisać streszczenie?.
- Przeczytaj w podręczniku co to jest streszczenie i jakich zasad należy przestrzegać, pisząc streszczenie- str. 359.
- W formie schematu wykonaj notatkę do lekcji:
STRESZCZENIE:
– zgodne z treścią,
– zwięzłe (około 10% tekstu)
– logiczne,
– obiektywne,
– proste i poprawne językowo.
- Przeczytaj tekst Trzy prawdy kanarka – podręcznik str.359-360
- Wykonaj zadania 1, 2 i 3 str.360.
- Streść bajkę Trzy prawdy kanarka używając maksymalnie 10 zdań.
- Wyślij zdjęcie streszczenia nauczycielowi..
- Powodzenia!
—————————————————————————————————————————————————–
19.06.2020r.
Temat: Powtórzenie: części mowy, ortografia, czytanie ze zrozumieniem- lekcja na platformie EduNect.
- Wejdź na platformę EduNect i wykonaj wskazaną lekcję powtórzeniową do końca dnia Powtórzenie: części mowy, ortografia, czytanie ze zrozumieniem.
- Powodzenia!
———————————————————————————————————————————–
15.06.2020r.
Temat: Interpunkcja w zdaniu pojedynczym i złożonym – lekcja na platformie EduNect.
- Przypomnij sobie zasady interpunkcji w wypowiedzeniu- podręcznik str.316- 317.
- Wejdź na platformę EduNect i wykonaj wskazaną lekcję Interpunkcja w zdaniu pojedynczym i złożonym do końca dnia .
- Powodzenia!
————————————————————————————————————————————————–
10.06.2020r.
Temat: Charakterystyka postaw bohaterów opowiadania Sławomira Mrożka Lew.
- Zapraszam na lekcje online na platformę Webex o godz.13.00
- Przeczytaj tekst Lew Sławomira Mrożka- podręcznik str.354-355.
- Określ czas i miejsce zdarzeń ukazanych w utworze.
- Scharakteryzuj zachowania bohaterów utworu- uzupełnij schemat – zad. 2 str.355
- Zinterpretuj fragment dialogu rozpoczynający się od słów: Słuchaj- zająknął się Kajus.– zad.3 str.355
- Ustal, które z podanych określeń charakteryzują bohaterów utworu- zad.4 str.356.
- Wyjaśnij, na czym polega uniwersalny charakter utworu
- Powodzenia!
————————————————————————————————————————————–
09.06.2020r.
Temat: Redagujemy dalszy ciąg opowiadania na podstawie tekstu Andrzeja Pilipiuka Samolot do dalekiego kraju.
- Przypomnij sobie omawiany wczoraj tekst Samolot do dalekiego kraju Andrzeja Pilipiuka- podręcznik str.349-353.
- Napisz dalszy ciąg opowiadania. Prześlij zdjęcie pracy nauczycielowi do 10 czerwca
- Powodzenia!
———————————————————————————————————————————————–
08.06.2020r.
Temat: Przygotowujemy się do redagowania dalszego ciągu opowiadania na podstawie tekstu Andrzeja Pilipiuka Samolot do dalekiego kraju.
- Zapraszam na lekcje online na platformie Webex- godz. 13.00
- Przeczytaj lub posłuchaj tekstu Samolot do dalekiego kraju Andrzeja Pilipiuka- podręcznik str.349-353..
- Odpowiedz na pytania do tekstu- zad.1 str. 353.
- Wskaż utwory , w których występują elementy podobne do elementów świata przedstawionego w tekście.
- Wskaż w tekście fikcję prawdopodobną i fantastyczną. Czym się różnią?
- Powodzenia!
————————————————————————————————————————————–
05.06.2020r.
Temat: Refleksje nad współczesną Polską w utworze Marcina Świetlickiego Nowe pogo.
- Zapraszam na lekcje online na platformie Webex- godz. 12.00
- Zastanów się i odpowiedz na pytanie: Czy czujesz niepokój, jeśli w szkole zorientujesz się, że telefon komórkowy zostawiłeś w domu? Dlaczego?
- Przeczytaj tekst Marcina Świetlickiego Nowe pogo– podręcznik str. 348.
- Na podstawie tekstu opisz kraj widziany oczyma osoby mówiącej- 1 str.348.
- Przedyskutujcie, co – waszym zdaniem- oznacza wyznanie spałem źle- 2 str.348.
- Zinterpretuj tytuł utworu.
- Porównaj utwór Marcina Świetlickiego z utworem Cypriana Kamila Norwida Moja piosnka II.
- Powodzenia!
————————————————————————————————————————————————
04.06.2020r.
Temat: Czy przesłanie wiersza Edwarda Stachury jest aktualne do dziś?
- Przeczytaj wiersz Edwarda Stachury Ite missa est podręcznik str. 346.
- Określ nadawcę i odbiorcę wypowiedzi- zad. 1 str.346
- Wykonaj zad. 2 str. 346.
- Na podstawie wcześniejszych zadań napisz, jakie jest przesłanie utworu i czy jest nadal aktualne. Zapisz wnioski w zeszycie.
- Powodzenia!
———————————————————————————————————————————————————–
03.06.2020r.
Temat: Uzupełnianie zeszytu ćwiczeń- Gatunki liryczne- sonet.
- Przypomnij sobie rodzaje literackie- liryka str.23, epika str. 83, dramat str.96 podręcznik.
- Powtórz wiadomości o sonecie – podręcznik str. 316.
- Wykonaj w zeszycie ćwiczeń temat Gatunki liryczne- sonet116 ćw.1, 2, 3, 4 i 5.
- Powodzenia!
——————————————————————————————————————————————————-
02.06.2020r.
Temat: Między bezpieczeństwem a wolnością- poznajemy fragment utworu Heban Ryszarda Kapuścińskiego.
- Weź udział w lekcji online na platformie Webex o godz. 13.00- zapraszam.
- Przeczytaj lub posłuchaj fragment utworu Ryszarda Kapuścińskiego Heban zatytułowany Dom Tuaregów – podręcznik str.343- 344.
- Odpowiedz na pytania dotyczące utworu- zad. 1 str.344.
- Porównaj model życia Tuaregów i Bantu. Zapisz wnioski.
- Zredaguj notatkę na temat życia Europejczyków.
- Powodzenia!
—————————————————————————————————————————————-
01.06.2020r.
Temat: Praca pisemna na wybrany temat na podstawie noweli Latarnik.
- Weź udział w lekcji online na platformie Webex o godz. 13.00- zapraszam.
- Wykonaj zadanie 3 oraz 4 a i b str. 342. Praca na lekcji.
- Napisz pracę na wybrany temat:
Temat 1. : Napisz opowiadanie o dalszych losach Skawińskiego .
Temat 2. : Tytan pracy, rozbitek życiowy, nieudacznik , łowca przygód, wędrowiec- kim jest bohater Latarnika? Rozważ trafność podanych stwierdzeń, odwołując się do losów Skawińskiego.
Temat 3.: Napisz artykuł do lokalnej gazety z Aspinwall, w którym przedstawisz przebieg życia Skawińskiego do momentu objęcia stanowiska latarnika.
- Pracę należy przesłać nauczycielowi do wtorku do godziny 19. Zadanie na ocenę.
- Powodzenia!
———————————————————————————————————————————————-
29.05.2020r.
Temat: Problematyka noweli Latarnik Henryka Sienkiewicza.
- Weź udział w lekcji online na platformie Webex o godz. 12.00- zapraszam.
- Zastanów się, jakie problemy zostały przedstawione w noweli Henryka Sienkiewicza Zapisz najważniejsze motywy w zeszycie
- Na podstawie losów Skawińskiego napisz , jaką rolę odgrywa literatura w życiu człowieka.
- Powodzenia!
———————————————————————————————————————————–
28.05.2020r.
Temat: Omówienie noweli Henryka Sienkiewicza Latarnik- charakterystyka postaci, rekonstrukcja dziejów bohatera.
- Weź udział w lekcji online na platformie Webex o godz. 13.00- zapraszam.
- Powtórz informacje na temat redagowania charakterystyki postaci- podręcznik str.341.
- Zrekonstruuj dzieje Skawińskiego- zgromadź niezbędne informacje i napisz w punktach plan wypowiedzi.
- Napisz charakterystykę głównego bohatera- Skawińskiego. Wyślij zdjęcie pracy nauczycielowi do 19.00 ( praca na ocenę).
- Powodzenia!
——————————————————————————————————————————————-
27.05.2020r.
Temat: Omówienie noweli Henryka Sienkiewicza Latarnik – elementy świata przedstawionego.
- Weź udział w lekcji online na platformie Webex o godz. 12.00- zapraszam.
