Ramowy plan nauczania w okresie zawieszenia zajęć w klasie VI
Niepublicznej Szkoły Podstawowej w Dytmarowie (ważny od 30 marca)
Poniedziałek | wtorek | środa | czwartek | Piątek |
j. polski | j. polski | j. polski | j. polski | j. polski |
j. angielski | historia | j .angielski | historia | j. angielski |
geografia | Matematyka | plastyka | biologia | muzyka |
matematyka | technika | matematyka | Matematyka | Informatyka |
j.mn.nar. – nwhk | wych. fizyczne | j.mn.nar. -niemiecki | j.mn.nar.- niemiecki | wych. fizyczne |
wych.fizyczne | wych. fizyczne | j.mn.nar.-niemiecki |
Godzina wychowawcza – kontakty indywidualne z uczniami
Religia – konsultacje indywidualne, zachęcamy do kontaktu (ks. Bensz): ananasy678nsp@onet.eu
WDŻ – praca zdalna
Kółko matematyczne – praca zdalna
——————————————————————————————————————————————————————————————-
Przedmioty | Liczba godzin e-lekcji |
j. polski | 5 |
j. obcy | 3 |
Matematyka | 4 |
Geografia | 1 |
Historia | 2 |
Biologia | 1 |
Plastyka | 1 |
Informatyka | 1 |
Muzyka | 1 |
WF | 4 |
Technika | 1 |
j.mn.nar.- niemiecki | 3 |
j.mn.nar.niem-nwhk | 1 |
Razem | 28 |
Zajęcia z wychowawcą odbywają w formie kontaktu z uczniami.
——————————————————————————————————————————————————————————————
PLAN LEKCJI KLASA VI (ważny do 27.03.2020r.)
Lp. | Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek |
1 | Język polski | Język polski | Język polski | Język polski | Język polski |
2 | Język angielski | Historia | Język angielski | Historia | Język angielski |
3 | Geografia | Matematyka | Plastyka | Biologia | Muzyka |
4 | Matematyka | Technika | Matematyka | Matematyka | Informatyka |
5 | – | – | j. mn. nar. Niem. | j. mn. nar. Niem. | – |
Język polski:
25.06.2020r.
Temat: W świecie fantazji – sprawdzenie i utrwalenie wiadomości.
- Zapoznajcie się z materiałem przesłanym na grupę.
- Wykonajcie zad. 2, 4, 6 podręcznik – str. 387-388.
- W zeszycie ćwiczeń cz. 2 wykonajcie ćw. 1,2, str. 140-142. Możecie również zapoznać się z wiadomościami na stronie internetowej https://epodreczniki.pl/a/przecinek-kropka-myslnik-wykrzyknik-pytajnik—co-krok/DREeSJQ4l .
—————————————————————————————————————–
24.06.2020r.
Temat: Jak pokonać Czarny Młyn?
- Zapoznajcie się z fragmentem „W sercu Czarnego Młyna” – podręcznik, str. 377. Materiał przesłany na grupę.
- Na podstawie fragmentu utworu Marcina Szczygielskiego ustalcie: kto jest bohaterem pozytywnym i jakie ma zadanie do wykonania; kto i w jaki sposób pomaga pozytywnemu bohaterowi, kogo można nazwać bohaterem negatywnym, w czym się przejawia zło, które trzeba pokonać.
- Wypiszcie z tekstu bohaterów pozytywnych i negatywnych.
- Scharakteryzujcie bohaterów utworu.
—————————————————————————————————————–
23.06.2020r.
Temat: Zdania złożone współrzędnie i podrzędnie.
Celem lekcji jest poznanie wiadomości na temat typów zdań złożonych.
- Zapoznajcie się z informacjami na temat zdań złożonych współrzędnie i podrzędnie – epodręczniki https://epodreczniki.pl/a/zdanie-zlozone-wspolrzednie-a-zdania-zlozone-podrzednie/DmBh8n2mS .
- Wykonajcie ćwiczenia 2 i 3 ze strony https://epodreczniki.pl/a/zdanie-zlozone-wspolrzednie-a-zdania-zlozone-podrzednie/DmBh8n2mS .
- W zeszycie ćwiczeń część 2. Nauka o języku. Zdania złożone wykonajcie ćwiczenia 1, 2, 3, str. 132-134.
—————————————————————————————————————–
22.06.2020r.
Temat: Świat przedstawiony w powieści „Ten obcy”.
Celem lekcji jest podsumowanie wiadomości na temat lektury.
- Co to jest świat przedstawiony? Materiał przesłany na grupę.
- Przypomnijcie sobie elementy świata przestawionego w powieści: tematyka utworu, narrator powieści trzecioosobowy, rodzaj powieści, akcja powieści, czas i miejsce akcji.
- Wypiszcie bohaterów pierwszoplanowych i drugoplanowych występujących
w powieści. - Opiszcie miejsce, w którym młodzi bohaterowie spędzili wakacje.
————————————————————————————————————-
19.06.2020r.
Temat: Wizyta w Atramentowym Świecie.
Celem lekcji jest zapoznanie z fragmentem tekstu pt. „Za bramą Ombry”.
- Przeczytajcie tekst pt. „Za bramą Ombry” – podręcznik, str. 350.
- Wykonajcie słownie zad. 1, str. 355.
- Napiszcie w punktach historię Atramentowego Świata na podstawie tekstu.
- W zeszycie ćwiczeń, część 2. Czytanie ze zrozumieniem. Jest w słowie jakaś magia… wykonajcie ćw. 1,2,3, str. 71-72.
————————————————————————————————————-
15.06.2020r.
Temat: Czy chcielibyście się z nimi zaprzyjaźnić? – charakterystyka bohaterów powieści Ireny Jurgielewiczowej „Ten obcy”.
Lekcja odbędzie się na platformie Webex o godzinie 12.00.
Celem lekcji jest rozwijanie umiejętności charakteryzowania bohaterów, doskonalenie umiejętności pracy z tekstem.
- Przemyślcie, co łączy bohaterów? Czym jest wyspa dla Załogi? Czym jest wyspa dla Zenka? Napiszcie, dlaczego Zenek początkowo zachowywał się wobec Załogi nieprzyjaźnie?
- Charakterystyka bohaterów utworu: Zenek Wójcik, Ula Zalewska, Patrycja „Pestka” Ubyszówna, Marian Pietrzyk, Julek Miler.
- Spróbujcie odpowiedzieć na pytania: jaką rolę w życiu bohaterów spełnia przyjaźń, co dzięki niej zyskali? Czy chcielibyście się z nimi zaprzyjaźnić?
- Wykonajcie wskazane zadania z lektury na stronie www.edunect.pl, kto nie zrobił.
————————————————————————————————————-
10.06.2020r.
Temat: Przygody bohaterów książki pt. „Ten obcy”.
- Napiszcie w dwóch, trzech zdaniach o swoich wrażeniach po przeczytaniu lektury.
- Sprządźcie plan wydarzeń na podstawie przeczytanej lektury.
- Zapoznajcie się z materiałem przesłanym na grupę oraz ze stronami internetowymi https://slideplayer.pl/slide/13016936/ i https://slideplayer.pl/slide/806249/ na temat problematyki utworu.
- Wykonajcie wskazane zadania z lektury na stronie www.edunect.pl .
—————————————————————————————————————–
09.06.2020r.
Temat: Budowa zdania złożonego.
Celem lekcji jest poznanie wiadomości na temat typów zdań złożonych.
Lekcja odbędzie się na platformie Webex, godz. 11:15.
- Przeczytajcie teksty – podręcznik, str. 338-339.
- Zapoznajcie się z wiadomościami na temat zdań złożonych na str. 340 -341 oraz
z wykładem na stronie https://www.youtube.com/watch?v=bfYYd5BHD-A . - Wykonajcie zadanie 4, str. 341i spróbujcie wykonać zad. 6, str. 342.
- W zeszycie ćwiczeń, cz.2. wykonajcie ćw. 2,7,8, str. 127-129
- Na temat zdań złożonych możecie przeczytać na stronie https://epodreczniki.pl/a/zdania-zlozone-sa-roznie-podzielone/Dm721UKNt .
- Wykonajcie wskazane zadania z lektury na stronie www.edunect.pl .
—————————————————————————————————————–
08.06.2020r.
Temat: Sprawdzian wiadomości.
Celem lekcji jest sprawdzenie nabytych wiadomości.
- Odbierzcie pocztę e-mail z wiadomością zawierającą sprawdzian.
- Wykonajcie polecenia i odeślijcie mi na wskazany adres e-mail. Podam informację zwrotną na e-mail, Messenger lub WhatsApp.
- Śledźcie na bieżąco stronę www.edunect.pl i wykonujcie wskazane zadania, kto jeszcze nie zrobił.
————————————————————————————————————-
05.06.2020r.
Temat: Polscy poeci wyróżnieni Nagrodą Nobla.
Celem lekcji jest zapoznanie z twórczością polskich poetów wyróżnionych Nagrodą Nobla.
- Zapoznajcie się z informacjami na temat Wisławy Szymborskiej i Czesława Miłosza – podręcznik, str. 343- 344 i ułóżcie po 4 pytania dotyczące faktów z życia obojga noblistów i odpowiedzcie na nie.
- Wybierzcie sobie po jednym wierszu W. Szymborskiej i Cz. Miłosza, a następnie odpowiedzcie na następujące pytania z zadania 3, str. 347: kim może być osoba mówiąca; o czym mówi; co chce przekazać odbiorcy – czytelnikowi; jaką budowę ma utwór: czy jest podzielony na strofy (zwrotki), czy też jest wierszem białym (bezrymowym), jakie wrażenie na Was wywarł, co Wam się podobało albo nie podobało.
- Na temat polskich noblistów możecie posłuchać na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=G7nXno2ZtNE .
—————————————————————————————————————-
04.06.2020r.
Temat: Dobra książka inspiruje.
Lekcja odbędzie się online na platformie Webex o godzinie 12:00.
Celem lekcji jest rozpoznawanie fikcji literackiej, charakteryzowanie komiksu jako tekstu kultury.
- Przeczytajcie fragment komiksu – podręcznik, str. 326.
- Na podstawie przeczytanego fragmentu komiksu podajcie informacje o akcji i fabule utworu – podręcznik, zad. 1, str. 331.
- Napiszcie streszczenie przeczytanej historii – zadanie 2, str. 331.Wskazówki na temat, jak napisać streszczenie możecie znaleźć na stronie https://epodreczniki.pl/a/jak-napisac-streszczenie/D1BwNmYQu .
- Zapoznajcie się z informacjami umieszczonymi w ramce na temat adaptacji – podręcznik, str. 331 i wykonajcie słownie zadanie 3, str. 331.
- Zapoznajcie się z cechami literatury fantasy (ramka , str. 333) i napiszcie cechy
w zeszycie. - Wskażcie cechy literatury fantasy w zamieszczonym fragmencie powieści J.R.R. Tolkiena oraz komiksie będącym adaptacją powieści.
—————————————————————————————————————-
3.06.2020r.
Temat: Husaria – duma Rzeczpospolitej Obojga Narodów. Sprawdź siebie.
Celem lekcji jest samodzielna praca i sprawdzenie swoich wiadomości.
- Przeczytajcie uważnie tekst pt. „Skrzydlaci jeźdźcy ” – podręcznik, str. 318.
- Na podstawie tekstu wykonajcie w zeszycie zadania – 1, 2, 5, 6, 7 i 9, str. 319.
- Wykonajcie wskazane zadania na stronie www.edunect.pl , kto jeszcze nie zrobił.
—————————————————————————————————————–
02.06.2020r.
Temat: Codzienność tematem sztuki.
Celem lekcji jest opisywanie obrazu „Para butów” i zapoznanie z wierszem B. Lejman „Buty artysty”.
Lekcja odbędzie się na platformie Webex, godz. 11:15.
- Wyszukajcie informacje o Vincencie van Goghu i obejrzycie jego dzieła. Informacje możecie znaleźć na stronie https://epodreczniki.pl/a/fantastyczna-wyobraznia-vincenta-van-gogha/DqjbAfhXV oraz na stronie https://epodreczniki.pl/a/pokaz-mi-swoje-buty-a-powiem-ci-kim-jestes/D13uorlcn . Redagujemy krótką notatkę na temat artysty.
- Pooglądajcie wirtualny spacer po muzeum Vincenta van Gogha w Paryżu na stronie https://www.youtube.com/watch?v=BbgrHnbgoDU .
- Przyjrzycie się obrazowi zamieszczonemu w podręczniku na str.324 „Para butów”
i odpowiedzcie pisemnie w zeszycie na pytania z zad. 2. - Przeczytajcie wiersz pt. „Buty artysty” Beaty Lejman – podręcznik, str. 325.
i wykonajcie zadanie 1., str.325. - Wykonajcie zad.3., str.325. – wybierzcie kilka przedmiotów codziennego użytku, następnie wymyślcie i zapiszcie jak najwięcej oryginalnych, niecodziennych zastosowań tej rzeczy.
- Zadanie dla chętnych do 5.06. Napisz opowiadanie, którego bohaterem uczynisz buty z obrazu Vincenta van Gogha lub ich właściciela.
—————————————————————————————————————–
01.06.2020r.
Temat: O czym powinien pamiętać każdy przemawiający?
Celem lekcji jest przypomnienie zasad jakimi powinien posługiwać się przemawiający.
Lekcja odbędzie się na platformie Webex o godzinie 12.00.
- Wykonajcie polecenie 1., podręcznik, str. 321.
- Zapoznajcie się z informacjami na temat praktycznych wskazówek dla przemawiającego – ramka , str. 321 oraz na stronie https://epodreczniki.pl/a/jak-komponowac-logiczna-i-skuteczna-wypowiedz/DXFBNY8Yc .
- Wykonajcie zad. 2 a i b., str. 321.
- W zeszycie ćwiczeń str. 49 część 2, wykonajcie ćwiczenie 1, 2.
- Śledźcie na bieżąco platformę www.edunect.pl i wykonujcie wskazane zadania, kto ich jeszcze nie zrobił.
—————————————————————————————————————
29.05.2020r.
Temat: Kto ratuje jedno życie, ratuje cały świat.
- Przeczytajcie fragment powieści M. Szczygielskiego pt. „Ucieczka” – podręcznik, str. 287.
- Ustalcie, czym było dla bohaterów przejście przez miasto i nazwijcie emocje, uczucia, które towarzyszyły im podczas ucieczki.
- „Kto ratuje jedno życie, ratuje cały świat” – słowa pochodzą z Talmudu, ważnej dla Żydów księgi. Zastanówcie się, w jaki sposób można te słowa odnieść do historii Stelli i Rafała.
- Możecie pooglądać prezentację na temat wspomnień Ireny Sendlerowej na stronie
https://www.youtube.com/watch?v=Sj1I98LLvxE .
5. Śledźcie na bieżąco stronę www.edunect.pl i wykonujcie wskazane zadania, kto nie zrobił.
—————————————————————————————————————
28.05.2020r.
Temat: Piszemy dedykacje i podziękowania.
Lekcja odbędzie się on-line na platformie Webex o godzinie 12:00.
Celem lekcji jest omówienie budowy dedykacji i podziękowań, tworzenie podziękowań.
- Przyjrzyjcie się tekstom zamieszczonym w podręczniku i odpowiedzcie ustnie na pytania z zadania 1 – podręcznik, str. 322.
- Zapoznajcie się z definicjami umieszczonymi w ramkach – podręcznik, str. 322-323 (wpis do zeszytu). Na temat dedykacji i podziękowań możecie również przeczytać na stronie https://epodreczniki.pl/a/pamietam-o-tobie/D9E2VFGKs .
- Ustalcie, które z tekstów analizowanych na wstępie są dedykacją, a które podziękowaniami.
- Przyjrzyjcie się przykładowi podziękowań (podręcznik, zad.2., str. 323) – jak myślicie, po co umieszcza się w nich cytaty, jaką rolę one pełnią?
- Napiszcie podziękowania z okazji zakończenia roku szkolnego dla wybranych pracowników szkoły. Zapiszcie je w zeszycie, dopasujcie styl do sytuacji
i pamiętajcie o estetyce zapisu – zad.4., str. 323.
—————————————————————————————————————-
27.05.2020r.
Temat: Trudna droga do poznania siebie ukazana we fragmencie „Córki Czarownic” Doroty Terakowskiej.
Celem lekcji jest zapoznanie z tekstem D. Terakowskiej i charakteryzowanie bohaterów utworu.
- Zapoznajcie się z tekstem „Córka Czarownic” – podręcznik, str. 310.
- Spróbujcie odpowiedzieć na pytania zawarte w zad.1., str. 314.
- Uzupełnijcie w zeszycie tabelkę z zad. 2., str. 315.
- Spiszcie w zeszycie korzyści, które młodym ludziom może przynieść praca za rzecz drugiego człowieka – zad.4., str. 315.
- Wykonajcie wskazane zadania na stronie www.edunect.pl , kto jeszcze nie zrobił.
—————————————————————————————————————–
26.05.2020r.
Temat: Nie bądź ludożercą!
Celem lekcji jest rozpoznawanie w tekście środków poetyckich, analiza i interpretacja wiersza.
Lekcja odbędzie się na platformie Webex, godz. 11:15.
- Dokończcie w zeszycie zdanie: „Ludożerca to…”.
- Zapoznajcie się z utworem Tadeusza Różewicza pt. „List do ludożerców” – podręcznik, str..316. Możecie również wysłuchać wiersza na stronie https://www.youtube.com/watch?v=xcBQfoRGzNw .