- Wejdź na platformę EduNect i wykonaj wskazaną lekcję do godziny 12.00 – Latarnik- kartkówka z treści.
- Wymień i zapisz elementy świata przedstawionego : czas i miejsce akcji, bohaterowie, plan wydarzeń.
- Zastanów się, jaki jest przebieg akcji w noweli. Przypomnij sobie, z jakich elementów składa się akcja ( ekspozycja, zawiązanie akcji, rozwinięcie akcji, punkt kulminacyjny, rozwiązanie akcji, zakończenie).
- Przypomnij sobie informacje o noweli jako gatunku literackim i udowodnij, że Latarnik jest nowelą.
- Przygotuj się do charakterystyki głównego bohatera lektury.
- Powodzenia!
——————————————————————————————————————————————————————–
26.05.2020r.
Temat: Sugestia i aluzja- komunikat nie wprost.
- Weź udział w lekcji online na platformie Webex o godz. 13.00- zapraszam.
- Przeczytaj dialogi zamieszczone w podręczniku na str.328 i zastanów się, co tak naprawdę rozmówca chciał przekazać, nie formułując swojej wypowiedzi dosłownie.
- Przeczytaj i przeanalizuj tekst z zad. 2 str.329. Objaśnij , co tak naprawdę chcieli powiedzieć bohaterowie.
- Zapoznaj się z terminami sugestia i aluzja. Zapisz terminy w zeszycie.
- Wyjaśnij sugestię i/lub aluzję w wypowiedziach bohaterów z zad.3 str.330
- Wykonaj zad. 4 i 5 str.330.
- Przeczytaj obowiązkowo na środę lekturę Latarnik– podręcznik str.331- 340. Przygotuj się do kartkówki z treści lektury .
- Powodzenia!
—————————————————————————————————————————————-
25.05.2020r.
Temat: Inwokacja do Pana Tadeusza jako wyraz tęsknota za ojczyzną.
- Weź udział w lekcji online na platformie Webex o godz. 13.00- zapraszam.
- Przeczytaj lub posłuchaj Inwokacji do Pana Tadeusza Adama Mickiewicza- podręcznik str. 326.
- Ustal kolejność elementów kompozycyjnych fragmentu Pana Tadeusza– zad. 1 str. 327.
- Odwołując się do odpowiednich fragmentów, napisz:
- kto się wypowiada i w jakiej sytuacji się znajduje,
- jakie uczucia wyraża podmiot liryczny i czym są podyktowane.
- Zapoznaj się z definicją przerzutni i średniówki– podręcznik str.327.
- Przygotuj piękną recytację utworu.
- Zapoznaj się z definicją aluzji literackiej i jaka jest jej funkcja w utworze. Jakie dostrzegasz podobieństwa między fragmentem Pana Tadeusza a utworem Jana Kochanowskiego Na zdrowie?
- Powodzenia!
—————————————————————————————————————————————————–
Matematyka:
25.06.2020r.
Temat: Graniastosłupy proste – omówienie własności
Przeanalizuj materiał na platformie- podręczniki:
https://epodreczniki.pl/a/graniastoslupy-proste/DQUfbj3vK
Wykonaj na zadania z umieszczone na tej platformie.
To już nasza ostatnia lekcja matematyki w tym roku szkolnym. Ten rok szkolny był wyjątkowy i zupełnie inny niż wszystkie, ale daliście radę!. Dziękuję wszystkim za udział oraz aktywność na zajęciach. Dziękuję również rodzicom za pomoc i poświęcony czas. Jesteście mistrzami!
—————————————————————————————————————————————————
24.06.2020r.
Temat: Przykłady graniastosłupów
Zapoznać się z tematem lekcji str. 264-266 podręcznik
Rozwiązać zadania 1,2,3 str. 110 zeszyt ćwiczeń
————————————————————————————————————————————————–
22.06.2020r., 23.06.2020r.
Temat: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości
Rozwiązać zadania powtórzeniowe ze strony 108-109 zeszyt ćwiczeń
—————————————————————————————————————————————————
15.06.2020r.
Temat: Działania na pierwiastkach
Zapraszam do udziału w lekcji online, która odbędzie się o godz. 12.00 na platformie Webex
Zapoznać się z tematem lekcji str.252-253 podręcznik
Rozwiązać zad. 1,3 str.106 zeszyt ćwiczeń
————————————————————————————————————————————————
10.06.2020r.
Temat: Pierwiastki – rozwiązywanie zadań
Zapraszam do udziału w lekcji online na platformie Edunect
Rozwiązać zad. 9, 10,11,12 str. 104 zeszyt ćwiczeń
———————————————————————————————————————
09.06.2020r.
Temat: Pierwiastki – rozwiązywanie zadań
Zapraszam do udziału w lekcji online o godz. 12.00 na platformie Webex
Zapoznać się z tematem lekcji str.244-247
Rozwiązać zad. 1 str. 103 zeszyt ćwiczeń
Zad. domowe zad. 2 str. 103 zeszyt ćwiczeń
———————————————————————————————
08.06.2020r.
Temat: Notacja wykładnicza – rozwiązywanie zadań
Zapoznać się z tematem str. 240 – 242 podręcznik
Wykonać zad. 1 – 3 str. 242 podręcznik oraz zad. 1-3 str. 102 ćwiczenia
Rozwiązać test z zakresu notacji wykładniczej, który zostanie udostępniony po godz. 15.00 na platformie Edunect.
—————————————————————————————————————–
03.06.2020r. oraz 04.06.2020r.
Temat: Notacja wykładnicza
Zapraszam do udziału w lekcji online, która odbędzie się o godz. 12.00 na platformie Webex
Zapoznać się z tematem str. 237-238 podręcznik
Rozwiązać zad. 1,3 str. 238 podręcznik oraz 1 – 5 str. 99-100 zeszyt ćwiczeń
——————————————————————————————————————————————————————–
02.06.2020r.
Temat: Działania na potęgach
Zapraszam do udziału w lekcji online, która odbędzie się o godz. 12:00 na platformie Webex Rozwiązać zadanie 21 str. 256 podręcznik oraz zad. 5 str. 98 ćwiczenia
———————————————————————————————————————————————————————
01.06.2020r.
Temat: Działania na potęgach
Zapraszam do udziału w lekcji online, która odbędzie się o godz. 12.00 na platformie Webex
Zapoznać się z tematem lekcji str.233
Rozwiązać zad. 1,4, 6 str. 234 podręcznik
Zad. Domowe
Zad. 1,3 str.97-98 zeszyt ćwiczeń
Test z iloczynu i ilorazu potęg o jednakowych podstawach, potęgowania potęgi oraz potęgowania iloczynu i ilorazu będzie udostępniony na platformie Edunect po godz. 15.00. Termin rozwiązania zadań do 03.06.2020 r.
Kryteria oceniania: poprawność rozwiązania testu
——————————————————————————————————————————-
27.05.2020r. oraz 01.06.2020r.
Temat: Potęgowanie iloczynu i ilorazu
Zapraszam do udziału w lekcji online, która odbędzie się o godz. 12.00 na platformie Webex
Zapoznać się z tematem lekcji str.231
Rozwiązać zad. 1,2, str. 232 podręcznik
——————————————————————————————————————————-
25.05.2020r. oraz 26.05.2020r.
Temat: Potęgowanie potęgi
Zapraszam do udziału w lekcji online, która odbędzie się o godz. 12.00 na platformie Webex
Zapoznać się z tematem lekcji str. 229 podręcznik
Rozwiązać zad. 1,2,3,4 str. 229 podręcznik
——————————————————————————————————————————-
Historia:
25.06.2020r.
Temat: Polska w okresie międzywojennym.
- Wejdź na platformę Edunect i wykonaj wskazana lekcję powtórzeniową Polska w okresie międzywojennym.
- Powodzenia!
—————————————————————————————————————————–
23.06.2020r.
Temat: Polska w przededniu II wojny światowej.
- Przeczytaj w podręczniku temat Polska w przededniu II wojny światowej – str. 264-267.
- Zwróć uwagę na:
- politykę II Rzeczypospolitej wobec państw sąsiednich,
- sytuacje międzynarodową Polski w latach 30. XX wieku,
- zawarcie paktu Ribbentrop- Mołotow i jego skutki.
- Obejrzyj zdjęcia i opisy pod nimi.
- Napisz notatkę z lekcji , w której uwzględnisz polecenia z ćwiczenia 1, 2 i 3str.267. Możesz skorzystać z podsumowania str.270 temat 10.
- Powodzenia!
——————————————————————————————————————————————————
09.06.2020r.