- Odpowiedzcie ustnie na pytania zawarte w zadaniu 1 (podręcznik, str. 317).
- Zwróćcie uwagę na przenośne znaczenie wyrażeń „patrzeć wilkiem”, „deptać słabszych”, „zgrzytać zębami”.
- Opiszcie postępowanie „ludożerców”- zad.2., str.317. Odwołajcie się do konkretnych przykładów zawartych w tekście.
- Kim jest podmiot liryczny, jaki jest jego stosunek wobec „ludożerców” i ich zachowania? Zwróćcie uwagę, w której osobie się wypowiada. Swoje spostrzeżenia zapiszcie w zeszycie.
- Wykonajcie w ćwiczeniach , część 2. Czytanie ze zrozumieniem. Jest w człowieku taka mądrość… ćw. 1 i 4, str.65-66.
—————————————————————————————————————–
25.05.2020r.
Temat: Wyrazy poza związkami w zdaniu.
Celem lekcji jest rozpoznawanie w wypowiedziach części mowy, poznanie informacji na temat wyrazów poza związkami w zdaniu i określanie funkcji poza zdaniem.
Lekcja odbędzie się na platformie Webex o godzinie 12:00.
- Zapoznajcie się z informacjami na temat wyrazów poza związkami zdania umieszczonymi w ramkach – podręcznik str. 309 – 310 oraz materiałem przesłanym na grupę i wpiszcie do zeszytu notatkę.
- Wykonajcie ustnie zad.2., str.309, a w pisemnie zad.4. str.310.
- W zeszycie ćwiczeń, część 2. Nauka o języku. Wyrazy poza związkami w zdaniu wykonajcie ćwiczenia 2, 3,4 str. 123-125.
- Śledźcie na bieżąco platformę www.edunect.pl i wykonujcie wskazane zadania, kto ich jeszcze nie zrobił.
—————————————————————————————————————
Matematyka:
25.06.2020r.
Temat: Wyrażenia algebraiczne – podsumowanie
Przeanalizuj materiał na platformie – podręczniki:
https://epodreczniki.pl/a/wyrazenia-algebraiczne/DpRcpSJV
Wykonaj na zadania z umieszczone na tej platformie.
To już nasza ostatnia lekcja matematyki w tym roku szkolnym. Ten rok szkolny był wyjątkowy i zupełnie inny niż wszystkie, ale daliście radę!. Dziękuję wszystkim za udział oraz aktywność na zajęciach. Dziękuję również rodzicom za pomoc i poświęcony czas. Jesteście mistrzami!
————————————————————————————————————————————————–
24.06.2020r.
Temat: Upraszczanie wyrażeń algebraicznych
Rozwiązać zad. 7,9,10 str. 80 zeszyt ćwiczeń
—————————————————————————————————————————————————-
22.06.2020r., 23.06.2020r.
Temat: Upraszczanie wyrażeń algebraicznych
Zapoznać się z tematem lekcji str. 188- 189 podręcznik
Rozwiązać zad. 1,2,3,5 str. 79
—————————————————————————————————————————————————
15.06.2020r.
Temat: Obliczanie wartości wyrażeń algebraicznych
Zapraszam do udziału w lekcji online, która odbędzie się o godz. 10.00 na platformie Webex
Zapoznać się z tematem lekcji str. 185-186 podręcznik
Rozwiązać z zadania str. 186 zad. 1,3
Zad. 1, 2,3,4 str. 78 zeszyt ćwiczeń
————————————————————————————————————————————————
10.06.2020r.
Temat: Sprawdzian z działu liczby ujemne
Sprawdzian został dzisiaj udostępniony na platformie Edunect. Termin rozwiązania zadań do 12.06.2020r.
———————————————————————————————————————-
09.06.2020r.
Temat: Zapisywanie wyrażeń algebraicznych
Zapraszam do udziału w lekcji online o godz. 10.00 na platformie Webex
Rozwiązać zad. 2,4,5,6, 8 str. 179-181 podręcznik
Zad. domowe
zad. 6,7, 11,12,13, str.74-75 ćwiczenia
————————————————————————————————–
08.06.2020r.
Temat: Zapisywanie wyrażeń algebraicznych
Zapraszam do udziału w lekcji online, która odbędzie się o godz. 10.00 na platformie Webex
Zapoznać się z tematem lekcji str. 178-179 podręcznik
Rozwiązać zad. 1 str. 179 podręcznik
Przygotować się do sprawdzianu, który odbędzie się w środę 10.06 na platformie Edunect.
—————————————————————————————————————-
04.06.2020r.
Temat: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości
Uzupełnić zeszyt ćwiczeń zad. 1-9 str.71-72
———————————————————————————————————————–
03.06.2020r.
Temat: Zapisywanie wyrażeń algebraicznych
Zapraszam do udziału w lekcji online, która odbędzie się o godz. 10.00 na platformie Webex
Zad.1 str. 73 zeszyt ćwiczeń
Zad. domowe zad. 7 str. 69 ćwiczenia
———————————————————————————————————————–
01.06.2020r., 02.06.2020r.
Temat: Mnożenie i dzielenie liczb ujemnych
Zapraszam do udziału w lekcji online, która odbędzie się o godz. 10.00 na platformie Webex
Zapoznać się z tematem str.172 – 173 podręcznik
Rozwiązać zadanie 1 ,3 przykład a,b,c str. 173-174 podręcznik
Zad. Domowe
Zad. 1,2,4 str.68 ćwiczenia
Test z dodawania i odejmowania liczb ujemnych będzie udostępniony na platformie Edunect po godz. 15.00. Termin rozwiązania zadań do 03.06.2020 r.
Kryteria oceniania: poprawność rozwiązania testu
——————————————————————————————————————————-
25.05.2020r., 26.05.2020r., 27.05.2020r.
Temat: Dodawanie i odejmowanie liczb ujemnych
Zapraszam do udziału w lekcji online, która odbędzie się o godz. 10.00 na platformie Webex
Zapoznać się z tematem str.168-169
Rozwiązać zadanie 2 str. 170 podręcznik oraz zad. 1,2,3 str. 64-65 ćwiczenia, a także zad. 13,17 str. 67 ćwiczenia
————————————————————————————————————————
Historia:
25.06.2020r.
Temat: Bajkowo o rozbiorach Rzeczypospolitej.
- Wejdź na stronę epodreczniki.pl i obejrzyj lekcję Bajkowo o rozbiorach Rzeczypospolitej . Link do lekcji: https://epodreczniki.pl/b/bajkowo-o-rozbiorach-rzeczypospolitej/P98XNE2HZ . Obejrzyj film i wykonaj zadania interaktywne.
- Powodzenia!
—————————————————————————————————————————–
23.06.2020r.
Temat: Tajemnice sprzed wieków – Zagadka śmierci Napoleona.
- Przeczytaj lekcję Zagadka śmierci Napoleona- podręcznik str. 212-213.
- Powodzenia!
——————————————————————————————————————————————————
09.06.2020r.
Temat: Rewolucja francuska i okres napoleoński – sprawdzian.
- Przypomnij sobie jeszcze raz najważniejsze wiadomości z działu Rewolucja francuska i okres napoleoński – od str.184 do 211.
- Wykonaj wskazaną lekcję na platformie EduNect do końca dnia- Rewolucja francuska i okres napoleoński- Sprawdzian.
- Powodzenia!
—————————————————————————————————————————————————-
04.06.2020r.
Temat: Rewolucja francuska i okres napoleoński– powtórzenie i utrwalenie wiadomości przed sprawdzianem.
- Przypomnij sobie jeszcze raz najważniejsze wiadomości z działu- od str.184 do 211.
- Wykonaj wskazaną lekcję powtórzeniową na platformie EduNect do końca dnia- Rewolucja francuska i okres napoleoński- powtórzenie.
- Zacznij przygotowywać się do sprawdzianu – planowany termin 9 czerwca.
- Powodzenia!—————————————————————————————-
—————————————————————————————————————————————————-
02.06.2020r.
Temat: Rewolucja francuska i okres napoleoński- powtórzenie i utrwalenie wiadomości przed sprawdzianem.
- Weź udział w lekcji online na platformie Webex- godz. 9.00.
- Przypomnij sobie najważniejsze wiadomości z działu- od str.184 do 211.
- Wykonaj zadania z podsumowania str. 214.
- Zacznij przygotowywać się do sprawdzianu – planowany termin 9 czerwca.
- Powodzenia!
—————————————————————————————————————————————————–
28.05.2020r.
Temat: Księstwo Warszawskie c. d.
- Przeczytaj jeszcze raz w podręczniku temat „ Księstwo Warszawskie ” 207- 211.
- Zwróć uwagę:
- kto i kiedy utworzył Księstwo Warszawskie
- jaki był ustrój Księstwa Warszawskiego
- jak Polacy zasłużyli się w wojnach prowadzonych przez Napoleona.