Temat: II Rzeczpospolita na arenie międzynarodowej.
- Przeczytaj w podręczniku temat II Rzeczpospolita na arenie międzynarodowej – str.260-263.
- Zwróć uwagę na:
- międzynarodową sytuację II Rzeczypospolitej po zakończeniu I wojny światowej,
- sojusze i konflikty okresu międzywojennego,
- politykę zagraniczna obozu sanacji.
- Obejrzyj zdjęcia i opisy pod nimi.
- Napisz notatkę z lekcji , w której uwzględnisz polecenia z ćwiczenia 1 i 2 str.263. Możesz skorzystać z podsumowania str.270 temat 9.
- Prześlij zdjęcie notatki nauczycielowi.
- Powodzenia!
—————————————————————————————————————————————————-
04.06.2020r.
Temat: Osiągnięcia II Rzeczypospolitej.
- Przeczytaj w podręczniku temat Osiągnięcia II Rzeczypospolitej – str.255-259.
- Zwróć uwagę na:
- osiągnięcia polskiej nauki i techniki
- dokonania polskiej literatury międzywojennej,
- rozwój sztuki okresu międzywojennego.
- Przeanalizuj infografikę str. 256-0 257.
- Wykonaj ćwiczenie 1, 2 i 3 str. 259.
- Prześlij zdjęcie notatki nauczycielowi.
- Powodzenia!
—————————————————————————————————————————————————-
02.06.2020r.
Temat: Społeczeństwo odrodzonej Polski.
- Przeczytaj w podręczniku temat Społeczeństwo odrodzonej Polski – str.251-254.
- Zwróć uwagę na:
- podział narodowościowy mieszkańców II Rzeczypospolitej
- problemy z mniejszościami narodowymi,
- rozwój szkolnictwa.
- Wskaż problemy społeczne wynikające z konieczności scalenia ziem trzech odrębnych zaborów.
- Scharakteryzuj społeczeństwo II Rzeczypospolitej pod względem narodowościowym i wyznaniowym.
- Oceń sytuacje mniejszości narodowych w Polsce międzywojennej.
- Napisz , w jaki sposób władze walczyły z analfabetyzmem?
- Prześlij zdjęcie notatki nauczycielowi.
- Powodzenia!
—————————————————————————————————————————————————–
28.05.2020r.
Temat: Gospodarka II Rzeczypospolitej.
- Przeczytaj w podręczniku temat Gospodarka II Rzeczypospolitej – str.245-250.
- Zwróć uwagę na:
- reformę rolną u walutową
- wielki kryzys w Polsce i jego skutki
- budowę portu w Gdyni i Centralnego Okręgu Przemysłowego.
- Przeanalizuj infografikę- str.248- 249.
- Przeczytaj teksty pod zdjęciami i ciekawostki.
- Napisz notatkę z lekcji- wykonaj ćw. 1, 2 i 3 str. 250 lub zapisz punkty1, 2, 3 i 4 z podsumowania str.269.
- Prześlij zdjęcie notatki nauczycielowi.
- Powodzenia!
——————————————————————————————————————————————-
26.05.2020r.
Temat: Zamach majowy i rządy sanacji.
- Przeczytaj w podręczniku temat Zamach majowy i rządy sanacji – str.240-244..
- Zwróć uwagę na:
- przyczyny zamach majowego
- konstytucję kwietniową i rządy sanacji
- znaczenie śmierci Józefa Piłsudskiego.
- Przeczytaj teksty pod zdjęciami i ciekawostki.
- Wyjaśnij przyczyny zamachu majowego.
- Napisz, jakie zmiany ustrojowe II Rzeczypospolitej wprowadzała konstytucja kwietniowa.
- Prześlij zdjęcie notatki nauczycielowi.
- Powodzenia!
—————————————————————————————-
Geografia:
24.06.2020r.
Temat: Mój region i moja mała ojczyzna. Podsumowanie pracy w roku szkolnym 2019/2020
Podręcznik str. 198-209
Dziś dowiesz się czym jest region, jakie mamy źródła informacji o regionie oraz jakie sukcesy odnieśli Polacy na arenie międzynarodowej. Lekcja na ten temat odbyła się w formie prezentacji przez webex 4.06.20.
Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń ze str.121-124, a chętni do końca ćwiczeń.
To ostatnia lekcja geografii! Życzę wszystkim udanych wakacji!!
———————————————————————————————————————————————————-
22.06.2020r.
Temat: Podsumowanie działu „ Relacje między elementami środowiska przyrodniczego”
Przeczytaj 15 punktów podsumowujących w/w rozdział. Wykonaj ćwiczenia Sprawdź się! Z podręcznika ze str.195 i 196.
Podręcznik str.194-196
Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń ze str.119,120
————————————————————————————————————————————————————–
15.06.2020r.
Temat: Wpływ walorów przyrodniczych i kulturowych na rozwój turystyki
Podręcznik str.190-193
Zanim zaczniesz przypomnij sobie jakie walory przyrodnicze i kulturowe posiada Polska.
Liczne walory przyrodnicze np. dostęp do morza, piaszczyste plaże czy powietrze nasycone jodem wpływają na rozwój turystyki w nadmorskich miejscowościach.
Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń ze str.117,118
Nadal są osoby, które jeszcze nic mi nie wysłały, albo przez 2 miesiące wysłały raz jedno zdjęcie. Pamiętajcie o tym że Wasza aktywność i systematyczność rzutuje na Waszą ocenę na koniec roku szkolnego.
Jeśli miałbyś jakieś problemy to dzwoń lub pisz, do wyboru: WhatsApp 793369987 lub Messenger lub na adres mailowy gabiskr@poczta.onet.pl.
———————————————————————————————————————————————————
10.06.2020r.
Temat: Wpływ transportu na rozwój przemysłu i usług
Podręcznik str.187-189
Zanim zaczniesz przypomnij sobie jakie znasz rodzaje transportu.
Czytając, zwróć uwagę na autostrady i drogi ekspresowe w naszym kraju oraz na inwestycje przemysłowe we Wrocławiu i okolicach. Czy wiesz jaka jest rola transportu morskiego w Trójmieście?
Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń ze str.115,116
Tym razem wysyłają mi zdjęcie osoby o takich numerach w dzienniku: 2,4,5,6,8,14,15,16,17,18.
Nadal są osoby, które jeszcze nic mi nie wysłały, albo przez 2 miesiące wysłały raz jedno zdjęcie. Pamiętajcie o tym że Wasza aktywność i systematyczność rzutuje na Waszą ocenę na koniec roku szkolnego.
Jeśli miałbyś jakieś problemy to dzwoń lub pisz, do wyboru: WhatsApp 793369987 lub Messenger lub na adres mailowy gabiskr@poczta.onet.pl.
———————————————————————————————————————————————–
08.06.2020r.
Temat: Wpływ zmian politycznych i gospodarczych po 1989 roku na strukturę zatrudnienia
Podręcznik str.184-186
Zanim zaczniesz przypomnij sobie jakie są podobieństwa i różnice między strukturą zatrudnienia w Polsce a strukturą zatrudnienia w innych krajach europejskich.
Czytając, zwróć uwagę jakie są cechy gospodarki centralnie sterowanej i gospodarki rynkowej (str.184). Jakie są cechy konurbacji katowickiej i aglomeracji łódzkiej?
Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń ze str.112 i 113.
Tym razem wysyłają mi zdjęcie zrobionych ćwiczeń, osoby o takich numerach w dzienniku: 2,4,5,6,8,14,15,16,17,18.
Nadal są osoby, które jeszcze nic mi nie wysłały, albo przez 2 miesiące wysłały raz jedno zdjęcie. Pamiętajcie o tym że Wasza aktywność i systematyczność rzutuje na Waszą ocenę na koniec roku szkolnego.
Jeśli miałbyś jakieś problemy to dzwoń lub pisz, do wyboru: WhatsApp 793369987 lub Messenger lub na adres mailowy gabiskr@poczta.onet.pl.
—————————————————————————————————————————————————–
3.06.2020r.
Temat: Migracje a zaludnienie i struktura wieku na obszarach wiejskich
Podręcznik str.181-183
Zanim zaczniesz przypomnij sobie główne przyczyny migracji. Migracją nazywamy wszelkie przemieszczanie się ludzi związane ze zmianą miejsca zamieszkania na stałe lub na dłuższy czas. Napływ ludzi na dane terytorium nazywamy imigracją a odpływ z określonego terytorium- emigracją.
Czytając, zwróć uwagę jakie są jaki jest wpływ migracji na zaludnienie obszarów wiejskich oraz na strukturę wieku ludności wiejskiej.
Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń ze str.110 i 111.
Tym razem wysyłają mi zdjęcie osoby o takich numerach w dzienniku: 2,4,5,6,8,14,15,16,17,18.
Nadal są osoby, które jeszcze nic mi nie wysłały, albo przez 2 miesiące wysłały raz jedno zdjęcie. Pamiętajcie o tym że Wasza aktywność i systematyczność rzutuje na Waszą ocenę na koniec roku szkolnego.
Jeśli miałbyś jakieś problemy to dzwoń lub pisz, do wyboru: WhatsApp 793369987 lub Messenger lub na adres mailowy gabiskr@poczta.onet.pl.
———————————————————————————————————————————————————–
1.06.2020r.
Temat: Rozwój dużych miast a zmiany w strefach podmiejskich
Podręcznik str.178-180
Zanim zaczniesz spróbuj wymienić nazwy pięciu największych miast w Polsce.
Czytając, zwróć uwagę jakie są przyczyny migracji ludności do stref podmiejskich oraz co to jest dodatnie saldo migracji. Przeanalizuj mapki obszarów metropolitalnych dla Warszawy i dla Krakowa.
Podaj argumenty za przenoszeniem się ludności z centrów miast do stref podmiejskich i przeciwko temu zjawisku. Wypisz je w zeszycie pod tematem.
Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń ze str.108 i 109.
Wyślij zdjęcie na dowód twojej pracy. Nadal są osoby, które jeszcze nic mi nie wysłały, albo przez 2 miesiące wysłały raz jedno zdjęcie. Pamiętajcie o tym że Wasza aktywność i systematyczność rzutuje na Waszą ocenę na koniec roku szkolnego.
Jeśli miałbyś jakieś problemy to dzwoń lub pisz, do wyboru: WhatsApp 793369987 lub Messenger lub na adres mailowy gabiskr@poczta.onet.pl.
————————————————————————————————————————————————————
27.05.2020r.
Temat: Warunki produkcji energii z różnych źródeł
Podręcznik str.175-177
Lekcja odbędzie się na platformie webex w czwartek 28 maja 2020r. godz.10.00.
Link do spotkania http:// meetingsemea17.webex.com/meet/gabiskr
Wykonamy wspólnie ćwiczenia ze str.106 i 107 z zeszytu ćwiczeń. (jeśli starczy czasu). Wyślij zdjęcie na dowód twojej pracy. Nadal są osoby, które jeszcze nic mi nie wysłały, albo przez 2 miesiące wysłały raz jedno zdjęcie. Pamiętajcie o tym że Wasza aktywność i systematyczność rzutuje na Waszą ocenę na koniec roku szkolnego.
Jeśli miałbyś jakieś problemy to dzwoń lub pisz, do wyboru: WhatsApp 793369987 lub Messenger lub na adres mailowy gabiskr@poczta.onet.pl.
———————————————————————————————————————————————————————–
25.05.2020r.
Temat: Ochrona przeciwpowodziowa a występowanie i skutki powodzi
Podręcznik str.170-174
Dziś zaczynamy nowy dział 7, który składa się z 7 tematów.
Zapisz nazwę tego działu wielkimi literami w zeszycie:
RELACJE MIĘDZY ELEMENTAMI ŚRODOWISKA GEOGRAFICZNEGO
Zacznij od obejrzenia mapy Polski z obszarami zagrożonymi powodzią. Zwróć uwagę na Dolny Śląsk i Małopolskę.
Wymień w zeszycie najczęstsze przyczyny i skutki powodzi. Możesz to zrobić w tabeli.
Zapytaj rodziców, dziadków, czy pamiętają wielką powódź stulecia w 1997, oraz w 2010r.
Zastanów się, jak przeciwdziałać powodziom i jak się zabezpieczyć przed nimi
Obejrzyj 20 minutową lekcję:
https://www.youtube.com/watch?v=zUORQ9s_o8A
Wykonaj 4ćwiczenia ze str.104 i 105 z zeszytu ćwiczeń. Wyślij zdjęcie na dowód twojej pracy. Nadal są osoby, które jeszcze nic mi nie wysłały, albo przez 2 miesiące wysłały raz jedno zdjęcie. Pamiętajcie o tym że Wasza aktywność i systematyczność rzutuje na Waszą ocenę na koniec roku szkolnego.
Jeśli miałbyś jakieś problemy to dzwoń lub pisz, do wyboru: WhatsApp 793369987 lub Messenger lub na adres mailowy gabiskr@poczta.onet.pl.
—————————————————————————————————————————————————————-
Biologia:
25.06.2020r.
Temat: Uzależnienia
Uzależnienia to niebezpieczne dla zdrowia przyzwyczajenia do używek:
alkoholizm, nikotynizm, narkomania i lekomania
Przeczytaj tekst ze strony 253-256
Poszerz swoją wiedzę i wystrzegaj się nałogów.
——————————————————————————————————————————————–
04.06.2020r.
Temat: Drogi wnikania chorób
Choroba to stan zakłócenia równowagi w organizmie i zakłócenie homeostazy. Choroby wywołują patogeny czyli czynniki chorobotwórcze : wirusy, bakterie grzyby, pasożyty substancje chemiczne.
Otwórz książkę na str. 250 i w tabeli znajdź drogi wnikania chorób do organizmu. Przeanalizuj źródła zakażenia i sposoby unikania zakażeń. Przepisz tabelę do zeszytu i na podstawie informacji o COVID 19 określ sposoby przenoszenia choroby z człowieka na człowieka
Temat: Rodzaje chorób
Obejrzyj prezentację https://prezi.com/p/dp3md_4rnbij/choroby-czowieka-klasyfikacja-przyczyny-objawy-profilaktyka/ a następnie wypisz rodzaje chorób z przykładami i odpowiedz na pytania. Co to są choroby cywilizacyjne, co to są choroby społeczne sporządź notatkę w zeszycie.
——————————————————————————————————————————————————————————
28.05.2020r.
Temat: Zdrowie. Wpływ ruchu na zdrowie.
Przeczytaj temat od str. 247 do 250 i wypisz w zeszycie co to jest zdrowie fizyczne, zdrowie psychiczne i zdrowie społeczne, na czym polegają badania profilaktyczne.
Na str. 248, 249 obejrzyj schemat przedstawiający wpływ ruchu na poszczególne organy ciała człowieka, zwróć uwagę na dobroczynny wpływ ruchu na wszystkie elementy budowy ciała ludzkiego.
———————————————————————————————————————————————————-
Język niemiecki:
22.06.2020r.
Temat lekcji: Übung macht den Meister. Trening czyni mistrza. Powtórzenie.
Cele lekcji: uczniowie kształtują umiejętność rozumienia tekstu pisanego, utrwalają słownictwo nt. zdrowia, dolegliwości, samopoczucia, nakazów, zakazów.
- Utrwalamy i powtarzamy słownictwo, które poznaliście w klasie VII. Poćwiczcie Leseverstehen: do wykonania zadania 4,5, 6, 7, str. 62, 63, 64 w ćwiczeniach. Viel Erfolg!!!!
—————————————————————————————————————–
19.06.2020
Temat lekcji: Warum hast du Schnupfen? Zdania z ,,weil”
Cele lekcji: uczniowie nazywają części ciała, dolegliwości i choroby, informują o stanie zdrowia, znają nazwy wybranych leków.
- Kiedy nie czujemy się dobrze, sięgamy po lekarstwa. Przypomnijcie sobie ich nazwy wykonując zad. 10a, str. 98 w podręczniku. W zadaniu 10b, 11a mowa jest o zdaniach ze spójnikiem ,,weil” – ,,ponieważ, bo”. Wyjaśnienie tego zagadnienia znajdziecie na str. 102. Zwróćcie uwagę, gdzie znajduje się odmieniony czasownik w zdaniu podrzędnym. Na stronie 99 możecie dowiedzieć się, do jakiego lekarza udamy się przy określonych dolegliwościach oraz co szkodzi naszemu zdrowiu, a co dla naszego zdrowia możemy zrobić.
- Na zakończenie: zad. 16, 17 i 19, str. 58 w ćwiczeniach.
—————————————————————————————————————–
15.06.2020
Temat lekcji: Was tut ihm weh? Co mu dolega?
Cele lekcji: uczniowie nazywają części ciała, dolegliwości i choroby, informują o stanie zdrowia, stosując zwrot: ,,Mir tut der Kopf weh!’
- Nadal informujemy o swoim samopoczuciu. Na dzisiejszej lekcji najważniejszym zwrotem będzie: Was tut dir weh? Mir tut der Hals weh. Dlatego na początek zróbcie zad. 7a, str. 95, podręcznik.