- Napisz, dlaczego Polacy wiązali z osobą Napoleona nadzieje na odzyskanie niepodległości.
- Powodzenia!
——————————————————————————————————————————————-
26.05.2020r.
Temat: Księstwo Warszawskie.
- Zapraszam na lekcję online na platformie Webex o godz. 9.00
- Przeczytaj w podręczniku temat „ Księstwo Warszawskie ” 207- 208.
- Zwróć uwagę:
- kto i kiedy utworzył Księstwo Warszawskie
- jaki był ustrój Księstwa Warszawskiego.
- Obejrzyj film edukacyjny Księstwo Warszawskie na YouTube link: https://www.youtube.com/watch?v=jwkG_hajvdI
- Wykonaj zad. 1 i 2 str. 211.
- Powodzenia!
—————————————————————————————-
Geografia:
22.06.2020r.
Temat: Podsumowanie działu i podsumowanie pracy całorocznej
Podręcznik str.173-176
Zapoznaj się z 19 punktami na podsumowanie działu. Skupiają one najważniejsze treści z tego działu. Wykonaj ćwiczenia Sprawdź się! Na str.175.
Wykonaj ćwiczenia 1,2,3,4,5,6 z zeszytu ćwiczeń na str.104,105,106.
To nasza ostatnia lekcja w tym „ dziwnym” roku szkolnym2019/2020. Dziękuję wszystkim za współpracę, zwłaszcza tym, którzy systematycznie i na czas wykonywali zalecanie zadania.
————————————————————————————————————————————————————–
15.06.2020r.
Temat: Relacje Polski z sąsiadami
Podręcznik str.168-172
Wymień w zeszycie kraje sąsiadujące z Polską wraz z ich stolicami.
Zapoznaj się z opisem naszych relacji z poszczególnymi sąsiadami. Czy wydają Ci się dobre? Czy współpraca przebiega pomyślnie?
Obejrzyj 12 minutową lekcję na ten temat:
https://www.youtube.com/watch?v=GOCW-57a7oA
Zwróć uwagę na fragment : Czym są Euroregiony? Jakie międzynarodowe organizacje wspierają współpracę
Wykonaj ćwiczenia 1,2,3 z zeszytu ćwiczeń na str.101,102. Pozostałe są dla dociekliwych. Są nadal osoby, które wykazują się bardzo małą aktywnością. Pamiętajcie, że Wasza systematyczność i zaangażowanie wpłyną na oceny końcoworoczne.
Jeśli miałbyś jakieś problemy to dzwoń lub pisz, do wyboru: WhatsApp 793369987 lub Messenger lub na adres mailowy gabiskr@poczta.onet.pl.
———————————————————————————————————————————————————
08.06.2020r.
Temat: Zróżnicowanie przyrodnicze i gospodarcze Rosji
Podręcznik str.160-165
Zapoznaj się z danymi ogólnymi – Kraj w pigułce na str.160 .Sporządź, krótkie notatki o tym państwie w zeszycie oraz narysuj flagę.
Obejrzyj mapy fizyczne Rosji – największego państwa na świecie o bardzo różnorodnym środowisku przyrodniczym na ogromnym terytorium. Zwróć uwagę na znaczenie przemysłu w gospodarce Rosji, rolę rolnictwa i usług oraz na strukturę zatrudnienia w Rosji.
Obejrzyj 8 minutową lekcję na ten temat:
https://www.youtube.com/watch?v=VXeYKgoyeXQ
Ćwiczenia 1,2,3,4 ,5z zeszytu ćwiczeń na str.97,98,99 wykonamy wspólnie na spotkaniu on-line w środę o godz 11.00.Ci, którzy nie mogą korzystać z lekcji muszą wykonać ćwiczenia samodzielnie. Pozostałe są dla dociekliwych. Są nadal osoby, które wykazują się bardzo małą aktywnością. Pamiętajcie, że Wasza systematyczność i zaangażowanie wpłyną na oceny końcoworoczne.
Jeśli miałbyś jakieś problemy to dzwoń lub pisz, do wyboru: WhatsApp 793369987 lub Messenger lub na adres mailowy gabiskr@poczta.onet.pl.
—————————————————————————————————————————————————–
1.06.2020r.
Temat: Współczesne problemy Ukrainy
Podręcznik str.153-159
Zapoznaj się z danymi ogólnymi – Kraj w pigułce na str.152 .Sporządź, krótkie notatki o tym państwie w zeszycie oraz narysuj flagę.
Obejrzyj mapy fizyczne Ukrainy.
Ukraina od końca II wojny światowej do 1991 roku była częścią Związku Radzieckiego. Państwo to boryka się z wieloma problemami, konfliktami zbrojnymi oraz spadkiem liczby ludności. Zwróć uwagę na schemat, przedstawiający przyczyny i skutki zmniejszającej się liczby ludności, na str.157
Obejrzyj 20 minutową lekcję na ten temat:
https://www.youtube.com/watch?v=oDQcXMBZKoM
Ćwiczenia 1,2,3,4 ,5z zeszytu ćwiczeń na str.93,94,95 wykonamy wspólnie na spotkaniu on-line w środę o godz 11.00.Ci, którzy nie mogą korzystać z lekcji muszą wykonać ćwiczenia samodzielnie. Pozostałe są dla dociekliwych. Są nadal osoby, które wykazują się bardzo małą aktywnością. Pamiętajcie, że Wasza systematyczność i zaangażowanie wpłyną na oceny końcoworoczne.
Jeśli miałbyś jakieś problemy to dzwoń lub pisz, do wyboru: WhatsApp 793369987 lub Messenger lub na adres mailowy gabiskr@poczta.onet.pl.
————————————————————————————————————————————————————
25.05.2020r.
Temat: Dziedzictwo przyrodnicze i kulturowe Litwy i Białorusi
Podręcznik str.145-151
Zapoznaj się z danymi ogólnymi – Kraj w pigułce na str.145 i 146.Sporządź, krótkie notatki o tych państwach w zeszycie oraz narysuj ich flagi.
Obejrzyj mapy fizyczne tych państw.
Oba państwa od końca II wojny światowej do 1991 roku stanowiły były częścią Związku Radzieckiego. Państwa te mają cenne walory przyrodnicze i kulturowe, co szczególnie przyciąga turystów. Do walorów tych zaliczyć należy: lasy, liczne jeziora polodowcowe, gęsta sieć rzek(kajakarstwo), wody mineralne, uzdrowiska, zamki i pałace. Zwróć uwagę na mapkę z atrakcjami turystycznymi Litwy i Białorusi na str.149, gdzie symbolami zaznaczono zamki i pałace, uzdrowiska, kąpieliska termalne, obiekty z listy UNESCO oraz parki narodowe.
Obejrzyj 11 minutową lekcję na ten temat:
https://www.youtube.com/watch?v=a_iGEmfjKbU
Ćwiczenia 1,2,3,4 z zeszytu ćwiczeń na str.89,90,91 wykonamy wspólnie na spotkaniu on-line w środę o godz 11.00.Ci, którzy nie mogą korzystać z lekcji muszą wykonać ćwiczenia samodzielnie. Pozostałe są dla dociekliwych. Są nadal osoby, które wykazują się bardzo małą aktywnością. Pamiętajcie, że Wasza systematyczność i zaangażowanie wpłyną na oceny końcoworoczne.
Jeśli miałbyś jakieś problemy to dzwoń lub pisz, do wyboru: WhatsApp 793369987 lub Messenger lub na adres mailowy gabiskr@poczta.onet.pl.
—————————————————————————————————————————————————————-
Biologia:
25.06.2020r.
Temat: Podsumowujemy swoje wiadomości z klasy szóstej.
Poznaliście w tym roku świat zwierząt, jego różnorodność i zwierzęta chronione.
Bezkręgowce i kręgowce, zwierzęta stałocieplne i zmiennocieplne.
Drapieżniki, roślinożerne i wszystkożerne.
Na podsumowanie spróbuj przejrzeć zeszyt ćwiczeń i uzupełnij ćwiczenie 5 ze strony 118
——————————————————————————————————————————————–
04.06.2020r.
Temat: Przegląd i znaczenie ssaków
Ssaki to kręgowce bardzo zróżnicowane pod względem budowy zewnętrznej i trybu życia. Zajmują środowiska wodne, lądowe. Występują w lasach, stepach, obszarze polarnym, sawannach. Ze względu na pokarm możemy je podzielić na mięsożerne, roślinożerne i wszystkożerne. W ich budowie jest wiele przystosowań np. zęby ssaków drapieżnych i roślinożernych różnią się od siebie. Ssaki mają ogromne znaczenie w przyrodzie jako składowe łańcucha pokarmowego i dla człowieka. Człowiek udomowił ssaki, hoduje je, żywi się nimi i wykorzystuje jako środek transportu. Pooglądaj film https://www.youtube.com/watch?v=BUcbUGGW3Ro i wypisz ssaki występujące w różnych środowiskach z przykładami w formie mapy mentalnej np.
roślinożerne(mysz) < —————– ssaki ——————>słodkowodne ( wydra)
Jeśli trzeba włącz film jeszcze raz i dokończ mapę mentalną.
Zastanów się gdzie wokół nas wykorzystywane są ssaki przez człowieka, oraz zastanów się jakie znaczenie mogą mieć ssaki w przyrodzie?
Następnie wykonaj polecenie 5 i 6 ze str. 113 w zeszycie ćwiczeń.
——————————————————————————————————————————————————————————
28.05.2020r.
Temat: Budowa ssaków.
Proszę przeczytać tekst ze str. 132 i 133 i przedstawić :
- Budowę i rolę skóry ssaków.
- Budowę i rolę płuc
- Pooglądaj budowę zewnętrzną ssaków i zwróć uwagę na cechy, które przystosowują rysia do funkcjonowania w swoim środowisku.
———————————————————————————————————————————————————-
Język m.n. niemiecki:
25.06.2020r.
Temat lekcji: Tschüs Familie Malin. Podsumowanie II semestru.
Cele lekcji: uczniowie utrwalają i powtarzają materiał językowy z II semestru
- Kończymy przygodę z podręcznikiem ,,Wir smart”. Na zakończenie przejrzyjcie podręcznik oraz ćwiczenia. Przypomnijcie sobie, jakie zagadnienia poznaliście w klasie VI, a w ćwiczeniach, kto jeszcze ma siły, zróbcie te zadania, których z różnych powodów nie zrobiliście. Schöne Sommerferien!!!
—————————————————————————————————————–
24.06.2020r.
Temat lekcji: Übung macht den Meister. Trening czyni mistrza. Powtórzenie (c. d.)
Cele lekcji: uczniowie kształtują umiejętność rozumienia tekstu pisanego, utrwalają słownictwo nt. spędzania wolnego czasu, lokalizacji, zainteresowań, jedzenia.
- Kontynuujemy ćwiczenia utrwalające i powtarzające słownictwo, które poznaliście w klasie VI. Poćwiczcie Leseverstehen: do wykonania zadania 9,10, 11, 13, str. 126, 127, 128 w ćwiczeniach. Viel Erfolg!!!!
—————————————————————————————————————–
19.06.2020r.
Temat lekcji: Übung macht den Meister. Trening czyni mistrza. Powtórzenie.
Cele lekcji: uczniowie kształtują umiejętność rozumienia tekstu pisanego, utrwalają słownictwo nt. spędzania wolnego czasu, lokalizacji, zainteresowań, jedzenia.
- Kontynuujemy ćwiczenia utrwalające i powtarzające słownictwo, które poznaliście w klasie VI. Poćwiczcie Leseverstehen: do wykonania zadania 5,6, 7, 8, str. 123, 124, 125 w ćwiczeniach. Viel Erfolg!!!!
—————————————————————————————————————–
10.06.2020r.
Temat lekcji: Fit in Deutsch – Training. Sprechen. Powtórzenie
Cele lekcji: uczniowie kształtują umiejętność mówienia/komunikacji, utrwalają słownictwo nt. spędzania wolnego czasu, lokalizacji, zainteresowań
- Dzisiaj kształtujemy ostatnią już umiejętność: mówienie. Spróbujcie zrobić zadania ze str. 106. Skorzystajcie ze słownictwa zebranego w słowniczku. Zaproście znajomych do zabawy. Viel Spaß!!!!
—————————————————————————————————————–
05.06.2020r.
Temat lekcji: Fit in Deutsch – Training. Schreiben. Powtórzenie
Cele lekcji: uczniowie kształtują umiejętność pisania, utrwalają słownictwo nt. spędzania wolnego czasu, lokalizacji, zainteresowań
- Dzisiaj kształtujemy umiejętność pisania. Spróbujcie zrobić zadanie w ćwiczeniach, str. 105. Viel Erfolg!!!!
—————————————————————————————————————–
04.06.2020r.
Temat lekcji: Fit in Deutsch – Training. Lesen. Powtórzenie
Cele lekcji: uczniowie kształtują umiejętność rozumienia tekstów pisanych, utrwalają słownictwo nt. spędzania wolnego czasu, lokalizacji, zainteresowań
- Dziś kształtujemy Leseverstehen, czyli rozumienie tekstu pisanego.
- Dlatego zróbcie zadania ze stron 103 – 104 w ćwiczeniach.
—————————————————————————————————————–
03.06.2020r.
Temat lekcji: Fit in Deutsch – Training. Hören. Powtórzenie
Cele lekcji: uczniowie kształtują umiejętność rozumienia tekstów ze słuchu, utrwalają słownictwo nt. spędzania wolnego czasu, lokalizacji, zainteresowań
- Ta i następne lekcje będą kształtowały podstawowe umiejętności w nauce języka: słuchanie ze zrozumieniem, czytanie ze zrozumieniem, pisanie i mówienie.
- Zaczynamy od Hörverstehen- czyli rozumienia ze słuchu. Dlatego zróbcie zadania ze stron 101 – 102 w ćwiczeniach. Pamiętajcie, nagrania są na chmura.klett.pl.
—————————————————————————————————————–
29.05.2020r.
Temat lekcji: DACHL- Perlenkette. Powtórzenie wiadomości
Cele lekcji: uczniowie znają kraje niemieckojęzyczne, powtarza i utrwala materiał językowy
- Przez cały rok szkolny zbieraliście informacje w DACHL – Perle, sprawdźcie teraz swoją wiedzę, grając w grę planszową na str. 94 w podręczniku.
- A teraz zagrajcie w kolejną na str. 96 -97. Viel Spaß!!!
—————————————————————————————————————–
28.05.2020r.
Temat lekcji: Landkarte Europas. Podsumowanie wiadomości o DACHL- Länder
Cele lekcji: uczniowie znają kraje niemieckojęzyczne, utrwalają wiadomości o nich
- Zapoznajcie się z poleceniami: podręcznik, str. 84,
- Wpisz informacje o Jeziorze Bodeńskim do zeszytu, temat jw.
—————————————————————————————————————–
27.05.2020r.
Temat lekcji: Poznajemy DACHL- Länder: Liechtenstein
Cele lekcji: uczniowie znają kraje niemieckojęzyczne, poznają podstawowe informacje o księstwie Liechtenstein
- Zapoznajcie się z informacjami o Liechtenstein, tabela, podręcznik, str. 83,
- Przeczytajcie ciekawostkę DACHL – Perle,
- Kącik ,,Sei kreativ” dla chętnych, albo tych, którzy chcą mieć lepszą ocenę z j. niemieckiego.
—————————————————————————————————————–
Język angielski:
———————————————————————————————————————————————-
24.06.2020r.
———————————————————————————————————————————————-
22.06.2020r.
———————————————————————————————————————————————-
19.06.2020r.
———————————————————————————————————————————————-
15.06.2020r.
Dziś zapraszam Was do zabawy w escape room – Let’s go to the jungle.
Musimy dostać się do dżungli w towarzystwie uroczych wróżek, powtórka z liczby mnogiej, prepositions, dialog w kawiarni i reakcje.
Bawcie się dobrze
https://view.genial.ly/5eb15a57fce0030d3826630f/game-breakout-escape-room-4-5-klasa
———————————————————————————————————————————————-
05-10.06.2020r.
———————————————————————————————————————————————-
03.06.2020r.
———————————————————————————————————————————————-
01.06.2020r.
———————————————————————————————————————————————-
29.05.2020r.
———————————————————————————————————————————————-
25-27.05.2020r.
———————————————————————————————————————————————-
Wychowanie fizyczne:
22-25.06.2020r.
Temat: Doskonalenie techniki minipiłki nożnej
Trening piłkarski w domu część 4:
https://www.youtube.com/watch?v=bbmsgVVB_Lw
—————————————————————–
Temat: Utrwalenie wiedzy o konkurencjach lekkoatletycznych.
Zachęcam do obejrzenia krótkich filmów o pozostałych konkurencjach lekkoatletycznych oraz przypomnienie wiadomości z tematu LA.
Encyklopedia Konkurencji Olimpijskich: skok w dal
https://www.youtube.com/watch?v=Wv1-VP3B_bI
Encyklopedia Konkurencji Olimpijskich: trójskok
https://www.youtube.com/watch?v=jD3fNO_z7c0
Encyklopedia Konkurencji Olimpijskich: skok wzwyż
https://www.youtube.com/watch?v=DrH7v5ssZ98
Encyklopedia Konkurencji Olimpijskich: skok o tyczce
https://www.youtube.com/watch?v=TyToIoKBAPQ
Encyklopedia Konkurencji Olimpijskich: pchnięcie kulą
https://www.youtube.com/watch?v=Yi3l8QTywSc
Encyklopedia Konkurencji Olimpijskich: rzut młotem
https://www.youtube.com/watch?v=tYkX2rm2MGo
Encyklopedia Konkurencji Olimpijskich: rzut dyskiem
https://www.youtube.com/watch?v=spbRkD23wyg
Encyklopedia Konkurencji Olimpijskich: siedmiobój
https://www.youtube.com/watch?v=BYjKMLLn5K4
Podział konkurencji lekkoatletycznych:
Biegi dzielą się na:
- sprinty, biegi krótkie: 60m (hala), 100 m, 200 m, 400 m, sztafety 4×100 m i 4×400 m.