- Ustnie zróbcie zad. 8a, str. 96, podręcznik i zapoznajcie się z wyjaśnieniem tego zagadnienia na str. 102.
- Na koniec w ćwiczeniach: zad. 10, 11 i 12, str. 57.
—————————————————————————————————————–
08.06.2020
Temat lekcji: Ich bin krank. Nazwy chorób i dolegliwości.
Cele lekcji: uczniowie nazywają części ciała, dolegliwości i choroby, informują o stanie zdrowia.
- Zaczynamy rozdział 6 ,,Gesundheit!” Skoro chcemy wyjechać na wakacje, to musimy być zdrowi. Na początek zróbcie zad. 1a, str. 92, a potem przejdźcie do zadania 2, str. 93. Przypomnijcie sobie, jak informujemy o tym, że coś nas boli: Tipp für dich! Pamiętacie piosenkę: ,,Oje, oje ,mein Kopf tut weh!”?
- Na koniec przypomnijcie sobie nazwy części ciała, zad. 3a, str. 93 i w ćwiczeniach zad. 1, 2, 3, str. 55.
—————————————————————————————————————–
05.06.2020r.
Temat lekcji: In der Praxis. Planowanie urlopu.
Cele lekcji: uczniowie rozumieją formularz rezerwacji hotelu/wycieczki, stosują czasownik ,,dürfen”
- Kończymy Lektion 5 ,,Gute Reise”, dlatego proszę zrobić zad. 1A oraz 1B, str. 90 w podręczniku.(In der Praxis)
- Teraz przejdźcie do zadania 2, służy ono powtórzeniu użycia czasownika ,,dürfen”: zakazy, nakazy, ostrzeżenia i pozwolenia.
—————————————————————————————————————-
01.06.2020
Temat lekcji: Ein Besuch in Wien. Z wizytą w Wiedniu.
Cele lekcji: uczniowie nazywają środki transportu, miejsca urlopowe, kształtują umiejętność rozumienia tekstu pisanego, znają zasady użycia pytań wo? I wohin?
- Zacznijcie od tekstu bloga Richarda, str. 84, podręcznik. Odpowiedzcie ustnie na pytania do tekstu.
- Zapoznajcie się z odmianą czasownika ,,wissen” – ,,wiedzieć”, Tipp für dich!
- Przypomnijcie sobie, jak używamy pytań ,,wo? i ,,wohin?”, str. 87, podręcznik, zagadnienie: ,,Określanie kierunku i miejsca”.
—————————————————————————————————————–
29.05.2020r.
Temat lekcji: Urlaubserinnerungen. Wspomnienia z wakacji.
Cele lekcji: uczniowie utrwalają nazwy zjawisk atmosferycznych, ćwiczą wymowę, rozumieją krótkie teksty użytkowe: SMS.
- Przechodzimy do rozdziału ,,Urlaubserinnerungen”, str. 82, podręcznik, na początek posłuchajcie nagrania w zad. 10a i przypomnijcie sobie, jak określamy, nazywamy pogodę, a w części 10b przypomnijcie sobie nazwy pór roku (może pamiętacie piosenkę z klasy III??)
- Poćwiczcie umiejętność rozumienia tekstu pisanego i zróbcie zad. 11a, str. 83
- Teraz zróbcie zad. 23 i 25 w ćwiczeniach 50 – 51.
—————————————————————————————————————-
25.05.2020
Temat lekcji: Familie Lehmann in den Ferien. Praca z komiksem
Cele lekcji: uczniowie nazywają środki transportu, miejsca urlopowe, kształtują umiejętność rozumienia tekstu pisanego
- Zacznijcie od komiksu w zadaniu 9a, str. 81, podręcznik, tekstu nie musicie przepisywać. Zapoznajcie się z zagadnieniem: czas przeszły Perfekt na str.86
- Teraz wróćcie do zad 9, część ,,b”. Zdania wpiszcie do zeszytu, temat jw.
- W ćwiczeniach zróbcie zad. 20, 21, str. 49 – 50.
—————————————————————————————————————–
Język angielski:
———————————————————————————————————————————————-
24.06.2020r.
———————————————————————————————————————————————-
22.06.2020r.
———————————————————————————————————————————————-
19.06.2020r.
———————————————————————————————————————————————-
15.06.2020r.
———————————————————————————————————————————————-
05-10.06.2020r.
———————————————————————————————————————————————-
03.06.2020r.
———————————————————————————————————————————————-
01.06.2020r.
———————————————————————————————————————————————-
29.05.2020r.
———————————————————————————————————————————————-
25-27.05.2020r.
———————————————————————————————————————————————-
Fizyka:
23.06.2020r.
Temat:” Powtórzenie wiadomości z termodynamiki”.
Rozwiąż Test z podręcznika do fizyki – str. 267.
Powtórzenie – str. 265-266.
Powodzenia!
———————————————————————————————————————————————-
19.06.2020r.
Temat: „Ciepło właściwe. Zmiany stanu skupienia ciał”.
Fizyka – podręcznik.
Zapoznaj się z pojęciem ciepła właściwego i wpływem jego wartości na zachowanie się danej substancji podczas jej podgrzewania. Poznaj sposób wyznaczania ciepła właściwego substancji. Przypomnij sobie stany skupienia substancji i poznaj nazwy ich zmian stanów skupienia. Sporządź notatkę do lekcji.
—————————————————————————————————————————————————————————-
09.06.2020r.
Temat: „Sposoby przekazywania ciepła”.
Podręcznik do fizyki.
Zapoznaj się ze sposobami przekazywania ciepła. Staraj się uchwycić różnice między przewodnictwem cieplnym, konwekcją i promieniowaniem.
Sporządź notatkę do lekcji w zeszycie.
—————————————————————————————————————————————————————-
05.06.2020r.
Temat: „Przekazywanie ciepła w zjawisku przewodnictwa. Rola izolacji cieplnej”.
Platforma epodręczniki.pl:
Przeczytaj uważnie wstęp do lekcji. Dokonaj analizy pokazanych doświadczeń. Zwróć uwagę na właściwości przewodników cieplnych i izolatorów.
Sporządź notatkę do lekcji. Wykonaj w zeszycie i prześlij do oceny Polecenia 1.1 i 1.2 na adres: jswiczewski@wodip.opole.pl
———————————————————————————————————————————————————
02.06.2020r.
Nowy dział – TERMODYNAMIKA
Temat: „Energia wewnętrzna. Ciepło. Zmiany energii wewnętrznej spowodowane wykonywaniem pracy i przepływem ciepła”.
Platforma epodręczniki.pl:
Przeglądnij uważnie materiał przedstawiony w powyższym temacie lekcji.
Zwróć szczególną uwagę na takie pojęcia jak: temperatura, średnia energia kinetyczna cząsteczek, energia wewnętrzna.
Sporządź w zeszycie notatkę do lekcji.
———————————————————————————————————————————————————
29.05.2020r.
Temat: „Podsumowanie wiadomości o pracy, mocy i energii”.
Portal epodręczniki.pl: https://epodreczniki.pl/a/podsumowanie-wiadomosci-o-pracy-mocy-i-energii/DzFxwWjTI
Powtórz swoją wiedzę, analizując podsumowanie informacji na temat pracy, mocy i energii. Przeczytaj fragment dotyczący działania maszyn prostych. Zakończ podsumowanie na zasadzie zachowania energii.
Rozwiąż następujące zadanie:
Na jaką wysokość wzniesie się wystrzelona pionowo w górę strzała o masie 300g. jeśli nadano jej prędkość początkową 40m/s ? Pomiń wszelkie opory ruchu.
Zapisz dane, szukane, rozwiązanie i odpowiedź.
Pamiętaj o zamianie jednostek.
Prześlij rozwiązanie do oceny.
——————————————————————————————————————————————————————
26.05.2020r.
Temat: „Zasada zachowania energii-rozwiązywanie zadań”.
Rozwiąż, korzystając z zasady zachowania energii podane zadania:
Zad.1. Na jaką wysokość wzniesie się Twoje ciało, wyrzucone pionowo w górę z prędkością liczbowo równą Twojej masie, wyrażoną w m/s ? Wszelkie opory pomijamy. Wypisz dane, szukane, rozwiązanie i odpowiedź.
Zad. 2.Jaką prędkość osiągnie przy powierzchni ziemi kot, spadający pionowo w dół z wysokości 5m, jeśli jego masa wynosi 3kg? Ile wyniesie prędkość człowieka o masie 60 kg skaczącego z tej samej wysokości do wody? Wszelkie opory pomijamy.
Proszę o przesłanie rozwiązań zadań do oceny. Powodzenia.
———————————————————————————————————————————————————–
Chemia:
22.06.2020r.
Temat: Sposoby otrzymywania wodorotlenków praktycznie nierozpuszczalnych w wodzie?
Proszę pooglądać film https://www.youtube.com/watch?v=3wxPpGuvbyc i napisać
- W jaki sposób otrzymuje się wodorotlenki trudno rozpuszczalne w wodzie?
Schemat zapisu sól + zasada—-> wodorotlenek + inna sól
- Przykłady reakcji strącenia
Temat: Proces dysocjacji jonowej zasad
Życząc przyjemnych wakacji proszę o pozostawienie zeszytów z 7 klasy do oceny we wrześniu
Proszę pooglądać film https://www.youtube.com/watch?v=3Ye-5aJrB-M i napisać
- Na czym polega dysocjacja jonowa zasad?
- Jakie są rodzaje dysocjacji?
- Napisać reakcje dysocjacji kilku zasad
————————————————————————————————————————————————–
15.06.2020r.
Temat: Wodorotlenek wapnia
Przeczytaj temat ze strony 216 do 218
Obejrzyj film https://www.youtube.com/watch?v=s_YsIDk41U0
Odpowiedz na pytania:
- Jak otrzymać wodorotlenek wapnia? Doświadczenie i reakcje str. 216
- Jakie ma właściwości wodorotlenek wapnia?
- Co to jest wapno palone, a co to jest wapno gaszone?
- Co to jest i do czego służy woda wapienna? https://www.youtube.com/watch?v=dY938DBgnNI
- Zastosowanie wodorotlenku wapnia
Temat jest do zrealizowania przez dwie lekcje
————————————————————————————————————————————————–
08.06.2020r.
Temat: Wzory i nazwy wodorotlenków.
- Przeczytaj temat od strony 209 do 210 oraz zobacz film https://www.youtube.com/watch?v=oqaiMzRtrSc
- Napisz co to są wodorotlenki?. definicja i wzór ogólny
- Jak tworzy się wzory wodorotlenków? Nad symbolem metalu zapisz wartościowość metalu , a nad grupą OH zapisz wartościowość ( I ) przykład 52 ze strony 210
- Jak tworzy się nazwy? Przykład 51 ze strony 210
Zadanie domowe 1 i 2 ze strony 210
Temat: Wodorotlenek sodu i potasu
- Jak otrzymać wodorotlenek sodu i potasu? Film https://www.youtube.com/watch?v=WvhOWNYI7Ao Napisz odpowiednie reakcje ze str. 212 lub z filmu.
- Jakie właściwości posiadają wodorotlenek sodu i potasu str. 213
- zastosowanie wodorotlenku sodu i potasu str.214
——————————————————————————————————————————————————–
03.06.2020r.
03.06.-chemia-klasa7-Temat-Elektrolity-i-nieelektrolity
———————————————————————————————————————————-
01.06.2020r.
01.06.-chemia-klasa7-Temat-Tlenki-metali-i-niemetali
———————————————————————————————————————————-
27.05.2020r.
Temat: Sprawdzian wiadomości – Woda i roztwory wodne
Sprawdzian został udostępniony na platformie EduNect – czas na jego rozwiązanie do godz. 15:00 (27.05.20r.).
Powodzenia
——————————————————————————————————————————————————
25.05.2020r.
25.05.-chemia-klasa7-Powtórzenie-materiału-przezd-sprawdzianem
———————————————————————————————————————————————————
Wychowanie fizyczne:
22-25.06.2020r.
Temat: Doskonalenie techniki piłki nożnej
Trening piłkarski w domu część 5:
https://www.youtube.com/watch?v=CxzT8IpFK3s
—————————————————————–
Temat: Utrwalenie wiedzy o konkurencjach lekkoatletycznych.
Zachęcam do obejrzenia krótkich filmów o pozostałych konkurencjach lekkoatletycznych oraz przypomnienie wiadomości z tematu LA.
Encyklopedia Konkurencji Olimpijskich: skok w dal
https://www.youtube.com/watch?v=Wv1-VP3B_bI
Encyklopedia Konkurencji Olimpijskich: trójskok
https://www.youtube.com/watch?v=jD3fNO_z7c0
Encyklopedia Konkurencji Olimpijskich: skok wzwyż
https://www.youtube.com/watch?v=DrH7v5ssZ98
Encyklopedia Konkurencji Olimpijskich: skok o tyczce
https://www.youtube.com/watch?v=TyToIoKBAPQ
Encyklopedia Konkurencji Olimpijskich: pchnięcie kulą
https://www.youtube.com/watch?v=Yi3l8QTywSc
Encyklopedia Konkurencji Olimpijskich: rzut młotem
https://www.youtube.com/watch?v=tYkX2rm2MGo
Encyklopedia Konkurencji Olimpijskich: rzut dyskiem
https://www.youtube.com/watch?v=spbRkD23wyg
Encyklopedia Konkurencji Olimpijskich: siedmiobój
https://www.youtube.com/watch?v=BYjKMLLn5K4
Podział konkurencji lekkoatletycznych:
Biegi dzielą się na:
- sprinty, biegi krótkie: 60m (hala), 100 m, 200 m, 400 m, sztafety 4×100 m i 4×400 m.
- biegi średnie: 800 m i 1500 m oraz 1 mila (konkurencja nieolimpijska występująca na niektórych mityngach).
- biegi długie: 3000 m (konkurencja nieolimpijska), 3000 m z przeszkodami, 5000 m, 10 000 m, półmaraton (21 097 m) i maraton (42 195 m).
- biegi przez płotki: 60 m (hala), 100 m (kobiety), 110 m (mężczyźni), 400 m (kobiety i mężczyźni).
Chód sportowy:
Mężczyźni startują najczęściej na dystansach: 5000 m (hala), 20 km i 50 km,
a kobiety na: 3000 m (hala), 5000 m, 10 000 m i 20 000 m.
Rzuty:
- pchnięcie kulą,
- rzut oszczepem,
- rzut młotem,
- rzut dyskiem.
Skoki:
- skok wzwyż,
- skok w dal,
- trójskok,
- skok o tyczce.
Wieloboje:
Dziesięciobój lekkoatletyczny, rozgrywany jest tylko przez mężczyzn w ciągu 2 kolejnych dni:
- I dzień: bieg na 100 m, skok w dal, pchnięcie kulą, skok wzwyż, bieg na 400 m;
- II dzień: bieg na 110 m przez płotki, rzut dyskiem, skok o tyczce, rzut oszczepem, bieg na 1500 m.
Siedmiobój lekkoatletyczny, konkurencje siedmioboju kobiet na otwartym stadionie rozgrywane są w ciągu 2 dni w następującej kolejności:
- I dzień: bieg na 100 metrów przez płotki, skok wzwyż, pchnięcie kulą, bieg na 200 metrów,
- II dzień: skok w dal, rzut oszczepem, bieg na 800 metrów.
Pięciobój lekkoatletyczny. Pięciobój męski: skok w dal, rzut oszczepem, bieg na 200 m, rzut dyskiem, bieg na 1500 m. Pięciobój kobiecy: bieg na 100 m przez płotki, pchnięcie kulą, skok wzwyż, skok w dal, bieg na 800 m.
—————————————————————–
Temat: Bezpieczna aktywność fizyczna w górach i nad wodą.
Ciepłe dni i wakacyjna pora sprzyjają spędzaniu wolnego czasu nad wodą i na górskich wędrówkach.
Przestrzegajmy podczas wypoczynku podstawowych zasad, by spędzić wakacje miło, przyjemnie i bezpiecznie.
Zasady bezpiecznego odpoczynku nad wodą:
- Kąp się tylko w miejscach strzeżonych przez ratowników.
- Stosuj się do regulaminu kąpieliska i zaleceń ratownika.
- Przed rozpoczęciem kąpieli wykonaj kilka podstawowych ćwiczeń np. skłony, przysiady, podskoki.
- W wodzie zanurzaj się stopniowo.
- Nie pływaj wodzie o temperaturze poniżej 14 stopni – optymalna temperatura wynosi od 22 do 25 stopni.
- Nie skacz do nieznanej i płytkiej wody.
- Nie pływaj bezpośrednio po posiłku.
- Nie kąp się sam.
- Nie zakłócaj wypoczynku i kąpieli innych osób.
- Pamiętajmy, że materac dmuchany nie służy do wypływania na głęboką wodę, podobnie jak inne nadmuchiwane akcesoria.
- Zwracaj uwagę na innych kąpiących się – ktoś może potrzebować Twojej pomocy.
- Jeśli zauważysz przypadek tonięcia lub wypadek nad wodą natychmiast wezwij pomoc.