- biegi średnie: 800 m i 1500 m oraz 1 mila (konkurencja nieolimpijska występująca na niektórych mityngach).
- biegi długie: 3000 m (konkurencja nieolimpijska), 3000 m z przeszkodami, 5000 m, 10 000 m, półmaraton (21 097 m) i maraton (42 195 m).
- biegi przez płotki: 60 m (hala), 100 m (kobiety), 110 m (mężczyźni), 400 m (kobiety i mężczyźni).
Chód sportowy:
Mężczyźni startują najczęściej na dystansach: 5000 m (hala), 20 km i 50 km,
a kobiety na: 3000 m (hala), 5000 m, 10 000 m i 20 000 m.
Rzuty:
- pchnięcie kulą,
- rzut oszczepem,
- rzut młotem,
- rzut dyskiem.
Skoki:
- skok wzwyż,
- skok w dal,
- trójskok,
- skok o tyczce.
Wieloboje:
Dziesięciobój lekkoatletyczny, rozgrywany jest tylko przez mężczyzn w ciągu 2 kolejnych dni:
- I dzień: bieg na 100 m, skok w dal, pchnięcie kulą, skok wzwyż, bieg na 400 m;
- II dzień: bieg na 110 m przez płotki, rzut dyskiem, skok o tyczce, rzut oszczepem, bieg na 1500 m.
Siedmiobój lekkoatletyczny, konkurencje siedmioboju kobiet na otwartym stadionie rozgrywane są w ciągu 2 dni w następującej kolejności:
- I dzień: bieg na 100 metrów przez płotki, skok wzwyż, pchnięcie kulą, bieg na 200 metrów,
- II dzień: skok w dal, rzut oszczepem, bieg na 800 metrów.
Pięciobój lekkoatletyczny. Pięciobój męski: skok w dal, rzut oszczepem, bieg na 200 m, rzut dyskiem, bieg na 1500 m. Pięciobój kobiecy: bieg na 100 m przez płotki, pchnięcie kulą, skok wzwyż, skok w dal, bieg na 800 m.
—————————————————————–
Temat: Bezpieczna aktywność fizyczna w górach i nad wodą.
Ciepłe dni i wakacyjna pora sprzyjają spędzaniu wolnego czasu nad wodą i na górskich wędrówkach.
Przestrzegajmy podczas wypoczynku podstawowych zasad, by spędzić wakacje miło, przyjemnie i bezpiecznie.
Zasady bezpiecznego odpoczynku nad wodą:
- Kąp się tylko w miejscach strzeżonych przez ratowników.
- Stosuj się do regulaminu kąpieliska i zaleceń ratownika.
- Przed rozpoczęciem kąpieli wykonaj kilka podstawowych ćwiczeń np. skłony, przysiady, podskoki.
- W wodzie zanurzaj się stopniowo.
- Nie pływaj wodzie o temperaturze poniżej 14 stopni – optymalna temperatura wynosi od 22 do 25 stopni.
- Nie skacz do nieznanej i płytkiej wody.
- Nie pływaj bezpośrednio po posiłku.
- Nie kąp się sam.
- Nie zakłócaj wypoczynku i kąpieli innych osób.
- Pamiętajmy, że materac dmuchany nie służy do wypływania na głęboką wodę, podobnie jak inne nadmuchiwane akcesoria.
- Zwracaj uwagę na innych kąpiących się – ktoś może potrzebować Twojej pomocy.
- Jeśli zauważysz przypadek tonięcia lub wypadek nad wodą natychmiast wezwij pomoc.
- Nie pozostawiaj bez opieki swoich rzeczy.
Turysto górski – pamiętaj!
- „Wyszliśmy razem – wracamy razem”.
- Pamiętaj o odpowiednim ubraniu, wyposażeniu i prowiancie.
- Nie schodź z wyznaczonych tras i szlaków.
- Zapoznaj się z opisem wybranej trasy.
- Wyruszając w góry pozostaw informację o trasie wycieczki.
- W góry wyruszaj rano – pogoda w górach zazwyczaj psuje się wczesnym popołudniem.
- Wpisz do telefonu komórkowego numer alarmowy w górach:
601 100 300 oraz numer ICE (numer osoby z którą należy się skontaktować w razie nagłego wypadku). - Nie podchodź do dzikich zwierząt, nie dokarmiaj ich!
- Szanuj przyrodę!
- Sprawdź warunki pogodowe w górach.
- Uwzględnij własne umiejętności.
—————————————————————————————————————————————————————————————–
Osoby, które jeszcze nie przesłały czasu z biegu długiego na 400 metrów oraz z biegu krótkiego na 60 metrów, zdjęć z ćwiczeń, proszę o zrobienie tego jak najszybciej (Może być screen z aplikacji endomondo lub innej). Pozdrawiam!
Adres: wfnspdytmarow@gmail.com
19.06.2020r.
Temat: Ćwiczenia wzmacniające – Tabata
Tabata. Trenujesz 20 sekund – 10 sekund odpoczywasz. Trening jest kompletny, tzn. znajdziesz w nim rozgrzewkę oraz rozciąganie.
—————————————————————————————————————————————–
Przypominam o przesyłaniu uzyskanych czasów z biegu długiego oraz dokumentacji zdjęciowej lub filmików z Waszej aktywności fizycznej na adres: wfnspdytmarow@gmail.com
08-10.06.2020r.
Temat: Ćwiczenia koordynacyjne – pajacyki.
Wiecie, że znane Wam ćwiczenie „pajacyki” można wykonać na wiele różnych sposobów?
Dziś w ramach lekcji wychowania fizycznego, po krótkiej rozgrzewce, wykonajcie różne rodzaje pajacyków. Maksymalnie 10 powtórzeń, pomiędzy każdymi kolejnymi zrób krótką przerwę. Jeśli Ci się uda, powtórz całość dwa razy.
—————————————————————–
Temat: Doskonalenie techniki minipiłki nożnej
Trening piłkarski w domu część 3:
https://www.youtube.com/watch?v=i4_TnaMIcrY
—————————————————————–
Temat: Start niski, technika biegu krótkiego.
Waszym zadaniem jest wybranie odpowiedniego miejsca do wykonania biegu krótkiego na dystansie 60 metrów. Obranie (zaznaczenie) punktu startu oraz linii mety. Wykonanie biegu krótkiego ze startu niskiego z pomiarem czasu przy pomocy drugiej osoby.
Najlepszy z uzyskanych czasów prześlij na: wfnspdytmarow@gmail.com
Przypominam komendę startu (na miejsca —> gotów —> start!)
„na miejsca”:
- Biegacz przyjmuje pozycję klęku podpartego jednonóż, dłonie (kciuk i wyraźnie rozwarty palec wskazujący, do którego przylegają wyprostowane pozostałe palce) ustawione są przed linią startową na szerokości barków.
- Kończyny górne wyprostowane w stawach łokciowych ustawione niemalże pionowo.
- Głowa swobodnie opuszczona w dół
- Równomierne rozmieszczenie masy ciała na wszystkie punkty podparcia – umożliwia to rozluźnienie mięśni.
„gotów”:
- Biegacz wolnym ruchem unosi biodra nieco powyżej poziomu barków
- Przenosi masę ciała na kończyny górne
„start!”:
- Biegacz energicznie odbija się rękoma od bieżni
- Wykonuje zdecydowany ruch barkami w przód ku górze
- Noga zakroczna zostaje energicznie przeniesiona w przód
- Pracę nóg wspomaga naprzemianstronny obszerny wymach ramionami
W czasie pierwszych kroków, tułów jest mocno pochylony do przodu. Stopy przenoszone nisko nad podłożem.
——————————————————————————————————————————————————————————–
01-05.06.2020r.
Temat: Ćwiczenia na własnym ciężarze ciała.
Ćwiczenia na własnym ciężarze ciała. 10 ćwiczeń, praca 20 sekund odpoczywasz 30 sek.
Podstawowe ćwiczenia wzmacniające nie powinny sprawić Tobie trudności. Obowiązkowo pamiętaj o wykonaniu rozgrzewki.
- Rozgrzewka
- Ćwiczenia
- Dobre samopoczucie
https://www.youtube.com/watch?v=hWGi9rNzuRk
lub
Ćwiczenia na własnym ciężarze ciała. 10 ćwiczeń, praca 20 sekund odpoczywasz 30 sek. Ćwicz ze mną!