- Nie pozostawiaj bez opieki swoich rzeczy.
Turysto górski – pamiętaj!
- „Wyszliśmy razem – wracamy razem”.
- Pamiętaj o odpowiednim ubraniu, wyposażeniu i prowiancie.
- Nie schodź z wyznaczonych tras i szlaków.
- Zapoznaj się z opisem wybranej trasy.
- Wyruszając w góry pozostaw informację o trasie wycieczki.
- W góry wyruszaj rano – pogoda w górach zazwyczaj psuje się wczesnym popołudniem.
- Wpisz do telefonu komórkowego numer alarmowy w górach:
601 100 300 oraz numer ICE (numer osoby z którą należy się skontaktować w razie nagłego wypadku). - Nie podchodź do dzikich zwierząt, nie dokarmiaj ich!
- Szanuj przyrodę!
- Sprawdź warunki pogodowe w górach.
- Uwzględnij własne umiejętności.
——————————————————————————————————————————————————————————————
Osoby, które jeszcze nie przesłały czasu z biegu długiego na 600 metrów oraz z biegu krótkiego na 60 metrów, zdjęć z ćwiczeń, proszę o zrobienie tego jak najszybciej (Może być screen z aplikacji endomondo lub innej). Pozdrawiam!
Adres: wfnspdytmarow@gmail.com
15.06.2020r., 19.06.2020r.
Temat: Ćwiczenia wzmacniające – Tabata
Tabata. Trenujesz 20 sekund – 10 sekund odpoczywasz. Trening jest kompletny, tzn. znajdziesz w nim rozgrzewkę oraz rozciąganie.
—————————————————————–
Temat: Doskonalenie techniki piłki nożnej
Trening piłkarski w domu część 4:
—————————————————————————————————————————————–
Przypominam o przesyłaniu uzyskanych czasów z biegu długiego oraz dokumentacji zdjęciowej lub filmików z Waszej aktywności fizycznej na adres: wfnspdytmarow@gmail.com
08-10.06.2020r.
Temat: Doskonalenie techniki piłki nożnej
Trening piłkarski w domu część 3:
https://www.youtube.com/watch?v=i4_TnaMIcrY
—————————————————————–
Temat: Start niski, technika biegu krótkiego.
Waszym zadaniem jest wybranie odpowiedniego miejsca do wykonania biegu krótkiego na dystansie 60 metrów. Obranie (zaznaczenie) punktu startu oraz linii mety. Wykonanie biegu krótkiego ze startu niskiego z pomiarem czasu przy pomocy drugiej osoby.
Najlepszy z uzyskanych czasów prześlij na: wfnspdytmarow@gmail.com
Przypominam komendę startu (na miejsca —> gotów —> start!)
„na miejsca”:
- Biegacz przyjmuje pozycję klęku podpartego jednonóż, dłonie (kciuk i wyraźnie rozwarty palec wskazujący, do którego przylegają wyprostowane pozostałe palce) ustawione są przed linią startową na szerokości barków.
- Kończyny górne wyprostowane w stawach łokciowych ustawione niemalże pionowo.
- Głowa swobodnie opuszczona w dół
- Równomierne rozmieszczenie masy ciała na wszystkie punkty podparcia – umożliwia to rozluźnienie mięśni.
„gotów”:
- Biegacz wolnym ruchem unosi biodra nieco powyżej poziomu barków
- Przenosi masę ciała na kończyny górne
„start!”:
- Biegacz energicznie odbija się rękoma od bieżni
- Wykonuje zdecydowany ruch barkami w przód ku górze
- Noga zakroczna zostaje energicznie przeniesiona w przód
- Pracę nóg wspomaga naprzemianstronny obszerny wymach ramionami
W czasie pierwszych kroków, tułów jest mocno pochylony do przodu. Stopy przenoszone nisko nad podłożem.
—————————————————————–
Temat: Rozciąganie statyczne po treningu. Unikaj kontuzji, dbaj o zdrowie.
https://damianrudnik.com/rozciaganie-statyczne-po-treningu-unikaj-kontuzji-dbaj-o-zdrowie/
Zestaw 30 ćwiczeń rozciągających.
Rozciąganie statyczne (stretching) złożone działanie w celu zwiększenia, bądź przywrócenia elastyczności oraz równowagi w napięciu mięśni, przeciwdziała zmianom w mięśniach i ścięgnach, związanych z wiekiem oraz zapobiega urazom sportowym. Stretching statyczny najczęściej wykonuje się utrzymując dana pozycje (pierwszy moment bólu) bez ruchu przez 10-30 sekund.
Rozciąganie statyczne wykonujmy wyłącznie po treningu. Podczas treningu nasze mięśnie się kurczą i skracają, aby wróciły do swojego naturalnego ułożenie z przed treningu należy zastosować rozciągnie statyczne. Wykonujmy te ćwiczenia w celu szybszej regeneracji oraz aby uniknąć kontuzji.
Zestaw ćwiczeń rozciągających w pliku pdf do pobrania
——————————————————————————————————————————————————————————–
01-05.06.2020r.
Temat: Ćwiczenia na własnym ciężarze ciała.
Ćwiczenia na własnym ciężarze ciała. 10 ćwiczeń, praca 20 sekund odpoczywasz 30 sek.
Podstawowe ćwiczenia wzmacniające nie powinny sprawić Tobie trudności. Obowiązkowo pamiętaj o wykonaniu rozgrzewki.
- Rozgrzewka
- Ćwiczenia
- Dobre samopoczucie
https://www.youtube.com/watch?v=hWGi9rNzuRk
lub
Ćwiczenia na własnym ciężarze ciała. 10 ćwiczeń, praca 20 sekund odpoczywasz 30 sek. Ćwicz ze mną!
—————————————————————–
Temat: Doskonalenie techniki piłki nożnej
Trening piłkarski w domu część 2:
—————————————————————–
Temat: Tętno – Czym jest? Jak mierzyć?
Dla przypomnienia, najważniejsze informacje dotyczące wpływu wysiłku fizycznego na nasze tętno.
https://www.youtube.com/watch?v=wKodJdpGJVU
—————————————————————–
Temat : Królowa sportu – Lekkoatletyka
Królowa sportu
Lekkoatletyka (także lekka atletyka) – jedna z najstarszych dyscyplin sportu, oparta na naturalnym ruchu.
Obejrzyj cztery krótkie, bardzo ciekawe filmy.
Encyklopedia Konkurencji Olimpijskich: biegi sprinterskie
https://www.youtube.com/watch?v=xwNHnCC-fAM
Encyklopedia Konkurencji Olimpijskich: biegi na średnich i długich dystansach
https://www.youtube.com/watch?v=s_NL4L860cQ
Encyklopedia Konkurencji Olimpijskich: biegi przez przeszkody i płotki
https://www.youtube.com/watch?v=pDjEFR6q8ss
Encyklopedia Konkurencji Olimpijskich: biegi sztafetowe
https://www.youtube.com/watch?v=Cu3BfL9UTNk
———————————————————————————————————————————————————————————–
25-29.05.2020r.
Temat: Własna drabinka koordynacyjna – Stwórz i ćwicz!
Stwórz własną drabinkę koordynacyjną. Wykonaj rozgrzewkę a następnie zaproponowane ćwiczenia przeze mnie a może znasz jeszcze inne?
https://damianrudnik.com/drabinkakoordynacyjna/
—————————————————————–
Temat: Doskonalenie techniki piłki nożnej
Trening piłkarski w domu część 1:
https://www.youtube.com/watch?v=tEungSYdx7A
—————————————————————–
Temat: 100 lat w ruchu (olimpijskim!)
100latPKOl-ksiazeczka-edukacyjna
Zapoznaj się z informacjami w książeczce edukacyjnej z okazji 100-lecia Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Na stronie 17 zawarte są propozycje zadań do wykonania. Możesz się zmierzyć z niektórymi z nich i pochwalić swoim wynikiem wysyłając go na adres mailowy: wfnspdytmarow@gmail.com
Rozwiąż także przygotowany quiz:
—————————————————————–
Temat: Sportopoly – gra, w której inwestujesz w swoje zdrowie
https://damianrudnik.com/sportopoly/
Przygotowaną grę możesz wydrukować na kilku kartkach, aby była większa, Wystarczy otworzyć obraz lub PDF, wybrać drukuj, a gdy wyskoczy okienko drukowania wybrać preferencje. Powinna znajdować się tam opcja wydruku na kilku kartkach.
Plastyka:
19.06.2020r.
Temat: To warto zobaczyć
Podręcznik „ Do dzieła”- str.108-111
To nasza ostatnia lekcja plastyki na etapie szkoły podstawowej. Kończysz już ten przedmiot i być może jeszcze zetkniesz się z nim w szkole średniej.
Dziś zapoznaj się z ciekawymi miejscami w Polsce do zwiedzenia z przykładami sztuki współczesnej. Być może podczas wyjazdów wakacyjnych uda Ci się dotrzeć do niektórych.
Dziękuję zaangażowanym za pracę, za terminowość w nadsyłaniu i chęć do malowania, rysowania, tworzenia.
———————————————————————————————————————————————————
05.06.2020r.
Temat: Projekt artystyczno-edukacyjny
Podręcznik „ Do dzieła”- str.108-111
Zapoznaj się z etapami powstawania projektu artystyczno- edukacyjnego. Wymień je w zeszycie:
– hasła przewodnie, tytuł, idea,założenia
– cele projektu
– opis formy
– podsumowanie projektu
– źródła wsparcia, informacji
– propozycje działań promocyjnych
Nadal obowiązuje to samo zadanie do wykonania.
Twoim zadaniem jest narysowanie dowolnego portretu lub autoportretu. Ci uczniowie, którzy do tej pory wszystko oddali są zwolnieni z tej pracy.
Wskazówki- krok po kroku na str.106-107. Wyślij zdjęcie pracy na Whatsapp 793369987, lub Messenger lub adres gabiskr@poczta.onet.pl.
——————————————————————————————————————————————————————
29.05.2020r.
Temat: Portret i autoportret
Podręcznik „ Do dzieła”- str.104-107
W plastyce portretem nazywamy rysunek, obraz, rzeźbę lub fotografię, w których najważniejszym elementem jest twarz. Wyróżniamy kilka typów portretów:
– głowę modela ukazaną z przodu, z boku
-półpostać, czyli ujęcie od pasa w górę (tors)
– postać stojąca, w ruchu, siedząca, leżąca
– portret grupowy
– autoportret
Obejrzyj zdjęcia różnych portretów, zwróć uwagę na portret Pabla Picasso- Płacząca kobieta.
Twoim zadaniem jest narysowanie dowolnego portretu lub autoportretu. Ci uczniowie, którzy do tej pory wszystko oddali są zwolnieni z tej pracy.
Wskazówki- krok po kroku na str.106-107. Wyślij zdjęcie pracy na Whatsapp 793369987, lub Messenger lub adres gabiskr@poczta.onet.pl.
———————————————————————————————————————————————————————————–
Muzyka:
23.06.2020r.
Temat lekcji: Z muzyką dalej w świat – „Radość najpiękniejszych lat”
Podręcznik str. 156-158
Posłuchaj piosenki „Radość najpiękniejszych lat”
https://www.youtube.com/watch?v=aWSZrchVVjE
W ciągu ostatnich czterech lat zdobyliście wiadomości potrzebne do świadomego słuchania i wykonywania muzyki. Kończycie już naukę muzyki w szkole podstawowej. Życzę Wam jednak, aby Wasza przygoda z odkrywaniem muzyki trwała przez wiele lat!
Nadal ćwicz technikę gry na flecie. Utrwalaj ważne pojęcia muzyczne. Słuchaj swojej ulubionej muzyki i relaksuj się.
————————————————————————————————————————————————–
09.06.2020r.
Temat lekcji: Warsztat muzyczny- Krzysztof Penderecki
Podręcznik str.152-155
Zapisz temat w zeszycie jak zwykle.
Poznasz dziś życie i twórczość wybitnego kompozytora, zmarłego w tym roku Krzysztofa Pendereckiego. Napisz kilka zdań o nim w zeszycie.
Nadal czekam na Waszą aktywność z muzyki, która jest bardzo słaba. Wasze zaangażowanie i systematyczność są elementem składowym oceny na koniec roku szkolnego.
Nadal ćwicz technikę gry na flecie. Utrwalaj ważne pojęcia muzyczne. Słuchaj swojej ulubionej muzyki i relaksuj się.
——————————————————————————————————————————————————–
02.06.2020r.
Temat lekcji: Od fonografu do MP3
Podręcznik str.150-151
Zapisz temat w zeszycie jak zwykle.
Poznaj sposoby utrwalania muzyki od XIX wieku do współczesności. Niektóre z nich można zobaczyć już tylko w muzeach.
Wymień w zeszycie te urządzenia, jedno z nich narysuj.
Nadal czekam na Waszą aktywność z muzyki, która jest bardzo słaba. Tylko jedna osoba odesłała ostatnie mało zadanko. Wasze zaangażowanie i systematyczność są elementem składowym oceny na koniec roku szkolnego.
Nadal ćwicz technikę gry na flecie. Utrwalaj ważne pojęcia muzyczne. Słuchaj swojej ulubionej muzyki i relaksuj się.
——————————————————————————————————————————————————————
26.05.2020r.
Temat lekcji: Na estradzie- pop, rock, muzyka rozrywkowa
Podręcznik str.145-149.
Zapisz temat w zeszycie jak zwykle.
Posłuchaj spróbuj zaśpiewać piosenki „ To jest Rock’n’Roll”
https://www.youtube.com/watch?v=AgRsFHUIBcE
Posłuchaj utworu króla muzyki pop- Michaela Jacksona – „Billie Jean”
https://www.youtube.com/watch?v=Zi_XLOBDo_Y
oraz najsłynniejszej piosenki zespołu The Beatles- „ Yesterday”
https://www.youtube.com/watch?v=jo505ZyaCbA
Wymień w zeszycie najbardziej znane postacie polskiej sceny rockowej. Dowiedz się i napisz, co oznacza nazwa rock and roll w dosłownym tłumaczeniu na język polski.
Nadal czekam na Waszą aktywność z muzyki, która jest bardzo słaba. Tylko jedna osoba odesłała ostatnie mało zadanko. Wasze zaangażowanie i systematyczność są elementem składowym oceny na koniec roku szkolnego.
Nadal ćwicz technikę gry na flecie. Utrwalaj ważne pojęcia muzyczne. Słuchaj swojej ulubionej muzyki i relaksuj się.
——————————————————————————————————————————————————————————-
WDŻ:
19.06.2020r.
Temat: Co się w życiu liczy ? Plany małe i duże.
Nadchodzące wakacje stanowią podstawę do podsumowania pewnego etapu , który się zakończył. Każdy z Was może spróbować odpowiedzieć sobie na pytanie czy plany, które sobie wyznaczył zostały przez niego zrealizowane np. czy jest zadowolony ze swoich wyników w nauce itp. Ważne w realizacji zamierzonych celów ważne są wzorce jakie stawia sobie każdy z was oraz świadomość życiowych planów i motywacja oraz chęć działania, aby je realizować. W dążeniu do celu pomaga również umiejętność planowania, kierowania swoim rozwojem oraz motywacja do działania. W realizacji planów pomocą służą Wam rodzice, nauczyciele, przyjaciele.
————————————————————————————————————————————————-
15.06.2020r., 22.06.2020r.
Temat: Savoir – vivre, czyli zasady dobrego wychowania.
Spróbuj własnymi słowami zdefiniować pojęcie savoir – vivre. Wymień sytuacje z życia codziennego, w których stosowanie form grzecznościowych ułatwia kontakty społeczne i uwalnia od negatywnych emocji i konfliktów. Zastanów się nad konkretnymi sytuacjami zdarzającymi się w szkole, teatrze, kinie, podczas rodzinnych przyjęć itp. wymagającymi konkretnych zachowań. Zastanów się, czy jesteś osobą kulturalną i asertywną? Dziękuję za chwilę refleksji.
—————————————————————————————————————————————————————-
01.06.2020r., 08.06.2020r.
Temat: Ludzie drogowskazy.
Z okazji Dnia Dziecka życzę Wam spełnienia wszystkich marzeń, dużo zdrowia i zadowolenia w każdym dniu. Chwila refleksji – Dziś proszę przypomnijcie sobie i zastanówcie się nad tym, jakie są wasze prawa, ale również pomyślcie jakie są Wasze obowiązki. Pomyślcie też nad sformułowaniem – ludzie drogowskazy. Zadajcie sobie pytanie – kto jest moim wzorem, dlaczego jego/jej postawa budzi moje uznanie, co robię by stać się do niej/niego podobny. Pozdrawiam i dziękuje.
——————————————————————————————————————————————————-
Informatyka:
Webex:
https://meetingsemea22.webex.com/meet/pr1634754400
—————————————————————————————————————————————————-
Konsultacje online w poniedziałki i środy od godz. 10-11 na Skype:
https://join.skype.com/kZE3fkHwXHE3
—————————————————————————————————————————————————-
Materiały do zdalnej nauki dostępne na stronie:
Treść Zakładki