—————————————————————–
Temat: Doskonalenie techniki minipiłki nożnej
Trening piłkarski w domu część 2:
—————————————————————–
Temat: Tętno – Czym jest? Jak mierzyć?
Dla przypomnienia, najważniejsze informacje dotyczące wpływu wysiłku fizycznego na nasze tętno.
https://www.youtube.com/watch?v=wKodJdpGJVU
—————————————————————–
Temat : Królowa sportu – Lekkoatletyka
Królowa sportu
Lekkoatletyka (także lekka atletyka) – jedna z najstarszych dyscyplin sportu, oparta na naturalnym ruchu.
Obejrzyj cztery krótkie, bardzo ciekawe filmy.
Encyklopedia Konkurencji Olimpijskich: biegi sprinterskie
https://www.youtube.com/watch?v=xwNHnCC-fAM
Encyklopedia Konkurencji Olimpijskich: biegi na średnich i długich dystansach
https://www.youtube.com/watch?v=s_NL4L860cQ
Encyklopedia Konkurencji Olimpijskich: biegi przez przeszkody i płotki
https://www.youtube.com/watch?v=pDjEFR6q8ss
Encyklopedia Konkurencji Olimpijskich: biegi sztafetowe
https://www.youtube.com/watch?v=Cu3BfL9UTNk
———————————————————————————————————————————————————————————–
25-29.05.2020r.
Temat: Własna drabinka koordynacyjna – Stwórz i ćwicz!
Stwórz własną drabinkę koordynacyjną. Wykonaj rozgrzewkę a następnie zaproponowane ćwiczenia przeze mnie a może znasz jeszcze inne?
https://damianrudnik.com/drabinkakoordynacyjna/
—————————————————————–
Temat: Doskonalenie techniki minipiłki nożnej
Trening piłkarski w domu część 1:
https://www.youtube.com/watch?v=tEungSYdx7A
—————————————————————–
Temat: 100 lat w ruchu (olimpijskim!)
100latPKOl-ksiazeczka-edukacyjna
Zapoznaj się z informacjami w książeczce edukacyjnej z okazji 100-lecia Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Na stronie 17 zawarte są propozycje zadań do wykonania. Możesz się zmierzyć z niektórymi z nich i pochwalić swoim wynikiem wysyłając go na adres mailowy: wfnspdytmarow@gmail.com
Rozwiąż także przygotowany quiz:
—————————————————————–
Temat: Sportopoly – gra, w której inwestujesz w swoje zdrowie
https://damianrudnik.com/sportopoly/
Przygotowaną grę możesz wydrukować na kilku kartkach, aby była większa, Wystarczy otworzyć obraz lub PDF, wybrać drukuj, a gdy wyskoczy okienko drukowania wybrać preferencje. Powinna znajdować się tam opcja wydruku na kilku kartkach.
Plastyka:
24.06.2020r.
Temat: Rysuję, bo lubię – Podsumowanie pracy plastycznej w klasie 6.
Zastanów się, które prace z całego roku szkolnego sprawiły Ci największą radość i satysfakcję, Czy masz takie?
Dziś rysują tylko chętni – pracę na dowolny temat, dowolną techniką. Nie musisz już nic wysyłać.
———————————————————————————————————————————————————-
10.06.2020r.
Temat: Ekologiczna sztuka użytkowa
Podręcznik str.106-107
Zapoznaj się z propozycjami prac z dziedziny designu z wykorzystaniem zużytych produktów i surowców wtórnych. Np.puf z tektury, zabawka dla psa, gumowy pasek itp.
Obejrzyj dokładnie zdjęcia różnych przedmiotów codziennego użytku, zaprojektowanych z myślą o funkcjonalności obiektu.
Nadal obowiązuje ta sama praca do wykonania ( z lekcji poprzednich). Czekam na tych, którzy nie wysłali jeszcze.
Zaprojektuj jakiś przedmiot codziennego użytku np. meble ( stolik, fotel, krzesło, szafka), lampa, tkanina, naczynie, sprzęt, maszyna, samochód itp. Nazwij swoje dzieło, zrób zdjęcie i wyślij mi na Whats App 793369987, Messenger lub pocztę; gabiskr@poczta.onet.pl
———————————————————————————————————————————————–
3.06.2020r.
Temat: Ikony sztuki- sztuka użytkowa- cd.
Podręcznik str.98-105
Dziś zastanów się na czym polega funkcjonalność przedmiotu, Zapisz w zeszycie: „Ergonomia to dopasowanie projektu do cech psychicznych i fizycznych człowieka, aby mógł on jak najwygodniej korzystać z tego przedmiotu. Funkcjonalność przedmiotu polega na tym, że jego forma odpowiada przeznaczeniu.”
Obejrzyj dokładnie zdjęcia różnych przedmiotów codziennego użytku, zaprojektowanych z myślą o funkcjonalności obiektu.
Nadal obowiązuje ta sama praca do wykonania. Czekam na tych, którzy nie wysłali jeszcze.
Zaprojektuj jakiś przedmiot codziennego użytku np. meble ( stolik, fotel, krzesło, szafka), lampa, tkanina, naczynie, sprzęt, maszyna, samochód itp. Nazwij swoje dzieło, zrób zdjęcie i wyślij mi na Whats App 793369987, Messenger lub pocztę; gabiskr@poczta.onet.pl
———————————————————————————————————————————————————–
27.05.2020r.
Temat: Sztuka użytkowa
Podręcznik str.94-97
Dowiesz się co to znaczy sztuka użytkowa, design, rzemiosło artystyczne oraz wzornictwo przemysłowe. Poznasz też etapy tworzenia dzieł sztuki użytkowej.
Obejrzyj dokładnie zdjęcia różnych przedmiotów codziennego użytku, zaprojektowanych z myślą o funkcjonalności obiektu.
Zaprojektuj jakiś przedmiot codziennego użytku np. meble ( stolik, fotel, krzesło, szafka), lampa, tkanina, naczynie, sprzęt, maszyna, samochód itp. Nazwij swoje dzieło, zrób zdjęcie i wyślij mi na Whats App 793369987, Messenger lub pocztę; gabiskr@poczta.onet.pl
———————————————————————————————————————————————————————–
Muzyka:
19.06.2020r.
Temat lekcji: Spotkajmy się na szlaku – podsumowanie pracy muzycznej w klasie 6
Lekcja w podręczniku na str.165-169
Poznasz piosenkę „ Po drodze szukam przyjaciela” i „ Gdzie ta keja?”
Posłuchaj i pośpiewaj:
https://www.youtube.com/watch?v=2t77EgRgdk0
https://www.youtube.com/watch?v=D51KS8Cj6sg
Powtórz ważne pojęcia muzyczne.
Nadal ćwicz technikę gry na flecie. Utrwalaj ważne pojęcia muzyczne. Słuchaj swojej ulubionej muzyki i relaksuj się. I udanych wakacji, bo to ostatnia lekcja muzyki w tym roku szkolnym.
———————————————————————————————————————————————————
05.06.2020r.
Temat lekcji: Warsztat muzyczny- Ludwig van Beethoven .Nauka piosenki „ Tyle Słońca w całym mieście” .
Lekcja w podręczniku na str.154-155 oraz 156-157
Poznasz wielki przebój lat 70 tych, „ Tyle Słońca w całym mieście”, do którego muzykę napisał Jarosław Kukulski. Posłuchaj i spróbuj zaśpiewać.
https://www.youtube.com/watch?v=wChFEkCqt5s
Zapoznaj się z życiem i twórczością Ludwiga van Beethovena i zrób notatkę o nim w zeszycie (min.6 zdań).
Na dowód twojej pracy prześlij mi zdjęcie tej notatki, Wysyłają tylko Ci, którzy do tej pory byli bardzo mało aktywni: whatsapp 793369987 lub Messengera lub poczta gabiskr@poczta.onet.pl
Uwaga! Nadal bardzo mało osób wywiązuje się z zadań. Czekam!
Nadal ćwicz technikę gry na flecie. Utrwalaj ważne pojęcia muzyczne. Słuchaj swojej ulubionej muzyki i relaksuj się.
——————————————————————————————————————————————————————
29.05.2020r.
Temat lekcji: Cztery pory roku z Maestro Vivaldim
Lekcja w podręczniku na str.148-151.
Poznasz największy przebój muzyki barokowej- cztery koncerty z cyklu „ Cztery pory roku” autorstwa Antonio Vivaldiego.
Dziś poznasz piosenkę „Cztery pory roku pana Vivaldiego” i posłuchasz utworów:
https://www.youtube.com/watch?v=bYLfH4W1Jsk
Twoim zadaniem jest zrobienie notatki o Antonio Vivaldim (min.8 zdań). Na dowód twojej pracy prześlij mi zdjęcie tej notatki: whatsapp 793369987 lub Messengera lub poczta gabiskr@poczta.onet.pl
Uwaga! Nadal bardzo mało osób wywiązuje się z zadań. Czekam!
Nadal ćwicz technikę gry na flecie. Utrwalaj ważne pojęcia muzyczne. Słuchaj swojej ulubionej muzyki i relaksuj się.
———————————————————————————————————————————————————————————–
WDŻ:
24.06.2020r.
Temat: Wśród kolegów i koleżanek. Radość z przyjaźni.
Zastanówcie się jak ważne są dla was atuty i istota koleżeństwa, czy wasze środowisko wpływa na rozwój waszej osobowości i w jaki sposób. Pomyślcie :
– jakie wartości i zasady są dla was ważne , czy one ułatwiają wam kontakty z rówieśnikami.
– jak dobieracie sobie kolegów/koleżanki
– czym kierujecie się w tych wyborach
– jakie uczucia są ważne dla rozwoju więzi koleżeńskich
– przypomnijcie sobie co to znaczy być asertywnym
– jaka jest różnica między koleżeństwem, a przyjaźnią
——————————————————————————————————————————————–
19.06.2020r.
Temat: Co się w życiu liczy ? Plany małe i duże.
Nadchodzące wakacje stanowią podstawę do podsumowania pewnego etapu , który się zakończył. Każdy z Was może spróbować odpowiedzieć sobie na pytanie czy plany, które sobie wyznaczył zostały przez niego zrealizowane np. czy jest zadowolony ze swoich wyników w nauce itp. Ważne w realizacji zamierzonych celów ważne są wzorce jakie stawia sobie każdy z was oraz świadomość życiowych planów i motywacja oraz chęć działania, aby je realizować. W dążeniu do celu pomaga również umiejętność planowania, kierowania swoim rozwojem oraz motywacja do działania. W realizacji planów pomocą służą Wam rodzice, nauczyciele, przyjaciele.
————————————————————————————————————————————————-
03.06.2020r., 10.06.2020r.
Temat: Odżywianie , higiena i zdrowie nastolatka.
Na platformie MEN epodręczniki.pl w przedmiocie przyroda odszukajcie temat „ Jak się odżywiamy”. Przeczytajcie podstawowe informacje i zastanówcie się w jakim celu człowiek musi się odżywiać, jak przebiega proces trawienia i jaką rolę spełnia błonnik. Pomyślcie jakich zasad higieny należy przestrzegać podczas przygotowywania posiłków i w trakcie ich spożywania . Odczytajcie ciekawostki zamieszczone w tym temacie.
——————————————————————————————————————————————————
Informatyka:
Webex:
https://meetingsemea22.webex.com/meet/pr1634754400
—————————————————————————————————————————————————-
Konsultacje online w poniedziałki i środy od godz. 10-11 na Skype:
https://join.skype.com/kZE3fkHwXHE3
—————————————————————————————————————————————————-
Materiały do zdalnej nauki dostępne na stronie:
Technika:
16.06.2020r., 23.06.2020r.
Temat: Nowoczesny świat techniki
Zastanów się, jakich urządzeń nie było jeszcze kilkanaście – kilkadziesiąt lat temu, a które dzisiaj znacznie ułatwiają wykonywanie wielu zadań. Pomyśl, które wynalazki miały największy wpływ na rozwój ludzkości i dlaczego waśnie te. Wykonać. Podaj przykłady zadań, w których roboty będą mogły w przyszłości Ciebie zastępować, i takich, których żaden robot nie będzie w stanie wykonać.
——————————————————————————————————————————
09.06.2020r.
Temat: Elementy elektroniki
Proszę zapoznać się z tematem str. 54-55 podręcznik
———————————————————————————————————
26.06.2020 oraz 02.06.2020 r
Temat: Wymiarowanie rysunków technicznych
Zapoznać się z tematem lekcji str. 48-51 podręcznik
Rozwiązać kartę pracy „Wymiarowanie rysunków technicznych” . Rozwiązanie przesłać na adres e-mail aleksandra26@onet.eu w terminie do 09.06.2020r.
karta-pracy-wymiarowanie-rysunkow-technicznych
———————————————————————————————————————-
Nauka własnej historii i kultury
22.06.2020r.
Temat: Wer? Wo? Was? Podsumowanie wiadomości
Cele lekcji: uczniowie powtarzają i utrwalają wiadomości o Niemczech: stolicy, Landach, sprawdzają swoją wiedzę krajoznawczą.
- Kończymy naukę NWHK, która trwała dwa lata. Zróbcie zadania powtórkowe z poprzednich dwóch lekcji, przypomnijcie sobie, czego dowiedzieliście o kulturze, historii, muzyce, religii, polityce Niemiec, czego o mniejszościach narodowych mieszkających w Polsce.
—————————————————————————————————————–
15.06.2020r.
Temat: Berlin und &…..
Cele lekcji: uczniowie powtarzają i utrwalają wiadomości o Niemczech: stolicy, Landach, sprawdzają swoją wiedzę krajoznawczą.
- Powtórzenia i utrwalenia wiadomości ciąg dalszy. Tym razem kliknijcie na ten link: https://learningapps.org/view6301283 oraz ten: https://learningapps.org/view699720
- Sprawdźcie swoją wiedzę po dwóch latach nauki NWHK. Viel Spaß und gute Reise!!
—————————————————————————————————————–
08.06.2020r.
Temat: Das bunte Deutschland. Kolorowe Niemcy
Cele lekcji: uczniowie poznają najważniejsze i najsłynniejsze zabytki Niemiec, ich lokalizację
- ,,Wirtualna” wycieczka po Niemczech. Tym razem zapraszam Was na wycieczkę po Niemczech. Kliknijcie na ten link: https://www.youtube.com/watch?v=AeQiu2ZQQWQ Przypominacie sobie miejsca, które razem zwiedziliśmy? Miejsca, do których mieliśmy jechać? I wreszcie te miejsca, o których dowiedzieliście się na lekcjach NWHK. Viel Spaß und gute Reise!!
—————————————————————————————————————–
01.06.2020r.
Temat: Der Weltkindertag. Międzynarodowy Dzień Dziecka
Cele lekcji: uczniowie poznają tradycję świętowania Dnia Dziecka w Niemczech, skąd wzięły się dwie daty tego święta.
- Tradycja świętowania Dnia Dziecka w Niemczech.
- Dwie daty tego święta.
- Ta lekcja odbędzie się online.
—————————————————————————————————————–
25.05.2020r.
Temat: ,,Keks für die Pause” o czasopismach niemieckojęzycznych
Cele lekcji: uczniowie poznają czasopisma niemieckojęzyczne, ich budowę, układ i treść
- Zapoznanie z tytułami niemieckojęzycznych czasopism dla dzieci i młodzieży.
- Budowa i ich zawartość.
- Ta lekcja odbędzie się online.
—————————————————————————————————————–
Treść Zakładki
Kółko matematyczne:
09.06.2020r.
Temat: Przekształcanie wyrażeń algebraicznych – domino matematyczne, rozwiązywanie interaktywnego testu online
- Pobierz domino matematyczne
- Rozwiąż interaktywny test online z automatycznym sprawdzaniem wyników: zobacz test w strefie ucznia na stronie GWO: https://gwo.pl/strony/2517/seo_link:klasa-6-wyrazenia-algebraiczne-i-rownania
Powodzenia
———————————————————————————————————————————————–
02.06.2020r.
Temat: Wyszywanki matematyczne
- Obejrzyj film: https://www.youtube.com/watch?v=hFmSEkothbQ&list=UU1HqqsiyYHKgTQ-u0t6b_YA&index=16
- Przygotuj igłę, kolorowe nici (6), taśmę malarską lub zwykł taśmę klejącą, nożyczki.
- Wydrukuj na kartce z bloku technicznego szablon na 12-kąt foremny
- W trakcie wykonywania zadania oglądaj zamieszczony film w punkcie 1.
- Wyszywaj kolejne przekątne.
- Pamiętaj, że z tyłu wyszywanki przesuwasz się tylko o jedno miejsce w bok.
Zdjęcie swojej pracy proszę przesłać na adres: swiatlowska-agnieszka@o2.pl
Powodzenia
———————————————————————————————————————————————-
26.05.2020r.
Temat: Flexagon – składanie Origami
- Jak zrobić Flexagon?
Zapraszam do pooglądania filmiku z instrukcją:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=5&v=-ySn0Y4pn_0&feature=emb_logo
- Pobierz szablon:
FLEXAGON POBIERZ SZABLON W PDF
– dorysuj szlaczki,
– wytnij wzdłuż ciągłych linii,
– pozaginaj wzdłuż linii przerywanych i ciągłych,
– posmaruj szare pola klejem i sklej,
– sklej całość i baw się!!!
Powodzenia 🙂
—————————————————————————————————————————————————–